/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gem password på hd
Fra : thomas356
Vist : 470 gange
250 point
Dato : 14-11-02 18:08

der er mange sider på nettet hvor man skal bruge brugernavn og password og man kan gemme det på hd så den selv logger på næste gang man kommer forbi, hvor gemmer den det.

Og hvis man skriver fx. sin mail adresse eller for navn så kommer det frem under rubrikken med foreslag til hvad man kan skrive, fx jeg skriver th og så skriver den thomas - thomas356. Hvor gemmer den det.

Jeg håber det er tydeligt nok hvad jeg mener og at der er nogen der kan hjælpe. Jeg kører med xp pro

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 18:17

Cockies.
Højreklik på Internet-ikonet på dit skrivebord. -> "properties" -> "Delete
Cookies"

> der er mange sider på nettet hvor man skal bruge brugernavn og password
> og man kan gemme det på hd så den selv logger på næste gang man kommer
> forbi, hvor gemmer den det.

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 15-11-02 09:42

Jeg vil gerne vide hvor den gæmmer det for jeg skal have formateret hd og geninstalleret og så er det jo rart at kunne sætte det hele ind igen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 12:26

"thomas356" <thomas356.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6BQA9.6347$HU.603823@news010.worldonline.dk...

> der er mange sider på nettet hvor man skal bruge brugernavn og password
> og man kan gemme det på hd så den selv logger på næste gang man kommer
> forbi, hvor gemmer den det.

Ved ikke hvor den gemmer indholdet (det ville ikke være smart hvis man havde
adgang til adgangskoderne), men jeg skal ikke udelukke det kan findes.
Hvis du vil se de forskellige indstillingsmuligheder for autoudførelse, så
kan du nå dem sådan:
Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Internetindstillinger->faneblad
Indhold->Autofuldførelse.

> Og hvis man skriver fx. sin mail adresse eller for navn så kommer det
> frem under rubrikken med foreslag til hvad man kan skrive, fx jeg
> skriver th og så skriver den thomas - thomas356. Hvor gemmer den det.

Hvis du vil slette nogle af mulighederne, så tryk pil ned, når din mulighed
er markeret, så tryk delete.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 16-11-02 10:22

er der ikke en der ved hvor computeren gemmer de password så jeg kan få det ned på en cd

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 17-11-02 02:40

Hej Thomas!

Så vidt jeg kan se gemmes indstillingerne i mappen "Prefecth" under den mappe hvor du installerede Windows, eks.v.: c:\Windows\Prefecht jeg er ikke sikker på om der også gemmes nogle oplysninger under den aktuelle bruger eks.v.: C:\Documents and Settings\bruger\

I Windows XP Home er der en funktion til at gemme / overføre indstillinger - den er der muligvis også i XP Pro, og den kan du med fordel gøre brug af!

I Windows XP Home versionen gælder følgende:
Bruge guiden "Overførsel af filer og indstillinger". Med guiden "Overførsel af filer og indstillinger" kan du flytte dine datafiler og personlige indstillinger fra en gammel computer til en ny uden at skulle gennemgå og indstille den konfiguration, du har indstillet i den gamle computer. Du kan f.eks. tage dine personlige egenskaber for skærmen, indstillinger i mapper og proceslinjen, indstillinger for Internetbrowseren og e-mail fra den gamle computer og placere i den nye computer. Guiden kan også hjælpe dig med at flytte specifikke filer eller hele mapper, f.eks. Dokumenter, Billeder og Foretrukne.

Åbn guiden Overførsel af filer og indstillinger via:
Klik på Start , peg på Alle programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik derefter på Guiden Overførsel af filer og indstillinger, hvis du vil åbne guiden Overførsel af filer og indstillinger.

Mvh
Bjarne H

Accepteret svar
Fra : jan_petersen

Modtaget 250 point
Dato : 07-01-03 08:07

send mig en mail