/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sikkerhed
Fra : janjac
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 13-11-02 21:41

Hej.
Findes der et program som gør det umuligt at starte pc uden password.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-11-02 21:56

Hej JanJac,

yup... det gør der... men de fleste af de programmer koster penge...

men det kommer selvfølgelig også an på hvilket styresystem samt version, om der er behov for det eller hvilket program der bliver tale om...

f.eks. ka' du med dette program "ERD Commander 2002" fra Winternals... -->
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp
ændre på kodeordet selv for en administrator på Win 2000/XP, pga. af programmet Locksmith, som følger med den... -->
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/locksmith.asp

der er også nogle andre programmer... og hvis det er til Win NT/2000 findes der også et freeware utiliti, som jeg dog ikke vil anbefale nogen at bruge... men igen det kommer an på i hvilken henseende du mener og hvilket styresystem samt version du ska' bruge det til...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : thomas356

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-02 22:05

send mig en mail thomas356dk@yahoo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 22:03

"janjac" <janjac.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:_CyA9.3609$HU.401107@news010.worldonline.dk...
> Hej.
> Findes der et program som gør det umuligt at starte pc uden password.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Funktionen ligger sandsyneligvis allerede i din BIOS.
Klaus

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-11-02 02:30

som KLAUS siger gå ind i din bios

Funktionen ligger sandsyneligvis allerede i din BIOS.

det er det ultmative for ellers kunne man evt bruge en boot/startdisk , godtok findes der programmer til at cracke
bios password med men der bruger du feks de danske tegn ÆØÅ ( hvis din bios uderstøter det ,, min gør ) og der er ikke nogen indtil vidre der har tage min endnu ( har prøvet at lade den stå i en uge )

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 14-11-02 08:10

De fleste PC'er kan låses med et BIOS-password, men funktionen kan som regel fjernes ved at flytte en jumper på motherboardet, så sikkerheden er vel nærmest kun teoretisk.
Hilsen ehawk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 10:24

"janjac" <janjac.news@kandu.dk> wrote in message
news:_CyA9.3609$HU.401107@news010.worldonline.dk...
> Findes der et program som gør det umuligt at starte pc uden password.

Forkert gruppe...

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hvorfor undrer det mig ikke...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-11-02 15:36

Hej JanJac,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup