/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Siden kan ikke vises
Fra : heseda
Vist : 1052 gange
500 point
Dato : 03-01-06 23:17

Når jeg indtaster www.iq-hairdresser.dk på mit arbejde får jeg meldingen : kan ikke finde siden.
Når jeg gør det fra min hjemme PC - vises siden.
Hvad er der galt??

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 03-01-06 23:21

Hej Heseda

Tror siden er lagret i din cache på din private computer, prøv at refreshe / opdatere siden i din browser.
Siden virker ikke i nogen af mine browsere, så det tyder på at webserveren er utilgængelig.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 03-01-06 23:28

Hej djddk.
Har prøvet at opfriske siden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 23:37

Prøv at gå ind i dine internetindstillinger, og slet dine cookies og midlertidige tempfiler, måske det kan hjælpe

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 03-01-06 23:42

hvor er siden placeret altså på hvilken server ved du det, og kan du stadig se siden ??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-01-06 23:46

Det er ikke linket der er noget galt med, den suser lige ind på: http://www.iq-hairdresser.dk/ med min
AVANT BROWSER måske du skulle prøve den...?
http://dl.filekicker.com/send/file/145999-6E45/ab-setup.exe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 23:47

djddk... jeg kan godt se siden du henviser til, men jeg ved ikke på hvilken server

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 03-01-06 23:47

update.. jg kan komme ind på siden hvis jeg skriver http://iq-hairdresse.dk men ikke hvis jeg skriver www foran. så fejlen ligger på det der hedder DNS serveren også kaldet navneserveren.

da jeg så fandt ud af det gik jeg på dk-hostamaster og så at domænet formentlig først er blevet aktiveret idag ik ?? for det er nemlig ikke oprettet helt hos dem endnu. der kan gå op til 24 timer før du fra hele verden kan se siden på www.iq-hairdresser.dk men den burde være der i løbet af imorgen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 23:48

hov jeg byttede rundt på djddk og Heseda, undskyld, men jeg kan altså godt se siden alligevel

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 03-01-06 23:49

hold da op med tastefejl i foregående indlæg... sorry

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-06 23:51

det kan såmænd også blot være at der er en popup stopper og at det så hjælper med at holde enten ctrl eller shift nede når du klikker dig ind

jeg kommer fint ind på siden nu i hvertfald

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-01-06 23:53

Fed side i øvrigt - så fik du da gjort lidt reklame for den samtidig...

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 03-01-06 23:56

Hej djddk.
Hvor finder du det hende på Hostmaster??

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 03-01-06 23:57

navnet er så ikke oprettet idag, men hvornår er den oprettet på GratisDNS ??

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 03-01-06 23:58

jeg fandt det ikke, jeg lavede en af mine mange tastefejl, tjekkede lige igen da jeg så flere kunne komme ind på siden

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 00:00

Hej djddk.
Flyttet i går (02.01) for ca. 30 timer siden

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 00:03

så burde den være opdateret, der er formentlig en DNS ting der driller, har du nogen der kan kigge DNS opsætningen på GratisDNS igennem for dig ?

ellers vil jeg gerne hjælpe...

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 00:05

Hej djddk.
Nej det har jeg ikke , men jeg har fulgt henvisningen.
Hvordan vil du kunne hjælpe??

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 00:08

ja det kræver jeg logger ind på din konto, men hvis du sender mig en mail på admin(nospamtak)djd.dk så skal jeg give dig et link så du kan se hvem jeg er.

udskift (nospamtak) med @

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 00:28

Hej djddk.
Har sendt en mail

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-01-06 00:37

fejlen står nederst på siden...
der er angivet ip adr. 127.0.0.1

http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=iq-hairdresser.dk

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 00:49

Hvordan/hvor retter jeg den ip adr. ???

