/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Minus- poænger?
Fra : calista
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 04-01-06 16:33

Sad lige og prøvede at lære det nye kandu at kende.
Og som jeg læser det, så får man nu MINUS poænger, hvis man får under 2(?) stjerner for et givent tip.
Er det korrekt og hvorfor??

Er det for at bremse gentagelser, spam og reklamer?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-01-06 16:38

Jeg går ud fra det er for at få folk til at højne kvaliteten af deres tip's. Du må indrømme, at under det gamle system blev der lagt mange ret tåbelige tips. Folk vil nok tænke sig lidt mere om, når de ved at det koster point at lægge SKOD-TIP's.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-06 16:45

Ja, det er nok for at folk skal vurdere om det nu også er et godt tip, før de lægger det ind.

Men der er utallige andre muligheder at få frataget point.

Hvis en spørger giver mindre end 3 stjerner for en besvarelse, får man kun de halve af de udlovede point.
Og resten af pointene er bare tabt, for både spørger og svarer.

Et ubesvaret sø'rgsmål slettes efter 30 dage, og man får ikke udlovede point tilbage Plus man bliver fratrukket 5 strafpoint.

Hvis ikke det er lavet om, kan man kun stille spørgsmål til mindst 100 point, dem der er lavere point for, er brugere der ikke har flere at give af.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-01-06 16:53

Det er heldigvis lavet om, det sidste, du nævner, dova. Nu kan man stille spørgsmål ned til 10 point. Måske mindre, det er så ikke lykkedes for mig...

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-06 17:01

Okay, det var jeg nemlig ikke klar over, for havde ikke forsøgt med flere spørgsmål, vaxen.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-01-06 17:05

Jeg forsøgte mig med et til to point, men det ville den bestemt ikke være med til - jeg måtte forfra
Men de ti var tip top....

Vaxen

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 50 point
Dato : 04-01-06 17:06

Hej Calista..

Jeg har fået svar på en mail til teamet, hvor de begrunder meningen med "strafpoint" i tip således..

Citat
Det er for at slippe for hurtige ”pointryttere” som i så flot kalder dem. Vi håber på at kunne få kvaliteten af tips op, for der har været mange der er trætte af at få en e-mail fra en gruppe de abonnere på, for derefter at finde ud af at tippet er total ubrugelig.

Hvem der kalder hvem for "pointryttere" står hen i det uvisse

Jeg spurgte ligeledes om årsagen til det nye Kvalitet af svar til et spørgsmål

Svaret er

Citat
Vi har gennem tiden haft en masse bøvl med at folk skriver at kvaliteten skulle op på svar, brugerne gik mere efter at svare hurtigt end at give et godt svar. Med det nye system håber vi så på at svargiveren prøver at give sig lidt bedre tid til at svare.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-01-06 17:45

Det virker jo hat og briller det her!!
Ville acceptere creamy's svar, da det jo er med dokumentation fra Kandu- teamet, men altså det BEEEP re- loader bare siden :-/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-06 18:46

Det er nok fordi CG er banded som pointrytter.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-06 19:06

Calista - jeg har også problemet med et spørgsmål der bare reloader når jeg accepterer et svar, jeg har sendt kandu.dk en mail om problemet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-01-06 19:25

Calista -> Hvorfor ikke acceptere det første rigtige svar?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-01-06 20:45

Hvis du lægger mærke til Creamy's svar, AJ, så er det underbygget med citater fra Kandu- teamet. Derfor agter jeg, når kandu virker ordentligt, at godkende HENDES svar. Derfor!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-06 21:19

Calista jeg har lige modtaget en mail fra kandu og du kan godt acceptere Cremy's svar nu. Her et citat fra den mail jeg fik fra Rasmus Andersen kandu.dk
Citat
Med hensyn til at acceptere et svar, så var der tale om en fejl som nu er rettet.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 05-01-06 11:41

Takker ærbødigst for svaret creamygirl. Ovenikøbet med dokumentation fra kandu- teamet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-01-06 17:05

Det var skam så lidt Calista - og godt gået, at du ikke behøvede en støttepædagog til at belære dig om hvilket
svar du kunne bruge