/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Dansk manuel til Canon digitil ixus v2
Fra : karinaf
Vist : 461 gange
200 point
Dato : 14-11-02 10:13

Jeg har en manuel på tysk, men det er ikke min stærke side, så jeg ville få lidt mere ud af en manuel på dansk. Det ville være dejligt hvis at nogle kunne hjælpe,

på forhånd tak

Karina

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 14-11-02 12:08
Kommentar
Fra : Will21

Dato : 14-11-02 12:47

Gid folk gad betale pengene ned i den danske statskasse istedet for den
tyske - så ville folk også slippe for at skulle spørge igen og igen efter
danske manualer herinde.

Jeg synes egentlig det er ynkeligt, først at røvrende sine medborgere
(socialt ansvar, remember???), hvorefter man ganske fornøjet spørger om
deres hjælp for at få en dansk manual. Principielt er det meget forkert, men
principper har danskere desværre for få af når det kommer til deres eget
ego, deres dyrebare pengepung!

Køb dog et billigere kamera - eller stil op til folketingsvalget og få indflydelse på moms- og skattetaksten - hvis i mener det er svært at være en fattig dansker der "bare gerne ville ha sit ønskekamera!

Seriøst, usmagelig omgang med moralen.

William

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 16:20

Den eneste manual du kan få er på engelsk (så vidt jeg ved
Her er et Link:
http://203.111.45.57/manuals/ixusv2_camera_manual.pdf
V.H
E.J
"karinaf" <karinaf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rEJA9.4493$HU.523624@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en manuel på tysk, men det er ikke min stærke side, så jeg ville
> få lidt mere ud af en manuel på dansk. Det ville være dejligt hvis at
> nogle kunne hjælpe,
>
> på forhånd tak
>
> Karina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 14-11-02 21:03

Kære William. Jeg må skuffe dig meget men jeg har købt kameraet her i landet med en rigtig regning med moms på!!! Pengene jeg har brugt er nogel som jeg har tjent ved at arbejde på et sygehus, så der er både betalt am bidrag bund skat mellem skat. AMU er der også givet til. Kommunen har fået deres og sandelig amtskat er der også betalt. Men jeg kender ikke til at jeg har bidraget til den Tyske statskassa. vil du forklarer mig det? Er det fordi at Cannon er tysk ejet??? Så vil jeg også gerne vide hvem det er jeg "RØVRENDER"!! Og du ved desuden ikke om jeg havde ønsket at købe et dyrer kamera, men at jeg kun havde råd til dette, vel!

Og til de to venlige sjæle der tænkte på den engelske udgave, det var meget pænt tænkt, men jeg har allerrede downloadet den fra sammen adresse. men igen tak for ulejligheden

MVH

KarinaF

Kommentar
Fra : Will21

Dato : 15-11-02 02:26

Hej KarinaF,

Beklager så inderligt - normalt har folk, der leder efter en dansk manual, og som har en udenlandsk (Gerne tysk), købt deres kamera i udlandet. Det er disse jeg er ved at være ret træt af, men jeg skal selvfølgelig beklage at jeg har kastet min "universielle" vrede på dig...Men det er altså de "andre", og ikke dig, jeg mener er på vildspor når de bevidst køber dyre varer udenlands, blot for at spare så meget som overhovedet muligt.

Jeg håber du kan se ideen i dette argument - det er ikke fordi jeg er en stikker og gnier på statskassens vejne - men jeg mener det er moralsk forkert at dyrke disse egotrip frem for det sociale ansvar.

Samfundet viser virkelig en dårlig tendens til at øget ego er eneste vej fremad......og dette skriver jeg, på trods af at jeg personligt er mere til liberal politik (dog med socialt ansvar overfor såvel mennesker som natur) end til den lidt for idealistiske (umulige, utopiske) venstrefløj.

Men beklager at jeg bragte dig i skudlinien - men det var altså de andre jeg skød på, erfarer jeg nu.

Venligst

William

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 15-11-02 11:06

Kære William,

Ja man skal være forsigtig her i denne verden, men du er tilgivet. Nu har du luftet dine synspunkter, og kan kan da godt forstå din indstilling.

Men jeg mangler stadigvæk en dansk manuel så hvis at nogen kender nogen ville jeg kunne få mere ud af mit nye stykke "Legetøj"

Karinaf

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-11-02 11:43

Hej Karinaf!

Jeg har kigget lidt på http://www.canon.dk/index1.htm og der set at Ixus v2 leveres med danske manualer.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til dem der har solgt der kameraet og spørge efter en dansk manual. Og hvis det ikke lykkedes at få en dansk manual fra dem, så ville jeg ringe til Canon i Danmark og forklare / spørge om en dansk manual.

