/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min tft-skærm "gik ud"!
Fra : wezzler
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 04-01-06 12:16

Hello

Min ca. 2 år gamle medion tft-skrærm gik uden videre ud.... dvs. skærmen blev mørk.. man kan svagt "skimte" at det hele fungere bag "det sorte". Så det virker som om lyset er gået.

Har noget idé om hvad det kunne være? Skal dog siges at jeg ikke er helt sikker på om det er en lcd- eller tftskærm.
Men det kan da ikke passe, at jeg allerede skal have ny??!!??

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 04-01-06 12:25

Den skal på værksted, backlight er gået, backlight er det lys, der bliver smidt op bag skærmen

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 04-01-06 13:03

Okay.....

Det lyder da meget sandsynligt... Ved du hvor man kan billigst muligt få sådan noget repareret i Århus-området? Den er købt ved TDC og de er vel næppe billige her.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-01-06 13:40

Jeg er nu bange for, at den skal sendes ind. Har du ikke OnSite garanti på den?De fleste giver 3 års OnSite

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 05-01-06 10:12

Tak for svaret peet49.

Har været inde og tale med TDC - da det lige præcis er gået over 2 år, vil det koste at sende den til rep. hos Medion. Dette vil koste mindst 700 kr - og da det er er en 2 år gammel 15 tommer skærm, syntes det er for dyrt.

En ny koster jo kun omkring 1.500-1.600 kr