/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
advanced system optimizer !?
Fra : DreamHunter
Vist : 689 gange
200 point
Dato : 05-01-06 10:38

Jeg har lige haft et program installeret, der hedder "advanced system optimizer". Det var et meget tungt skod program så det blev hurtigt afinstalleret igen.... men vær gang jeg starter min maskine nu, så spørger den på sådan en dos lignende sort-hvid skærm om jeg vil starte windows normalt eller med en eller anden genoprettelses konsol... det er efterhånden ved at blive rimelig irreterende ! hvad skal jeg gøre for at det spørgsmål ikke bliver spurgt mere ?
MVH Tobias

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-01-06 10:44

tryk "winkey+pause" vælg fanebladet "Advanced", vælg "startup and recovery" så kan du ændre på det derinde.
Ellers også kan du redigere manuelt i "c:\boot.ini" men det kan godt være lidt kryptisk

->Brommi

ps. sry at det står på engelsk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-06 10:45

Hvis du har XP, så kan du gå tilbage til et gendannelses tidspunkt fra før du installerede programmet

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-06 10:53

Hvis det er det sted hvor du får valget mellem, at starte Windows eller genoprettelseskonsollen så skal bare ændre visningen til 3 sek. så skulle det ikke være noget problem

Gøres ved at højreklikke på ikonet Denne Computer, vælge Avanceret - Indstillinger for oplysninger om systemstart og så bare ændre pausen-

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 05-01-06 13:01

har "advanced system optimizer" lavet en folder der hedder "program files" ,
bemærk at det ikke er en folder windows har lavet, det er "advanced system optimizer"
den er i familie med "internet optimizer" ,det er noget skit at have på sin pc....

Kommentar
Fra : DreamHunter

Dato : 05-01-06 16:30

hvad er "winkey" ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-06 16:33

Knappen med Windows flaget hedder win-key

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-06 16:36

Skulle måske nævne at Brommis forslag med "winkey" er stort det samme som jeg skrev 05-01-06 10:53 bare lidt anderledes formuleret

Godkendelse af svar
Fra : DreamHunter

Dato : 05-01-06 16:36

Tak for svaret BjarneD.