/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kan man installere centrallås?
Fra : eltigro
Vist : 1872 gange
100 point
Dato : 05-01-06 15:16

hej
Kører rundt i en peugeot fra 97, men der er ikke centrallås i. Tror det er en skrabet udgave af en 405??

Nå, men nu så jeg man kan købe et fjernbetjent centrallås system til meget billige penge. Er et sådant nemt at installere? Hvad vil det kst hvis man ska ha en mekaniker til det?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-06 15:19

Min søn på 18 år har installeret i sin gamle Toyota, han sagde det var nemt, han fandt vejledningen her på nettet, han har ikke alarm på sin, du kommer nemt til at betale 2000 kr. på et værksted

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 05-01-06 15:24

hvis det er nemt og man køber systemet selv, hvorfor skal værkstedet så have 2000?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-06 15:25

Det var et slag på tasken med de 2000 kr. men ikke helt urealistisk, de tager jo timebetaling på et værksted, men det er ingen sag, at klarer det selv - siger sønne -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-06 15:27

Sønnen brugte ca 4-5 timer på at installerer det, et værksted tager ca 400-600 i timen

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 05-01-06 15:34

Et forslag:
Kør ud til en autoophugger og find et originalt sæt, i en skrottet bil!
Der er flere fordele:
Systemet passer perfekt Ingen tilpasninger!
Du kan evt. tage et billede af indersiden af døren,
inden afmontering og derved lette monteringen i din egen bil!
Ihvertfald har du en fornemmelse af, hvordan mekanikken skal monteres!!

Gert

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-06 18:31

Det er meget let at montere centrallås på din bil.Jeg har montert det flere gange,det tager et par timer.Hvis du har lidt praktisk sans, så synes jeg du skulle gøre det selv.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : eltigro

Dato : 07-01-06 14:08

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-01-06 21:14

Tak selv
alimak