Når du har købt kameraet i Danmark mener jeg, at der burde der følge en dansk manual med!

Til William m.fl!
Jeg synes ikke det er forkert at man handler der hvor varen er billigst, man skal bare være klar over, at service / support kan være mere vanskelig, idet man ikke kan forvente service / support fra anden siden. Derfor bør man altid overveje om eventuel senere behov for support / service står i rimelig forhold til det sparede beløb.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Will21

Dato : 15-11-02 21:26

Kære Bjarne,

Angiveligt har du ikke forstået mit indlæg - selvfølgelig er det tilladt at gå efter den bedste pris, men det skal altså ikke foregå på tværs af landegrænser...godt nok centraliseres Europa, men de enkelte lande har altså hver deres lovgivning - og vores danske lov siger altså, at du skal (det sociale ansvar, ik!) betale en dansk afgift af dit køb. Til fordel for samfundet. Men det sker bare ikke, når man køber ting og sager i udlandet, kameraer er populære mål - nøjagtigt som det er tilfældet med grænsehandelen...som jeg i øvrigt også finder både ulækker og usympatisk.

Er det virkelig ikke andet end pengene der tæller?

Venligst

William

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-11-02 21:54

Hej William!

Hvis Will21 har noget at gøre med din alder, forstår jeg godt dine argumenter; men når man som jeg har oplevet mangt og meget, betalt skat, atp, oms, moms, arbejsmarkedsbidrag og afgifter på næsten alt og bl.a. haft egen virksomhed inden for edb, og hvor folk ikke var betænkelige for at prøve at få gratis support, ja så er vi da helt enige.

Vi kan ikke rejse en høj mur og holde alt og alle ude fra Danmark, det har flertallet i Danmark jo heller ikke bestemt. Jeg benytter mig endvidere selv en gang i mellem af grænsehandel inden for lovens rammer - hvilket ikke er umoralsk eller ulovligt, det er bare end skam jeg har så langt til bl.a. den tyske grænse, og vær lige opmærksom på at mange varer kan købes billigere og fuldt ud lovligt i Tyskland og med Dansk afgift betalt.

Så længe man holder sig inden for lovgivningen er der intet til hinder for en sådan handel; men som jeg også tidligere har skrevet skal man være opmærksom på om besparelsen står i rimeligt forhold til en mere besværlig support / service.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Will21

Dato : 16-11-02 14:00

Kære Bjarne,

Venligst undlad at tro, at blot fordi jeg er 21 kan jeg holde på ideologierne. Jeg ved godt at der er en tendens til at man bliver mere large og overbærende, jo ældre man bliver, men alligevel tillader jeg mig at tro noget andet om mig selv. Æblet falder som sagt ikke langt fra stammen, og tro mig når jeg siger at mine forældre ikke ser ud til at slække på idelogierne som årene de går. De er still going strong, og det har jeg også selv tænkt mig at vedholde.

Jeg ønsker ikke en høj mur, så hellere ingen overhovedet. Men så længe Danmark et et land i EU, mener jeg fortsat man skal holde varetagelsen af landets og EU's interesser hver for sig. Derfor skal man ikke unddrage sig de danske afgifter, ved f.eks. at købe dyr elektronik i Tyskland...Og så endda være stolt over det (jaja, jeg er smart, jeg har sparet mange kroner).

Grænsehandelen er jo delvist tilladt, ikke at jeg dog synes det burde være sådan - der er tale om en alt for stor udnyttelse af alt for mange griske mennesker i vores land. Griskheden i sig selv er sådan et usympatisk træk, et lævn fra evolutionen og noget som Kristendommen (og alverdens andre religioner) ikke har formået at fjerne (undertrykke) i mennesket. Desværre.

Og ja, det er høje tanker, ideologi (uha), men jeg har tænkt mig at vedholde mit standpunkt og så i øvrigt sprede mit budskab så vidt som overhovedet muligt. Jeg tror nemlig det er ved at være tid til "modeskift" fra den grænseløse individualisme og overi det mere holdbare sociale ansvar. Lidt humanisme tak - for mennesker, det er er vi vel stadig?!

Venligst

William

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 16-11-02 16:49

Til Bjarne_h

Det kan man godt købe hos Cannon har jeg hørt for den nætte pris af 300,-
Det er derfor at jeg har spurgt og nogle ved hvor jeg kan finde en inden at jeg køber den.

Det er rart at andre blander sig i debatten

Venligst
Karinaf

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 16-11-02 16:50

Til Bjarne_h

Det kan man godt købe hos Cannon har jeg hørt for den nætte pris af 300,-
Det er derfor at jeg har spurgt og nogle ved hvor jeg kan finde en inden at jeg køber den.

Det er rart at andre blander sig i debatten

Venligst
Karinaf