/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til opslag i kirkebøger
Fra : modersvilje
Vist : 1781 gange
500 point
Dato : 08-01-06 12:28

Jeg søger hjælp til at finde 2 giftemål i København.
Hvilken kirke?

1. Fransiska Christiane Soerine Moyel og en ? Svarre blev viet 26. 7. 1874

Jeg søger Hr. Svarre´s fornavn og evt. fødselsdag, skilsmisse, død?
og måske hvis du "falder" over nogle af deres mulige børn!

2. Fransiska Christiane Soerine Moyel og Seilig Emmervald Frost viet d. ? 1888

Her søger jeg dato for vielsen, og hans fødselsdag, og fælles børn?
men dem har hun nok fået i første ægteskab!

Seilig Emervald Frost, 8 , Ugift, , deres sön, ( Christianshavn Kvarter FT-1850)
Fransiska Christiane, 1 , Ugift, , dennes datter, Lÿngby, (Snarens kvarter FT-1850)
PS: Jeg har hvad bagud, jeg søger kun fremad.

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 250 point
Dato : 08-01-06 14:32

Hej

Det kan være du skal prøve at se om du kan finde i prlitiets registre på københavns stadsarkiv - det kan måske hjælpe dig videre.
De kan jo også være borgerligt viet.

Lis

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-01-06 15:20
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-06 16:06

Disse foregående Moyel ægteskaber har du jo sikkert?
"
MOYEL, Carl Theodor William   Age:   36   Marriage
Wife:   Emilie Concordia JENSEN   Age:   33
Marriage Date:   17 Jun 1865

MOYEL, Julius Wilhelm David   Age:   22   Marriage
Wife:   Eleonora Christine NORDVI   Age:   28
Marriage Date:   12 Mar 1847
"
hilsen Svend

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-01-06 19:47

Ja Svend
Det er kvinderne der volder kvaler!!!!!!

Fransiska (født 9/4 1849) er den sidste jeg mangler i den hendes generation,

Når jeg har fundet hende, er jeg klar til næste generation,
men jeg synes at det bliver sværer og sværer jo nærmere jeg kommer vores tid.

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 08-01-06 21:44

vedr. politiets arkiver i København, hvad relation har det til slægtsforskning, ja undskyld jeg spørger det kan endda være at det lyder dumt at spørge sådan....

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 08-01-06 21:48

Hej Slemmert.

Politiet holdt mandtal i Købehavn, så der vil man i en periode kunne finde personer der ad disse protokoller.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-06 21:50

Franciska Christiane Sørine Moyel Birth 9 Apr 1849
Father Julius William David Borgen Moyel, b. 14 Apr 1825
Mother Eleonora Christine Nordvi
Fundet her:
http://sadolins.com/genealogy/getperson.php?personID=I50080&tree=onetree

Men ingen af de 9 her passer som Fransiska’ s Husbond, Svend

1 Svarre, Aage Thorvald I5293 OneTree Genealogy
2 Svarre, Birte b. 31 Dec 1918 Skodsborg I5289 OneTree Genealogy
3 Svarre, Emma Lisbeth I49246 OneTree Genealogy
4 Svarre, Erik I49247 OneTree Genealogy
5 Svarre, Hans Martin Seidelin b. 16 May 1947 Vilsted I33622 OneTree Genealogy
6 Svarre, Ingrid Magdalene Seidelin b. 16 May 1947 Vilsted I33621 OneTree Genealogy
7 Svarre, Johan Peder Michael b. 24 Mar 1912 Odense I33619 OneTree Genealogy
8 Svarre, Peter Vilhelm Seidelin b. 17 Jul 1942 Løgstør I33620 OneTree Genealogy
9 Svarre, Pouline Dorothea I28705 OneTree Genealogy

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 09:59

Hun kan måske også findes under andet navn?

Franciska Christiane Andrea Everine MOJEL
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 09 Apr 1849 Place: <Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 03 Jun 1849 Place: Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Julius Wilhelm David Borge MOJEL
Mother: Eleonora Christine NORDVI

Jeannie

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-01-06 11:28

Hej alle
Det jeg endtil nu har fået fra jer ved jeg godt i forvejen!
Jeg mangler Fransiskas 2 ægteskaber,
jeg har selv været kirkebøgerne på nettet (for København) igennem 2 gange, uden at finde noget.
Så enden på det hele bliver nok at jeg må på arkiverne
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : aalborgpigen

Dato : 05-03-06 21:30

Jeg fike en note der sagde der var svar paa mit sporgsmaal om Christoph Jerner, men har ikke kunnet finde svaret??? Hvor skal jeg kigge? Paa forhaand tak. Aalborgpigen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-06 23:02

her:
http://www.kandu.dk/Spg73789.aspx

men der er ikke nye svar siden oktober, Svend

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-07-06 17:10

Hej alle
Jeg rykker lige dette spørgsmål frem i lyset igen
Og håber at nogle kan fortælle mig om alle kirkebøgerne for København er på nettet ?
for de perioder
jeg "ønsker" ...viet 26. 7. 1874
og viet ......................... 1888

Og hvis ikke må jeg nok lukke dette spørgsmål
Og selv "daffe" i arkiverne

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 06-07-06 11:46

Tak for svaret LisBJensen.

Hej Lis
Der har ikke været bevægelse i dette spørgsmål længe,
så nu lukker og slukker jeg selvom der intet en om "mine" bryllupper.
Jeg prøver: politiets registre på københavns stadsarkiv

MVH
Modersvilje