/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
oploade billeder på FP
Fra : svendmogensen
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 08-01-06 12:08

Jeg har en website www.svendmogensen.dk, hvor jeg via frontpage ikke kan sende billeder ud - Jeg har også prøvet med et FTP program - håber nogen kan hjælpe!

nb det er ikke alle billeder et ikke lykedes med.

Svend

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 08-01-06 12:39

hvis du hverken kan gøre det med FP eller et FTP program må det være adgangen til serveren der er problemet.
Hvad får du af melding?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 12:39

hvis du hverken kan gøre det med FP eller et FTP program må det være adgangen til serveren der er problemet.
Hvad får du af melding?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 12:41

Jeg kan se, at du er hostet hos Danhost og de kører da fint i øjeblikket. jeg har selv lige opdateret med med både grafik og tekst via FP til Danhost.

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 08-01-06 12:45

Tak for svaret BjarneD. Jeg har ikke fået noget svar og al anden opload går udmærket.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 08-01-06 12:46

tak for svarene, men problemet er der stadig!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 12:59

Der var du alt for rask til, at godkende svar.
Det jeg skrev var mest af alt en forklaring der hentyder til at når du ikke har adgang til serveren og andre har så er der andre problemer.
Kan du få adgang til kontrolpanelet hos Danhost?
Har du opdateret dine FP ext. viia kontrolpanelet som Danhost anbefaler?
Hvis det kun er billeder der er problemet kunne problemet måske ligge i for kraftige sikkerhedsindstillinger på din PC.
Fejlen skal sikkert søges på din PC, men det er lidt svært at give noget klart bud når man ikke ved hvordan maskinen er sat op

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 13:00

Kort sagt så er det svært at give et entydigt kort svar på et så kort beskrevet spørgsmål.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 08-01-06 22:05

Tak for dit svar Bjarne D
Jeg er ikke meget erfaren med "kandu" så derfor en hurtig godkendelse.

Jeg har adgang til kontrolpanelet på danhost, men jeg ved ikke helt hvad du mener - Jeg har reinstaleret FP extention , men er det det du mener?
Med hensyn til for høj sikkerhed og opsætning på egen pc, er jeg heller ikke med. Kan du give mig et par foreslag.

mere info. Når jeg klikker på logfil er alle filer kopieret på serveren - men de bliver bare ikke bragt. Alle ændringer tekst, baggrung og mere blive rændret som de skal.
håber stadig på hjælp.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 22:20

Nu ved jeg ikke hvilken logfil du mener, men den fortæller åbenbart heller ikke ret meget.

Nogle sikkerhedsprogrammer/firewalls forhindrer visse funktioner af up/download, men et lidt nøjere kig på din hjemmeside afslørede noget helt andet. Du anvender ø og å i billednavn se:

http://www.svendmogensen.dk/images/børnebørn%20022.jpg
http://www.svendmogensen.dk/images/besøg%20hjemme_small.jpg
http://www.svendmogensen.dk/images/børnebørn%20dec%2005%20001.jpg

Det må du ikke da dette ikk ekan læses som html url (linkadresse)
Du skal undgå ÆØÅ og det pynter lidt på adressen hvis du undgår mellemrum der erstattes af %. Brug - eller _ som mellemrum og skriv for eksempel ae som æ oe som ø aa som å.
På din PC vil det virke men ikke fra server og til nettet.
Omdøb både billeder og de referencer der til billederne.

Di tidlige svar og dårlige bedømmelse bedømmelse halverede point, men det gør ikke noget for min skyld for jeg er lige glad, men der kunne være andre der ville ærgre sig når de godt kunne hjælpe dig bedre.
Du melder bare tilbage hvis det ikke løste dit problem, men det er jeg ret sikker på at det gør.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 09-01-06 21:50

Hej BjarneD
Tak for dit svar - Det hjalp og jeg tror ikke at jeg glemmer det fremover - logfilen er den der fremkommer i FP når man er færdig med at oploade.
forstår jeg dig ret, må jeg ikke godkende et svar før senere, da andre så skal betale for at komme ind på spøgsmålet igen?

Jeg ved ikke om det er pinligt, men som amatør så går det vel at lave nogle fejl, og især når man kan få hjælp
i kandu.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 09-01-06 21:50

Hej BjarneD
Tak for dit svar - Det hjalp og jeg tror ikke at jeg glemmer det fremover - logfilen er den der fremkommer i FP når man er færdig med at oploade.
forstår jeg dig ret, må jeg ikke godkende et svar før senere, da andre så skal betale for at komme ind på spøgsmålet igen?

Jeg ved ikke om det er pinligt, men som amatør så går det vel at lave nogle fejl, og især når man kan få hjælp
i kandu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 22:01

Der er ikke noget med om du må, men det er rigtigt at spørgsmålet skal købes efter kort tid ( 1 time hvis jeg husker ret), men i dit tilfælde opnåede du ikke et brugbart svar og så er det da bedre, at vente og se om der ikk ekommer noget bedre og som du kan se så kan der jo komme noget bedre. Jeg forstod ikke helt de problem fra starten måske fordi jeg tænkte for meget i det du spurgte om nemlig upload og det er jo mere et spørgsmål om navngivning af filer der giver dig problemer.
Jeg syntes da ikke at du begik nogen fejl, men jeg prøver bare at hjælpe dig til at få et større udbytte når du en anden gang bruger Kandu.

Når jeg navngiver filer og billeder bruger jeg konsekvent små bogstaver fordi du vil kunne opleve samme problem sommed æøå hvis du bruger småt i linket til en fil/billede mens selve filen/billedet er skrevet helt eller delvist med stort.
Du vil opleve det samme, at det virker på din PC, men når du uploader kommer der ingenting frem.
Altså skal link og fil skrives nøjagtigt ens da det er case-sensitiv, som det hedder
Så sparede du det spørgsmål. helt godt for en enkelt stjerne der halverer point, ikke.
Glem de småting og bare brug Kandu i fremtiden og vær ikke bange for at spørge hvis du er i tvivl for der sidder mange flinke svarere rundt omkring.
Held og lykke med det.