/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvilken vej til Idre - Sverige
Fra : camho
Vist : 1285 gange
200 point
Dato : 04-01-06 18:34

Hvilken vej er bedst at køre til Idre? Er det via Oslo eller er det gennem Sverige (venstre om søen) Saffle? Vi plejer at køre gennem Sverige, men har hørt at via Oslo skulle være bedre/hurtigere!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-06 18:39

Du kan få hele ruten aftegnet her,

http://www.dk.map24.com/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-06 18:40

Nu kommer det selvfølgelig an på hvor du skal rejse fra, men den mest direkte vej, er fra Göteborg, hovedvej 45
op til Malung, og lidt længere ude af 45'eren end Malung, drejer man fra til Idre.

Der er selvfølgelig flere kilometer at køre, men er det er godt 200 kilometer, i forhold til at køre fra Oslo, men færgebilletten til Oslo er hammerdyr i forhold til Fr. Göteborg.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-06 18:42
Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-06 18:43

En ting mere, kørsel i Norge er ikke så gode veje den rute der om vinteren, og snekæder er obligatorisk.

mvh dova

Kommentar
Fra : camho

Dato : 04-01-06 18:48

Vi kører fra Sjælland og plejer at køre hele vejen gennem Sverige som "Dora" beskriver. Jeg efterlyser nogen, der har erfaring med at køre via Olso (jeg skal ikke med færgen KBH/Oslo)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-01-06 19:05

Dova skriver at snekæder er obligatorisk i Norge. Vil bare sige at det ikke passer.De fleste i Oslo området bruger ikke pig dæk om vinteren,da det koster penge at køre med pig dæk i Oslo.De bruger kun vinterdæk.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-06 20:07

Alimak, snekæder og pigdæk er to forskellige ting.
Jeg ved godt det er kommet til at koste penge med pigdæk.

Men okay, måske jeg tager fejl med personbiler, men jeg har kørt lastbil i Norge/Sverige, og der kommer du ikke til at køre nogen steder, hvis der findes ud af, at man ikke har snekæder med, og det udløser en kæmpebøde hvis man gør det alligevel, såfremt man sætter sig fast og ikke kan køre p.g.a. manglende snekæder.

Men Camho, når du kører fra Sjælland, er det noget omvej såfremt du vil omkring Oslo.

mvh dova