/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
centrallås fungere dårligt
Fra : hojriiskim
Vist : 613 gange
12 point
Dato : 05-01-06 13:34

Hej..

Har fjernbetjent centrallås i min '91 corolla.. Den er begyndt at virke dårligt, og kun låse/låse op halvt.. man skal trykke 2-3-4 gange på fjernb. før den er låst helt op så døren kan åbnes.. selve låse-padlen inde i bilen går lidt stramt synes jeg, men da jeg aldrig har brugt dem inde i bilen, er jeg faktisk ikke klar over hvor stramt de plejer at gå.. hvad kan der være galt?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 22 point
Dato : 05-01-06 13:38

Det kan muligvis godt være årstiden, prøv at smører med noget, der kan tåle frost (siger sønnen)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-01-06 13:39

Har du prøvet at smøre låsen? det er jo trods alt koldt her i tiden og det kan være at det har noget at sige.. Jeg har selv haft samme problem i min gamle Golf og der hjalp det at tage motoren ud og køre lidt med den.. men ikke sikkert det vil hjælpe på din..
->Brommi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-06 14:48

Det er uden tvivl forbindelses stængerne inde i døren der går trægt og skal du løse det problem ordentligt skal du fjerne dørbeklædningenog er der plast forsegling skal du skære denne op på en måde så du kan tape den fst igen med gaffatape el. lign.
Du skal sørge for at fjerne fugt evt ved påsprøjtning med WD40 og ellers rense og smøre forbindeserne indtil låsepalen bevæges let og centallåsen virker normalt.
Det skal muligvis foretages i alle døre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-06 14:50

Dui skal også lige lægge mærke til om rudeskrabelisterne er defekte eller fulde af snavs og alger så vand trænger ind ad dennev ej og forårsager træghed når det er koldt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-06 14:52

Min mærkelige stavemåde skyldes lidt for brede mekanikerfingre (fhv.) der rammer to taster ad gangen.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-01-06 15:59

tillæg til BjarneD
Rudelisterne skal renses jævnligt og sovses ind i silicone, så de holder sig smidige. Kan du finde en udtagelig gummiprop og sende en silicone eller WD 40 tåge ind, kan du være heldig at løse problemet, har selv gjort det på en gammel BX, brugte 3 gange så meget, men sparede en masse tid.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-06 16:04

enig!

Kommentar
Fra : MadsChr

Dato : 08-01-06 16:38

Du siger det er en corolla fra 91, så er det efter monteret c-lås, og låse palen inde i bilen, den går rimelig trægt, når du jo trækker c-lås motoren med når du gør det manuelt, kunne godt tyde på en svag motor, eller at stængerne det går fra motoren i døren til armen på låsetøjet går lidt trægt i plasticclipsene. afmonter som bjarne skrev foroven, og smør alle steder hvor denne arm ligger an mod noget andet, det skulle gerne hjælpe. mvh Mads

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-01-06 16:15

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : BjarneD