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 00:53

det kan du ikke, gratisdns peger altid domæne.dk ind på deres egen server altså 127.0.0.1 og det gælder alle deres domæner.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-01-06 00:54

her

https://ssl.gratisdns.dk/editdomains4.phtml under "primær DNS"
skal du under
"A (Navn -> IP adresse)" tilføje din ip adresse samt domæne-navn

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 00:57

er så ikke helt rigtigt, når nu jeg kigger på mine egne domæner. men prøv lige at oprette den cname som jeg skrev i mailen, det burde fungere, ellers skal du slette den a-record hvor den peger på 127.0.0.1

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-01-06 00:59

ligeledes skal du huske mail udveksler.........

under

CNAME (Alias -> A record)
skrive dit domænenan

og

MX (@Vært -> A record mailserver)

skriver du dit domænenavn med præ 10
har du en backup mail server skal den sættes til præ 20

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 01:00

problemet for heseda er at domænet www.ig-hairdresser.dk ikke ligger på den adresse det ligger på cnu.dk/iq-hairdresser/

han har derfor lavet en url forward til den adresse hvor iq-hairdresser.dk peger til cnu.dk/ig-hairdresser/ og i cname har han så lavet et stjernealias og tilladt stjernealias i url forwarden.

tror jeg fik det hele med...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-01-06 01:18

(dit-domæne.dk <- skal ændres til dit eget domænenavn.)

under A (Navn -> IP adresse)
skal det sådanher ud når der laves en forwward til en anden ip

Vært IP TTL Ændring
dit-domæne.dk
1) Data om urlforward:
URL: http://www.dit-domæne.dk
Titel:
Nøgleord:
Beskrivelse:
Frame:NO Wildcard:YES 194.192.15.132 43200

localhost.dit-domæne.dk 127.0.0.1 43200 Kan ikke ændres

vært = dit-domæne.dk og ip adresse der skal peges på = xxx.xxx.xxx.xxx.xxx

dit eget domænenavn skal stå under
CNAME (Alias -> A record)

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 01:22

det er den rigtige løsning hvis du har et hotel KUN til det ene domæne men det har hesada ikke, hans hotel er en undermappe til et andet domænenavn, derfor kan den opsætning som du foreslår og som er 100% korrekt normalt ikke bruges.

han er tvunget til at bruge url forward og jeg er ret sikker på løsningen allerede ligger i hans mailboks..

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 01:53

Har prøvet at ændre det - er der nogen forskel

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 14:34

så kører siden worldwide Heseda, det lykkedes sku

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 19:36

Mange TAK til jer alle for jeres hjælpsomhed.
Nu virker siden.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-06 19:57

Jeg har haft virus i min computer, der egentlig ikke lavede anden ravage, end gentagne meldinger om, at visse sider "ikke kan vises".

Ofte kan man så klikke ind på den flere gange og få den melding, og så pludselig virker siden, for ikke at gøre det igen næste gang man prøver.

mvh dova

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 20:00

Hesada du skal lige lukke spørgsmålet ved at godkende et af svarene dog helst den du mener skal have point

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 20:04

Hej.
Lukker jeg ikke ved at Accepterer svar ??

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 20:17

jo det gør du...

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 20:23

Ja -men ja-men. Det HAR jeg gjort - eller øhh hvad??

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 04-01-06 20:28

tror ikke det virker lige nu, har lige prøvet at lukke et spørgsmål jeg selv havde oprettet og det ville heller ikke, vi må vel bare vente og se om de fixer det...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-01-06 20:59

Hej heseda

Prøv dette link:

http://www.iq-hairdresser.dk/

Det kan jeg da godt åbne.

mvh
Franksp

Accepteret svar
Fra : djddk

Modtaget 500 point
Dato : 04-01-06 21:57

ja franksp det kan du, men havde du prøve igår virkede det ikke...

BTW Heseda acceptering af svar virker igen

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 04-01-06 22:23

Tak for svaret djddk og alle I andre. DJDDK guide mig igennem, vi sad oppe det meste af natten- så det virker igen.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 07-06-06 21:09

Nu virker det ikke - igen?