/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Webspeed ( hopper af nettet )
Fra : Jesper_wood
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 03-01-06 22:28

Hej,
Jeg har Tdc Webspeed 4mbit / 1Mbit. Kan det passe at mig om min bror ikke kan spille online på samme tid, uden at nettet bliver overbelastet ?

Netværk forbindelsen skal hele tiden (repareres) før jeg kan få en net forbindelse.

Jeg har en trådløs router ( Købt ved TDC til 599 da de yder suppurt på denne ) så hele hustet kører trådløst. Men kan ikke forstå hvorfor det skal være sådan. Min bror, min far, min mormor, har samme problem.

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 03-01-06 23:04

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstraudstyr_ipadr

Her står lidt om at man skal have flere dynamiske ip'er for at køre flere computere. De koster 10 kr. pr stk om måneden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-01-06 09:07

Hvis du har fået denne router gennem TDC, kan det tænkes, at der ligger en begrænsning i den, så der kun er adgang til en maskine ad gangen.
Jeg har hos nogle venner på østerbro, opsat en router med AP på en TDC Webspeed, og der blev tilsluttet 4 maskiner uden de store problemer. De havde dog kun valgt en discount hastighed.
Så det burde være muligt at få flere maskiner op at køre på den samme IP-adresse.
Dog kan der være et problem, hvis I spiller mod hinanden på den samme IP adresse, her må I nok prøve at se om det er muligt, at bruge de lokale IP adresser til lokalkampen.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-01-06 10:29

Hej jeg har tit samme problemer og har opdaget at det er fordi jeg har gamle ledninger.
Hvis fx tv kører samtidig er hastigheden også nedsat.
Når min forbindelse ryger skal jeg skilled ledninger ad og samle dem igen.
Har du testet om du overhovedte modtager den hastighed du betaler for?
det gør jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-06 10:35

Når du har router skal du kun have en IP adresse Fast eller dynamisk... (det er lidt lige meget omed fast når du ikke har en webserver).

Det med en ekstra IP går på at Modemet har en USB og en LAN forbindelse hvis man bruger dem begge skal man have en enstra IP adresse. Men når du køre med Router bruger du ikek USB stikket og kan derfor nøjes med en IPadresse, og det er den routeren snupper.... Alle miskiner på bagsiden af din router får ipadresse af routeren...

Det med at den falder af kan skyldes måske at dine Coaxkabler ikke er monteret godt nok i stikne. Jeg har skiftet de pressede stik på min vens Kabelmiodem til nogen man skruer på, så blev hansforbindelse helt stabil.
Jeg tror det kabelmodem TDC levere er meget følsomt for signalniveau....
Læg også mærke til om der er flere antennestik i hustanden, Hvis der er skal der dele filter på alle stik for ikke at ødelægge "bredbåndssignalerne" på antennekablet. Det glemmer de meget ofte at fortælle i TDC butikkerne... Gør det selv løsningen leveres kun med et delefilter...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-01-06 11:02

Bingo Benjamin!
Den med kvaliteten af signalet i kablet, havde jeg ikke lige i focus!

Mine tanker var mest på linien fra routeren og ud til maskinerne.

Det er da naturligvis soleklart at signalet skal komme helt frem til modemet med fuld styrke. Flere antennestik bør derfor først monteres efter et skillefilter. Anløbne og irrede samlinger giver jo modstand i signaloverførslen, så derfor skal alle forbindelser være helt rene.
Jo svagere signaler man har jo mere følsomt er det over for den slags hindringer.

http://speed.danskeinternet.dk/
http://www.abeltronica.com/PagRec/uk/01/
og TDC's hastighedsprogram, er nok værd at teste forbindelsen med.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 10-01-06 19:33

Tak for svaret Benjamin.Hansen.