/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan ikke besøge nogle tyske hp
Fra : ostemanden
Vist : 573 gange
300 point
Dato : 06-01-06 22:56

Hej!

Jeg har fået et mindre problem... Jeg har Webspeed fra TDCKabeltv, og jeg kan fint surfe rundt på nettet... BORTSET fra nedenstående hjemmesider, som egentlig er mine egne... Jeg kan heller ikke pinge dem, men jeg kan godt slå domænet op i DNS registeret og finde ip'en for dem...

Det drejer sig om flg. hjemmesider:

www.faktory.dk
www.mariadam.dk
www.tjekit.com
www.ga-translation.com

Ville bare høre om der var andre der havde problem, og kendte til løsningen? Det skal siges at stort set alle andre jeg snakker med kan sagtens gå ind på hjemmesiderne... OG pinge dem!

PS:
Et pingrequest til www.faktory.dk og faktory.dk ser således ud:
Pinger faktory.dk [85.119.155.159] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 85.119.155.159:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

Pinger www.faktory.dk [85.119.155.159] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 85.119.155.159:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-01-06 22:57

Det skal lige siges at de er hostet på en server nær Düsseldorf, og har fungeret perfekt indtil videre...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-01-06 22:59

kommer fint ind i dem

prøv at undlade www.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-01-06 23:11

Det virker stadig ikke...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-01-06 23:16

jeg kan komme ind, og de komme meget hurtigt....

har du prøvet at sætte dem op i adresselinien og trykke enter...

jeg aner ikke om det har noget med hasigheden at gøre, jeg kører 2 Mbit

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-01-06 23:55

Jeg har heller ingen problemmer med at åbne disse sider, men kan fortælle dig at jeg før jul havde et noget lignende problem med nogle hjemmesider.

Herefter installerede jeg Mozilla Firefox og så kunne jeg åbne samtlige sider igen !!!

Så prøv lige det en gang, ellers er der sikkert ikke anden udvej end at geninstallere Windows igen. Dette måtte jeg gøre til sidst da der pludselig kom flere andre fejl på grund af Trojanske heste o.s.v.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-01-06 08:22

Tak for de mange foreslag... Hmm... Firefox muligheden virkede desværre ikke... Nu prøver jeg at geninstalllere.... Men jeg har på fornemmelsen at det er min forbindelse, fordi jeg sidder på en netgear router, og den anden person som også sidder på min router kan heller ikke komme ind på de hjemmesider... Men nu prøver jeg at reinstallere, og så hører i fra mig igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-06 10:00

kom fint igennem også - bortset fra at http://www.mariadam.dk/ vil have man installerer macromedia flashplayer - og det ville jeg ikke

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 08-01-06 21:55

Hmm... Nu har jeg prøvet at reinstallere, og det virker stadig ikke... Så nu kontakter jeg min udbyder for at se hvad de kan gøre...

Kommentar
Fra : emadsen

Dato : 09-01-06 16:43

Jeg har også webspeed fra TDC og jeg kan heller ikke komme ind på dem.
Det skulle vel ikke være TDC som har et lille filter som de har sat på

/Erik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-06 17:07

tdc´fælles spamfilter ??????????

Kommentar
Fra : baker.mc

Dato : 17-02-06 04:18

Hej der
Jeg harv samme problem som manden her ell. dvs. står med en bærbar som ikke kan åbne nogle som helst internetsider....men men vi kan sagtens downloade fra p2p programmer
Så selve nettet er ikke problemet.. men hvad kan det så være???

Et andet pro. er at jeg ikke kan få et webcam (logiteck communication)til at køre med messenger på en acer bærbar... Det kan sagtens lade sig gøre herhjemme på den stationær... nogle ideer??
hilsen

Baker.mc

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-02-06 06:39

Hejsa! Efter en total koldstart af både modem og router virkede det hele igen... Men der skulle også en del til. Jeg ringede ind til TDC, og han fjernede min ip adresse og tildelte mig en ny, og lavede alt muligt fiks faks... Derefter fjernede jeg strømmen til modemmet, hev alle ledningerne ud, satte dem i igen og resat modemmet.... Og nu virker det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-06 08:45

fint når er god er alt jo godt