/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Zone Alarm
Fra : bjarnebr
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 08-01-06 00:39

Jeg har fået Zone Alarm pro, men jeg har en del problemer da jeg ikke forstår engelsk, jeg kan ikke komme på internettet når jeg har installeret Zone Alarm, derfor har jeg afinstalleret den igen.

Er der nogen der har en løsning på mit problem, evt hvor man kan få Zone Anarm på dansk?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-01-06 00:46

Du kan ikke få den på dansk. Kender du ikke en, der kan engelsk, der kan hjælpe dig med at installere den?
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 01:46

Så gik kandu ned, og jeg må til skrive det hele igen, men altså ZoneAlarm er ikke så besværlig at finde ud af, når du vænner dig til den, efter du har instaleret og åbnet firewallen første gang, kommer der ret hurtig 2 spørgsmål: Generic host for win32 services trying to access the internet og Generic host for win32 services trying to access as a server (ZoneAlarm fortæller at Generic host for win32 services forsøger at gå på internettet og samme program forsøger at få tilladelse som server) i begge tilfælde skal du nederst i venstre hjørne, sætte flueben i Remember this setting (husk denne tilladelse) og klikke på Allow (tillad) så er du klar til at gå på nettet, og ZoneAlarm vil spørge hver gang et program forsøger at gå på nettet, for eksempel Internet Explorer: Internet Explorer trying to access the internet (Internet Explorer forsøger at komme på nettet) du har selv startet programmet, så det tillader du selvfølgelig (allow) og flueben i Remember this setting (husk denne tilladelse) hvis ikke du give tilladelse hver gang, der vil også komme en masse oplysninger om dit og dat, der er blokeret af firewallen, sæt flueben i Remember this setting, og klik OK, så er du fri for dem, spørg endelig løs, ZoneAlarm er for god til at kassere, på grund af sprog problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-06 11:09

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=109/SubId=109/id=2342/text=God+dansk+guide+til+Zonealarm

her kan du hente en dansk vejledning/guide til zonealarm - det burde lette lidt på det hele

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-01-06 13:54

Hej miritdk det er en god side du henviser til, men jeg mangler bare en oplysning: Hvad type er min forbindelse, i vores ejendom har vi fælles bredbånd og så kan man vælge om man vil abonere på noget af det, så er det en DSL, CABLE ELLER T1 forbindelse jeg har i mit stik på vægen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 14:23

Det med stik i væggen, kunne tyde på cable, men det gør ikke så meget, om du har markering i DSL eller CABLE

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-06 16:34

hov hov hov det er jo hele to ting på en gang

men som o.v.n. siger så kan du nuppe dsl eller cable som du vil - hvis udbyder ikke forlanger noget mere præcist. Jeg har da oplevet masser af steder hvor man blot har valgt hvad man synes

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-01-06 16:56

Tak for svaret miritdk.
Jeg har valgt at instalere programmet som du foreslår uden at ændre på sikkerhedsnivoerne, jeg tror at det måske var det jeg gjorde forkert første gang, hvor jeg ændrede alle indstillinger til den højeste sikkerhed (jeg vil helst have den allerhøjeste sikkerhed på alle nivuer)
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-01-06 16:57

Jeg glemte at forhøje antallet af stjernerder skulle have været 5

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 17:28

Det er et rigtig godt link, med dansk brugervejledning Miritdk fandt, den vidste jeg ikke der fandtes, der burde gives 10 stjerner

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-01-06 17:42

Ja, mirit, du burde skrive det som tips.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-06 19:59

vidste jeg da heller ikke noget om før jeg fik et spørgsmål andet steds ggg - har også selv hentet det

bjarnebr - du startet med at spørge om en ting og lukker på et andet - er forvirringen total

blæsevejr og alt det der med de pjokkede stjerner og point