/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ghost filer
Fra : tagebennedsen
Vist : 586 gange
60 point
Dato : 08-01-06 01:37

har lavet et ghost imagin fil
men hvordan får jeg dem kopieret
så jeg kan starte min pcer op med
den
har brugt ghost 9.0
til at lave den
men ville gerne kunne bruge den til at starte pcen op
med hvis noget går galt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-06 01:43

Du har Ghostfilen liggende på en anden partition på harddisken, eller DVD eller ne ekstern HD.
Du skal lave de disketter som Ghost foreslog ved indstallation.
Men du kan også lave dem ved at åbne programmet og lave dem derfra.
Med disse disketter kan du genindstallere hele dit styresystem og programmer.
Hvis du henter billeder via MSN messenger kan der godt snige sig vira med ug på eks. D: drevet.

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 08-01-06 01:53

ja men eyvind har prøvet at brande de filer på en dvd skive
men jeg kan ikke starte pcen med den heller ikke
med den disk så hvad gør jeg galt det må være noget
med den måde de bliver kopiret

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 08-01-06 03:24

er du sikker på din pcer starter op på a-drev og/eller dit cdromdrev?
dette skal du gøre i bios eller trykke på F8 (nogle bundkort) under opstart af bios.

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 08-01-06 10:45

ja for jeg kan bruge en alm start disk

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 08-01-06 10:47

kan botte fra både en winxp cd og en start disk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-06 11:42

Du kan evt. først starte med dine Ghost disketter.
Og så lægge din CD/DVD ind.
Ghostfilen skal brændes som alm datafil og må ikke laves om.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-01-06 12:18

Halløjsa
Jeg har selv eksperimenteret en del med at lave et selvinstallerende sæt GHOST dvd'r/CD'r, men det er ikke lykkedes endnu.
Ifølge manualen kan man boote simn PC med den originale installations-CD til ghost, Det har jeg ikke fået til at lykkes endnu.
Ligeledes ifølge manualen bliver 1 st CD/DVD automatisk bootbar når man brænder et image direkte til et sæt CD'r/DVD'r, det har jeg ikke afprøvet endnu.
I følge manualen kan der dannes et sæt (2 stk) ghost bootdisketter, dette har jeg afprøvet og det virker fint. Det er bare noget skrammel hvis man har en PC uden diskettedrev.
Det er ikke lykkedes mig endnu at lave en bootbar CD, som samtidig er første CD i imagesættet.
Jeg har fundet lidt hjælp på http://www.nu2.nu/bootcd/ men det er stadig ikke lykkedes mig at få lavet noget der virker.
Så hvis det lykkes for dig må du meget gerne lave en tutorial og lægge den på kandu under tips.
Jeg har terpet Ghost manualen igennem men stadig ikke fundet ud af hvordan hunden det skal gøres.

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 13-01-06 20:05

kan ikke botte fra ghost disk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-01-06 20:10

Men du kan boote fra de to disketter som laves af Ghost.
Og så indstallere din Ghost-fil.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-01-06 20:39

Hejsa

lidt engelsk vejl. her >>nederst på siden kommer linkene +vejl.
http://ghost.radified.com/bootable_cd_dvd.htm

http://ghost.radified.com/

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 15-01-06 12:19

da det nok ikke kan lade sig gøre så får den der kommer med den sjoveste vitighed
de poletter

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 15-01-06 13:50

Den CD med Ghostfilen på kan du se hvad den indeholder i eks. stifinder

Har du diskettedrev, og kan den boote fra diskette.

Annuller spørgsmålet
Fra : tagebennedsen

Dato : 18-12-06 11:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål