/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
5 ledige point
Fra : ans
Vist : 788 gange
20 point
Dato : 06-01-06 19:27

Citat
Accepter et svar til dit spørgsmål
Når du accepter et svar eller annullere dit spørgsmål, vil du automatisk modtage 5 ledige point som tak for hjælpen. Derimod hvis du ikke lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage, vil du automatisk blive fratrukket 5 ledige point, og dit spørgsmål bliver annulleret.

Jeg får ikke 5 ledige point, når jeg lukker et spørgsmål.

Jeg har også prøvet at annullere et svar, med det resultat at kandu "åd" mine point. Heller ikke der fik jeg 5 ledige point retur.

Er jeg den eneste?

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 06-01-06 19:37

Samme her.... Jeg fik også ryddet op i nogle gamle spørgsmål, efter opdateringen af kandu, men så ikke et eneste point...

Jeg kunne ellers godt have brugt dem - det er altså svært at komme op på et ordentligt antal point, når man var helt i bund, da 10 point systemet startede.

Og hvor mange gider svare på et måske svært spørgsmål til 10 point?

Jeg stemmer for, at superpoint laves om til ledige point for mit vedkommende, jeg kommer alligevel aldrig op på et seriøst antal superpoint.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 06-01-06 19:40

Jeg har heller ikke modtaget de 5 points.. Savner dem nu heller ikke... antallet af points bør nu heller ikke afgøre om man får hjælp eller ej...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-06 19:46

Brommi - ja, det siger DU, men læs lige rwo's ovenstående!

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 06-01-06 20:04

De 5 point for at lukke et spørgsmål gælder sikkert kun spørgsmål oprettet under det nye pointsystem.

Vedr. de mistede point ved annullering af et spørgsmål så har jeg forstået det sådan, at man kan altid kan slette et spørgsmål, også når der er kommet svar, til gengæld får man ikke sine point retur.

Der skal heller ikke 5 point retur ved et annulleret spørgsmål, da det ikke er lukket med et accepteret svar, hvilket er en forudsætning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 20:16

postkort

Læs lige de nye regler om point.

http://www.kandu.dk/PointRules.aspx

Jeg har oprettet spørgsmål efter det "nye kandu" trådte i kraft.

Lukket og annulleret, men ikke modtaget ledige point.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 06-01-06 20:37

ans

sorry, jeg kan godt se, at min hukommelse, ligesom Kandu, trænger til en opdatering

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-06 14:35

Jeg har slet ikke bemærket om jeg har fået de 5 point.

Synes det er svært at følge med, efter man ikke mere kan se denne måneds optjente point.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 20 point
Dato : 07-01-06 15:02

Jeg har lige annuleret et gammelt spørgsmål fra 2004 og fik med det samme tilskrevet 5 point, så systemet virker da her.

Hilsen
grethes

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 15:33

Hvordan annulerer man gamle spørgsmål????
Jeg har vist nogle stykker...

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 07-01-06 15:41

Til Birgitta
Lige under dit spørgsmål i højre side kan du trykke på annuler.

Hilsen
grethes

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-06 15:45

Birgitta

I dit eget1. indlæg har du muligheden for at annullere.
Øverst på siden, der hvor du skrev spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 16:38

Nååh.. det havde jeg overset...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-06 16:39

Ja Birgitta, du har nogle åbne spørgsmål.

Med de nye regler på kandu bliver spørgsmål, der er mere end 30 dage gamle slettet og du får 5 strafpoint, for hvert spørgsmål, du ikke har lukket eller annulleret.

Reglerne trådte i kraft den 31.12.2005, så den 30.01.06 bliver dine spørgsmål slettet af kandu.

Jeg lukker snart dette spørgsmål, for at se, om jeg får de 5 ledige point

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 07-01-06 17:11

Hej Ans.
Jeg har lige nu annulleret et spørgsmål og modtog ved denne lejlighed 5 point.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 17:23

Jamm... Jeg er i fuld gang, ans... Gad vide, hvad kandu vil gøre, hvis man kommer i gæld til dem?? --Sender de kongens foged? Eller ryger man ud?

Men jeg får også fine 5 points hver gang jeg annullerer et spørgsmål. Så DET virker fint nok..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-06 17:28

Men Birgitta, de spørgsmål, du annullerer, der trækker kandu dine point en gang mere, som du har sat på højkant.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-06 17:33

Pointsystemet er ikke til at finde ud af (ledige) point.

Birgitta, du har mistet 81 ledige point på en time hmmm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-06 17:36

Undskyld Birgitta, jeg kan se at du har forhøjet point til et af dine spørgsmål

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 17:47

Iiih, alså!! Man kan snart ikke engang tørre sig i rumpen uden at hele kandu ved det!!

Jeg har forhøjet ét og slettet to.. --- NØJJ!! Så er spørgsmålet røget op på listen igen!! -Det var slet ikke meningen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-06 17:52

Men hvis du annullerer så forsvinder det.

Accepterer du, så kommer det tilbage "på sin plads"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 18:24

Nææh, det forsvinder da ikke, ans... De gemmer sig bare...

Her er et link til et "annuleret" spørgsmål..

http://www.kandu.dk/Spg65373.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-06 18:25

Hvor grinern, jeg har lige fået accepteret et svar fra

Citat
"DATA($$fromaka$$)"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 19:05

Ja, sådan en mail har jeg osse fået... Og måske fik jeg osse points... Selv om jeg ikke er superbruger...

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 12:23

Tak for svaret grethes.

Det må så komme an på en prøve om det fungerer her

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 12:23

Det gjorde det

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 08-01-06 12:28

Nu får jeg ikke point igen... der er nok 30 der har købt et spørgsmål, som jeg stillede igår. Har ikke set nogle af de point, som man får for det (i dette tilfælde 1 point pr. stk.)

Men jeg har fået mails på dem alle sammen, så kan jeg da varme mig med dem

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-01-06 12:32

Selv tak.

Jeg har også lige fået accepteret et svar fra

Kode
"DATA($$fromaka$$)"

Dette svar.