/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
MC STØVLER
Fra : bepo
Vist : 2994 gange
300 point
Dato : 07-01-06 13:48

Hej Gutter og Gutinder!
Sidst på sæsonen 2004 købte jeg et par "PREXPORT" MC-STØVLER,som jeg glædede mig til at bruge den kommende sæson, men! ak! sikke en skuffelse - man kan næsten ikke skifte gear med dem, de er simpelthen for stive, hvad pokker gør jeg (1.400,- kr. er da også penge) Kan man gøre noget ved dem, - eller skal man skrotte dem!
En eller anden må gerne komme med et godt råd, det ville også hjælpe på mit blodtryk.

Mange MC-hilsener fra bepo!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 07-01-06 13:58

Det lyder sq som mine mili støvler. Min mand tog et stykke rundstok, og buede enden, og kørte det hård op og ned af skaftet især syningerne, det hjalp kolosalt, resten var hårdt gåtur arbejde, og skosværte

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 07-01-06 13:58

Hej,
Prexsport er en meget stiv støvle, som det ikke er nemt at ændre på, men du kan da prøve med en god læderfedt, måske kan det blødgøre dem lidt.
Hvis du på et senere tidspunkt, skal ud og investere i støvler, så vil jeg anbefale dem her..

http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=72

...det er efter min erfaring noget af det bedste du kan købe for penge.
De er fremstillet af en meget lækker og blød læder, og er 100% vandtætte med sin Goretex membran.

Her links til et par læderplejeprodukter.

http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=1227
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=177_271&products_id=725

MVH
Lars

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-01-06 15:06

Det bedste råd jeg har er at bruge de til at gå med ...så de bliver mere flexible...Så er det bare at smøre med rigtig læderfedt som indeholder bivoks ...Jeg gør det med sikkerheds støvler som er hårde som planker lige når jeg får dem ....men som regel efter en måneds tid med regn og brug bliver de bedre ...fedtet gør så resten

Godkendelse af svar
Fra : bepo

Dato : 07-01-06 15:51

Hej ! Nordsted1!
Det med rundstokken lyder da meget fornuftigt, men hvordan "buer" man enden på en rundstok ?.
Jeg skal altså anskaffe mig en rundstok, og så melde mig ind i DANSK VANDRELAUG og gå nogle gevaldige ture, jeg havde ellers regnet med at køre - nogle ture! men ! OK! jeg prøver rundstokken.

Mange hilsener fra bepo

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 07-01-06 21:37

Hej ! til dinmc
Ja!-PREXPORT er sandelig en stiv støvle. Jeg har kikket lidt på linket du sendte, finder prisen lidt pebret.men det er sikkert første kl. støvler, - først 1.400,- for PREXPORT, og så ca.2.000,-kr. for et par andre det er lige i overkanten. Men tak for dit svar.
sverola anbefaler at gå med dem, det vil jeg så prøve, lidt kedeligt, men det gir' da' lidt kondi!

Venlig MC hilsen bepo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-06 00:25

Bepo... Min mand brugte en fil (rundfil) til endestykket. Nu kan du jo så bruge vinteren til gå foråret i møde

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 08-01-06 10:37

Hej! Nordsted1
Ja! så må jeg igang med raspen, du får et par linier om resultatet.

Videre god dag bepo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-06 11:58

bepo... jo tak, jeg vil da gerne hører om resultatet.. også god søndag til dig