/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Placering af enheder
Fra : bjarnebr
Vist : 396 gange
200 point
Dato : 07-01-06 15:59

Jeg har en pc med 2 kontrolere (eller hvad det nu hedder) der er udstyret med 2 harddiske, en stor som C: drev og en noget mindre som D: drev, derudover har jeg et DVD drev og en DVD brænder, det ene kabel går fra bundkortet til C: (master) og derfra til D: (slave) det andet kabel går fra bundkortet til DVD brænderen (master) og derfra til DVD drevet (slave), men DVD drevet har aldrig virket ordentligt, f. eks. kan de fleste CDere ikke starte automatisk fra denne enhed, derfor spørger jeg: HVORDAN SKAL DE FORSKELLIGE ENHEDER FORBINDES SAMMEN OG TIL BUNDKORTET, OG HVAD SKAL VÆRE MASTER OG HVAD SLAVE?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-06 16:24

Det ser da rigtigt nok ud! Hvis du højreklikker på drevet og går ind under Egenskaber og Automatisk afspilning burde du få muligheden for at sætte nogle indstillinger til hvad du vil ha afspillet automatisk!

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 07-01-06 16:25

Hej bjarnebr.
Indstilling af om cder skal starte selv klarer du i "denne computer" højreklik på det drev det handler om og klik på egenskaber og "automatisk afspilning" derinde kan du bestemme hvad der skal ske når du putter cden i.
Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 200 point
Dato : 07-01-06 18:33

2 CD eller DVD drev kommunikerer ikke ordentlig / slet ikke på samme kabel.
Prøv at sætte C: som master på primær porten (stik 1) sammen med det ene drev (som slave) og D: som master på sekundærporten (stik 2) sammen med det andet drev som slave.
Så skal det virke !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-06 20:29

Det kan jeg nu ikke genkende, myg! Det eneste problem der kan opstå er at Hvis du vil brænde en direkte kopi fra det ene drev til det andet! Problemet opstår hvis brændehastigheden er højere eller lavere end læsehastighen, men da de fleste drev har buffer overrun protection er problemet jo til at overse!
På nogle lidt ældre computere vil din opsætning osse kunne påvirke harddiskhastigheden, da ideporten så vil tilpasse sig efter den lavere cd eller dvd drevhastighed!

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-01-06 13:57

Tak for svaret myg.
så vil jeg gå ud og købe et nyt stykke kabel og nogle stik, da jeg foretrækker at mine kabmer er så korte som muligt så luften bedre kan cirkulere.