/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Lønindeks?
Fra : Tobster
Vist : 2535 gange
100 point
Dato : 05-01-06 07:46

Jeg er ansat som intern salgsassistent på et kontor i jylland.
Hvilken gruppe tilhører jeg når jeg skal tjekke hvor meget lønindekset er steget?

http://www.danmarksstatistik.dk/Statistik/seneste/Loen/LoenPriv.aspx

Umiddelbart vil jeg sige "5 Handel, hotel og restauration"

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 05-01-06 07:54

Hvis du ikke kan klemmes ind i en af undermenuerne i "handel, hotel og restauration" skal du bruge pkt. 5. Men det er du jo allerede klar over. Ellers må du give lidt flere oplysninger om dit erhvervsområde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-06 08:58

Tobster -> Når du ikke BARE ringer og spørger din fagforening, er det sikkert fordi du ikke er medlem af en sådan.

Din indplacering i en Løngruppe, kommer ikke kun an på hvad du laver, men også hvilken uddannelse du har.

Citat
ansat som intern salgsassistent på et kontor

For fanden mand, det kunne jeg kalde min 7-årige datter, hvis hun tømte en skraldespand en gang imellem.

ALTSÅ:

1.: Hvilken uddannelse har du?
2.: Hvilken kontrakt har du med din chef?

Min datter får "lommepenge". Hvis du ikke er i stand til at beskrive din ansættelse bedre end du har gjort her, hvorfor synes du så at du overhovedet har fortjent en løn? Du skal squ bevise overfor din chef at du fortjener en ordentlig løn.

Gør du det, kan indplacering i løngruppe være totalt ligegyldig, for så får du den løn du har fortjent og ikke "lommepenge".

Dygtige medarbejdere får løn. Interne salgsmedarbejdere der tømmer skraldespande får "lommepenge".

Det drejer sig altså IKKE om LØNGRUPPER eller lign. men om at DU får fingrende ud af røven og begynder at vise din chef at du har fortjent LØN og ikke LOMMEPENGE.

Venlig hilsen & 1 spark Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-06 09:05

Når man kigger på din profil, kan man se at du ialt har stillet 88 spørgsmål. De 44 af dem har du aldrig gidet at lukke.

Hvis du har samme indstilling på dit job, kan jeg godt forstå at du KUN er skraldespandetømmer med Lommepengestatus.

Tag dig sammen, både her på Kandu og på dit job, så kan det være at du en dag også kan fortjene en eller anden for for løn/gage.

Men intet kommer af intet. Man skal vise og kunne noget.

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 05-01-06 10:37

Hej Tobster,

Spørg HK. Gå ind på deres hjemmeside www.hk.dk, vælg "faglig service" og derefter "spørg hk" i menuen til højre. Så kan du skrive dit spørgsmål direkte, og du behøver, så vidt jeg kan se ikke engang være medlem.

Det jeg har selv brugt nogle gange. Dels er det svært for mig at komme til at ringe i deres åbningstid, hvor jeg er på arbejde, og det oftest er spørgmål, der ikke egner sig til at sidde og snakke om med kolleger indenfor hørevidde. Dels er det rart bagefter at have tingene på skrift.

De har altid givet mig udførlige og brugbare svar indenfor kort tid.

mvh
Internette

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-06 18:50

Arne, du tigger om at blive blacklistet, hvis du bliver ved med den atetude!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-01-06 19:18

Hvaee, var du blevet fyret Arne. Så du omtalte din chef i datid?

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 05-01-06 19:24

Camillasmoster, jeg tror faktisk det er det, han er ude efter. Ignorér ham. Det er meget sjovere. Eller vis medfølelse, hvis du kan. Folk der opfører sig sådan lever tit et sølle liv.

see ya
Internette

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-06 21:39

Hej, Internette!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-06 23:23

Så er psykopaten fremme i skoene igen. Tjaee. efter han fik et los i røven fra sin arb.plads har han jo mere tid.... desværre. Men forståeligt nok at han røg ud.