/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Advarsler fra tjene. Messenger
Fra : Asrock
Vist : 901 gange
100 point
Dato : 05-01-06 20:43

Min svigermor får en gang i mellem en del advarsler fra tjenesten Messenger:

Tjenesten Messenger.
Meddelelse fra system til alert. d 4/1- 2006 kl. osv..
REGISTRY DAMAGED Your Windows registry are Corrupted and needs to be cleanet immediately compromised registry files can lead to following:
1. complete access of your pc by hackers.
2. osv. op til 8 advarselspunkter

Tjenesten messenger. Meddelelse fra system til alert, d 4/1 kl: 23:37.09 STOP ! WINDOWS REQIRES IMMIDATE ATTENTION. Windows have found critical errors Download registry cleaner www.windowsreg.com failure to act now may lead to data loss and corruption

Næste advarsel. Tjenesten Messenger. Meddelelse fra computer til Broadcast den 4/1 2006 kl. osv.. IMMINENT WINDOWS CRASH WARNING. we have detekted fifty two erros in your windows computer, these errors will lead to a system crash in the next few hours. save all of your work and get the free windows bug remower at: www.fixed-pc.com

Tjenesten messenger Meddelelse fra windows til error d 4/1- 2006 kl.23:37.09 SYSTEM ERROR system error detekted in " c:\windows\system" windows suggests visiting www.win-repair.com to run full system scan www.win-repair.com

Hun har kørt virusscan med AVG, ad-aware og spybot, men de siger ikke at der er noget. Jeg vil tro at det er noget spyware, så skal der køres en HiJackThis eller hvad mener I der kan være galt?

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 05-01-06 20:47

vil foreslå du henter en testversion af spysweeper fra www.webroot.com den er mest grundig.

skriv hvad den finder..:)

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-06 20:48

Slå tjenesten messenger fra
Gå ind på http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
og tryk på download now
Så trykker du kør
Så dukker "programmet" op og der trykker du disable messenger
Så genstarter du og så kommer der ikke flere af de popups.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 05-01-06 20:48

Få tømt den pc. med det samme og installer antivirus næst efter winxp opdater begge 2 før du ligger dokumenter og lign. ind igen.

Peter

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 05-01-06 20:50

Det er windows messenger service, der bliver brugt til spam, hvis man ikke deaktiver den

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 05-01-06 21:05

den havde jeg godt nok ikke hørt arlet, fed info...

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 05-01-06 21:12

Hun bruger ikke WindowsMessenger men MSN Messenger og de popups kommer selvom hun ikke er logget på.
Jeg har selv afindstalleret WindowsMessengermed denne kommando i Start/Kør:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Skulle det være nok at gøre det, eller ligger der stadig noget snavs på PC'en?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 05-01-06 21:17

Asrock -> Det er ikke windows messenger, hvor vi kan skrive med hinanden..

Dette her er windows mesenger service. DEt er hvis man er på netværk, så kan man kommunikerer via de sorte dos bokse, men det bruger vi almindelig ikke..

Stol på mig og prøv at gøre hvad jeg skriver.

Jeg vil vædde en kasse øl på det virker*S*

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 05-01-06 21:18

Kode
de popups kommer selvom hun ikke er logget på.

Det er nemlig kende tegnet på at det er den tjeneste..

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 05-01-06 21:40

jeg har lige ringet til hende, og hun har nu gjort det du skrev Arlet, så må vi se om det virker, men det er du jo sikker på. Hun ville godt gi en kasse øl, men da det er lidt svært at sende den her, så tror jeg, at jeg vil drikke den og tænke på dig.
Desuden så gjorde jeg det også selv for en sikkerheds skyld. Tak for det.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 05-01-06 21:42

Glæder mig til at høre resultatet..

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 17-01-06 22:16

Tak for svaret arlet.
Det har kørt fejlfrit lige siden, så det var det der skulle til.