/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Køb af campingvogn i Tyskland
Fra : heseda
Vist : 13709 gange
100 point
Dato : 05-01-06 22:34

Hej.
Er der nogen, som er klar over hvor man kan købe en ny Dethleff i Tyskland???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-06 22:58

Nu har jeg forsøgt at finde lige siden jeg så dit spørgsmål, men desværre uden held. Men jeg vil tro du kan få hjælp på www.campingnettet.dk der har været mange diskutioner om køb af cv i Tyskland, om ikke andet, kan du selv
spørge der

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 05-01-06 23:10
Kommentar
Fra : heseda

Dato : 05-01-06 23:12

Her været der.
Men der ønskes ikke debat om køb af campingvogne i udlandet.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 05-01-06 23:15

Postkort:
Jamen jeg ønsker at købe den direkte i Tyskland

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 05-01-06 23:23

Her er Dethleffs tyske hjemmeside, desværre er det pt. en fejl på siden, når man søger på forhandlere.

http://dethleffs.de/gb/dethleffs/geschichte.htm

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 05-01-06 23:26

Der her link er brugbart over Tyskland

http://www.dethleffs.de/2006/de/haendler/deutschland.php

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-06 23:29

heseda.... jeg kan da ikke forstå at de ikke vil hjælpe dig på campingnettet, der har været utallige tråde om det, nå men der er måske nogle danske forhandlere der har følt sig gået for nær. Vi kikkede engang på en i Helsingør, Fredensborg caravancenter, der kunne vi faktisk selv hente den i Tyskland, med alle fordelene, de forhandler
desværre ikke Dethleff, men om ikke andet kunne du da prøve at snakke med dem

Fredensborg Caravan

H. C. Ørstedsvej 8
3000 Helsingør
Tel: 48480970 Fax: 48480646

Åbn.tid: Se website

Email: mail@fredensborgcaravan.dk

Web: www.fredensborgcaravan.dk

på campingnettet, var der flere der fortalte at man kunne sparer 15-20.000 ved direkte køb i Tyskland, så der er absolut penge at sparer

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 05-01-06 23:41

Nordsted::
Ja - jeg er klar over at der er mange penge ved at købe direkte i Tyskland. Som du skriver så er der mange danske forhandler, som føler sig trådt over tæerne.
Dette er ikke for at starte en debat om dette, jeg er kun intereseret i at finde en tysk forhandler som sælger Dethleff.
Jeg mener at jeg på et tidspunkt havde hørt om en i Flensburg, som kunne skaffe alle mærker.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-01-06 00:00

http://www.gebrauchtwagen-zeitung.de/
jeg er ikke for god til det tyske, kunne der være noget her

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-01-06 00:08
Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-06 06:33

Ved køb af campingvogn i tyskland - altså ikke gennem forhandler i Danmark - men hos en tysk forhandler, skal man være klar over, at man ikke får/har en typegodkendelse og dermed ikke umiddelbart kan får campingvognen indregistreret i Danmark. Forvent ikke, at en dansk forhandler vil give eller sælge dig én typegodkendelse. Du skal også være opmærksom på, at gasinstallationen i Tyskland ikke er den samme som i Danmark, gasregulator mm. Vognen skal derfor fremstilles for syn i Danmark og du skal have fat i en typegodkendelse. Så kommer der prøveplader mm.

Vores nabo købte en Hobby for tre år siden i sydtyskland og sparede ved købet ca. 22.000 kr. incl. et tysk fortelt. Hans endelige besparelse blev på ca. 10.000 kr. Bl.a pga. forkerte teltstænger, ændreing af gasanlæget, manglende typegodkendelse, som INGEN hobbyforhandlere ville give ham. Han solgte vognen!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-06 07:10

Heseda.... py ha, nu ser det ud til at lykkedes, klik på en landsdel på kortet, og der får du en liste over forhandlere i yskland. Jeg har aldrig læst om det Alka beskriver, tvært imod, dvs det er rigtigt det med at den skal til syn, når nu du ikke kan få direkte hjælp på www.campingnettet.dk kan du søge og læse i gamle tråde, og der læse, at de er
yderst samarbejdsvillige i tyskland.

http://www.dethleffs.de/2006/de/haendler/deutschland.php

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 06-01-06 15:17

alka:
Jeg købte selv en helt ny Hobby i tyskland sidste år, og har sparet 20.000 - 28.000 kr, så jeg har prøvet det. Ang. gassen er det således idag at det er det samme tryk i Tyskland som i Danmark - det er kun regulatoren til forskel
(150,- ) og ang. godkendelse og syn - overhovedet INGEN problemer.
Fordi jeg ønsker min Hobby skiftet ud med en Dethleffs er at de lige har lavet den model jeg kunne tænke mig, og hobby forhandleren i Tyskland forhandler ikke Dethleffs.

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 07-01-06 18:12

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-06 01:10

Selv tak heseda, jeg håber det vil lykkedes for dig at finde en forhandler, ærgeligt at jeg ikke kunne hjælpe dig tilfredsstillende

Kommentar
Fra : klartklart

Dato : 02-10-06 19:00

Jeg overvejer at tage en campingvogn med hjem fra Tyskland (brugt). De er jo vildt dyre i DK - og det ser ud til at man får mere for pengene ved at hente den hjem. Dvs. hvis der ikke ryger en masse afgifter og sager på.
Hvis jeg tager sådan een med på slæb næste gang jeg er i Tyskland, er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg så skal gøre? Kan jeg køre over grænsen med den? og køre hjem? Og hvor skal jeg fortælle (anmelde) at jeg tager den med, får den synet osv. Skal man betale afgift for at ha' den?
Jeg er totalt uvidende om noget med Campingvogne, men vil være glad for hjælp.