/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Festlege.
Fra : Muncken
Vist : 21985 gange
250 point
Dato : 05-01-06 17:15

Jeg skal til en forsinket julefrokost på lørdag og skal have noget underholdning med.

Jeg har tidligere "leget " den leg hvor man ud af nogle ord/sætninger skal gætte en dansk by.

Jeg har på nettet fundet link til sider med dansk/engleske ord hvor man ved at oversætte kan få et dansk by navn frem. Men det jeg tænker på er rene danske ordgåder hvor man skal finde frem til en by.

F.eks: Fasan 42 kr = Jægerspris Lidt søgt men sjovt

Er der nogen her der har link eller kender denne leg?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 260 point
Dato : 05-01-06 17:24

Gæt en hovedstad
F.eks. Trangt virkende våben…… SVAR = SAIGON
Så let er det faktisk hele vejen igennem.......

Dronning Margrethe ?
Vi grinede ?
Skaf en anløbsbro ?
Bogcelle ?
Eksplosiv gourmet ?
Put far i ovnen ?
To forfriskninger ?
Guddommelig sygdom ?
Syng en grønsag ?
Vask 1000 kg rene ?
Stilhed på haven ?
Tilbud ?
Stjæl en varm drink ?
Vanvittigt galop ?
Gammelt almueredskab ?
Køb en pige ?
Fortæl konen det ?
Lej en regning ?
Søens pige ?
Krigsbarbermaskine ?
Litterære gryn ?
Spadsereinstrument Ø ?
Musikalsk genre ?

Se svarene her

Send os en mail med din ide

fra dette link http://www.dinfest.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-06 17:25

løsningen

Gæt en hovedstad
Dronning Margrethe - FrederiksVærk
Vi grinede – Oslo
Skaf en anløbsbro - København
Bogcelle – Bukarest
Eksplosiv gourmet – Bangkok
Put far i ovnen – Bagdad
To forfriskninger - Paris
Guddommelig sygdom – Budapest
Syng en grønsag – Singapore
Vask 1000 kg rene – Washington
Stilhed på haven – Kairo
Tilbud - Rabat
Stjæl en varm drink – Teheran
Vanvittigt galop – Madrid
Gammelt almueredskab – Athen
Køb en pige – Bayruth
Fortæl konen det – Telaviv
Lej en regning – Lissabon
Søens pige – Havanna
Krigsbarbermaskine – Warszawa
Litterære gryn – Bogota
Spadsereinstrument – Ø – Stockholm
Musikalsk genre – Soul

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-06 17:30

Skal I tage opvasken?

Så kan I få festlig motion og spil samtidig.

Kender du den med, at man skal slå en sekser og gå ud og starte med afskylning, næste skal vaske af, næste tørre af, næste sætte på plads. Derefter skal den, der slår en sekser, afløse den, der vasker af, næste den, der tørrer af, næste den, der sætter på plads. Og sådan bliver I ved, til opvasken er væk.

Hvad med pakkespil, da det jo er en julefrokost? Med hadegaver...

Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 05-01-06 17:33

Citat
Skal I tage opvasken?

Så kan I få festlig motion og spil samtidig.

Kender du den med, at man skal slå en sekser og gå ud og starte med afskylning, næste skal vaske af, næste tørre af, næste sætte på plads. Derefter skal den, der slår en sekser, afløse den, der vasker af, næste den, der tørrer af, næste den, der sætter på plads. Og sådan bliver I ved, til opvasken er væk.

Hvad med pakkespil, da det jo er en julefrokost? Med hadegaver...

Vi kender de lege, og har valgt pakke legen fra da julen jo egentlig er overstået. Den med opvasken er sjov og god, men vi bliver ikke så mange og alle er med på at få klaret den del af festen hurtigt så vi kan komme videre til det sjove

Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 05-01-06 17:36

Nordsted1.

Hvis der ikke kommer et bud på de danske bynavne som jeg gerne vil have, så er du klart tættest på at vinde.

Den leg jeg legede var opdelt så der stod:

feks:

Fasan 42 kr Sjælland 10 bogstaver svar: Jægerspris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-06 17:59

Jeg leder videre efter danske, men der er også denne mulighed, at gætte ordsprog
http://www.festabc.dk/festabc-dk/db.aspx?id=1072

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 05-01-06 18:01

Bestå køreprøven! kan også bruges som selskabsleg.
Du skal ligesom til en rigtig teoriprøve bestå den med max 5 fejl.
Består du ikke modtager du din straf i form af f.eks. at vaske op, - gå med skraldespanden, - og lign. nyttege gøremål.
El. 10 armbøjninger, - 100 hop i sjippetov, - 10 min. på løbebåndet, 20min på motionscyklen el. lign. efter hvad muligheder der findes på stedet.
www.trafiktesten.dk/velkommen.asp

Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Muncken

Dato : 08-01-06 12:48

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-06 13:09

Selv tak, næste gang må vi selv finde en på danske .God fest