/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp studie upgrade version, hmm
Fra : jeanette18
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 05-01-06 18:27

Min lillesøster har en windows xp pro - studieversion. Efter at hun nu har fået sig en ny super pc`er får jeg ikke lov til at installere den på en ren harddisk. Under installationen (boot fra cd-rom) taster jeg hendes licens-nøgle ind og får meldingen om at det ikke er et gyldig ID-produkt (mener jeg der stod.
Adskillige gange før har jeg installeret denne upgrade på en ren harddisk uden problemer. Forskellen fra før og til nu er blot at alt hardware er udskiftet fra noget mindre godt til noget super godt.

Microsoft`s supporter fortæller at det er en opgraderingsversion hun har og at det kræver et styresystem i forvejen. Supporteren forstår ikke at jeg tidligere har kunne installere cd-rommen uden problemer. Men det har jeg op til adskillige gange.

Det jeg kan gøre er at tage min egen xp-pro og installere den på hendes pc`er. Det virker - men jeg har selvfølgelig slettet den igen, for det må man jo ikke.

Jeg har ikke andre windows udgaver end de 3 xp-pro vi har i huset tilsammen, hvoraf de 2 er studie opgraderinger.

Jeg spørger blot - er der nogen som kan give et bud på hvordan det tidligere har kunne lade sig gøre at installere hendes studieversion uden problemer?

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-06 18:38

Jeg er sikker på at jeg svarrede rigtigt her

http://www.janum.net/itsvar/index.php?mainID=301&ID=1106

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-01-06 18:54

hej igen jeanette18 >> er enig med troldenesdhb, hvilket du også kan se her:
http://exp.dk/spm/677162#rid6012123

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-01-06 19:02

og hvis du spørger på it-svar. Så skulle pokker stå i det om jeg ikke ville give dig det samme svar

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 10-01-06 00:19

Helt fint:)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18