/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
elefanter - mål (hvor bred er
Fra : skingur
Vist : 748 gange
200 point
Dato : 05-01-06 10:02

Til et skoleprojekt skal jeg bruge oplysninger om mål på en indisk elefant, - vi skal bygge een i målestoksforholdet1:3

MEN... hvor bred er sådan een over skulderen? Over bagparten? Hovedet?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-06 10:24

En indisk elefants skulderhøjde er under 3 meter en afrikansk ca. 3.5 meter : http://nabataea.net/elephants.html

..se om du kan finde yderligere oplysninger her : http://en.wikipedia.org/wiki/Elephant

Ps. Rart at ha' dig 'tilbage' skingur

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-06 10:27

Pps. ..eller ring evt. til Zoo : http://www.zoo.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-01-06 10:12

hej Molo

Jeg havde støvsuget nettet for oplysninger, så dit link var ikke nødvendigt,men tak alligevel!

Jeg har været i kontakt med både Ålborg og Givskud zoo, men min egen idé, jeg fik mens jeg talte med en biolog i Givskud, er den bedste

Der findes et firma, der laver meget naturtro modeller af alverdens dyr... så nu bliver der indkøbt en indisk plasticmodel elefant, vi simpelthen måler i hoved og r*v og så ganger målene op!

Egentlig har du dermed slet ike fortjent points, men for at det ikke skal stå åbent forever, får du dem alligevel!!!
Kh Christina

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 07-01-06 10:13

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-06 10:18

Kandu har rettet 'uhensigtsmæssigheden' med at man i 'det nye system' ikke fik emil om at et svar var accepteret, men til gengæld figurerer dit nick i emilen som : DATA($$fromaka$$)

..så tak for påængårnø DATA($$fromaka$$)

</MOLOKYLE>