/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kryptering af Belking trådløst
Fra : sCover
Vist : 1054 gange
10 point
Dato : 03-01-06 20:49

Kan nogen forklarer mig hvordan jeg krypter mit trådløse netværk?

Min router er en wireless G router og jeg har prøvet at krypter den med det medfølgene software og med McAfee 2006 men kan ikke få det til at virke for værer gang jeg krypter og udfører så kan jeg ikke få forbindelse med routeren.

HJÆLP!!!

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 03-01-06 21:10

Hej.
Har du husket at taste den samme krypterings nøgle ind i den computer, der skal have forbindelse med den trådløse router?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-01-06 09:16

Hvis du kryptere i WEP, kan du med fordel sætte krypteringskoden i ASCII. Her indskriver du bare et navn med de tilstedeværende tegn du har til rådighed på tasteturet.
5 tegn for 64 bit og 13 tegn for 128 bit.
Når den gemmes i routerens hukommelse, vil det automatisk blive konverteret til HEX-decimal.

En sådaan kode er langt nemmere at huske, end hvis du skriver den i HEX-kode. Her skal du huske at du kun må bruge:
0123456789ABCDEF som tegn

Der vil være mulighed for at opsætte 4 nøgler i de fleste routere, men du kan kun bruge en ad gangen. Du skal bruge den samme nøgle i alle enheder der skal have forbindelse.

For en sikkerheds skyld bør du se om der findes en nyere firmware til din router, det kan måske løse jeres problem.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 07-01-06 18:27

Men jeg kan ikke få forbindelse til mit "access point"? hvad end det er, og jeg kan heller ikke vælge den der WEP der jeg har kun mulighederne:

1. Open System
2. Shared Key
3. WPA-PSK
4. WPA
5. 802.1x

Kan du ikke skrive en "Step-by-Step" guide Serverino?

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 10-02-06 02:42

Det er faktisk ikke så svært har nemlig fundet ud af det...
Måske lyder det kompliceret men det er det ikke når man prøver det har prøvet det mere end 1 gang... God fornøjelse :D

Find ip'en på routeren det gøres ved at gå i "kør" og skrive "command" der efter dukker der et sort vindue op og der skriver du præcis "ipconfig /all" uden " selvfølgelig. Der skulle det gerne være den der hedder "standardgateway" og/eller "DNS-server" Den ip der står skriver du oppe i en browser fx. explorer, netscape eller firefox således "//http://192.168.2.1/" og så skulle du gerne komme ind på din router. Derefter går du under den menu til venstre der hedder "Security" og hvis du ikke har lavet nogen kode på routeren så skal den være blank og hvis og det anbefaldes at lave en.

For at krypter dit netværk følg punkterne nedenunder

1. Skal du vælge hvilken type kryptering du vil have på. Efter min mening er det "WPA/WPA2-Personal(PSK)" der det mest sikkre
2. Der efter skal du vælge "Authentication" og der har jeg valgt "WPA-PSK + WPA2-PSL"
3. Og så kommer vi til "Encryption Technique" som det så fint hedder der er der ikke så meget at snakke om der vlger man bare den eneste mulighed "TKIP + AES"
4.Så skriver du bare koden

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 10-02-06 02:57

Det er faktisk ikke så svært har nemlig fundet ud af det...
Måske lyder det kompliceret men det er det ikke når man prøver det har prøvet det mere end 1 gang... God fornøjelse :D

Find ip'en på routeren det gøres ved at gå i "kør" og skrive "command" der efter dukker der et sort vindue op og der skriver du præcis "ipconfig /all" uden " selvfølgelig. Der skulle det gerne være den der hedder "standardgateway" og/eller "DNS-server" Den ip der står skriver du oppe i en browser fx. explorer, netscape eller firefox således "//http://192.168.2.1/" og så skulle du gerne komme ind på din router. Derefter går du under den menu til venstre der hedder "Security" og hvis du ikke har lavet nogen kode på routeren så skal den være blank og hvis og det anbefaldes at lave en.

For at krypter dit netværk følg punkterne nedenunder

1. Skal du vælge hvilken type kryptering du vil have på. Efter min mening er det "WPA/WPA2-Personal(PSK)" der det mest sikkre
2. Der efter skal du vælge "Authentication" og der har jeg valgt "WPA-PSK + WPA2-PSL"
3. Og så kommer vi til "Encryption Technique" som det så fint hedder der er der ikke så meget at snakke om der vlger man bare den eneste mulighed "TKIP + AES"
4.Så skriver du bare koden du have
5. Ved computeren skal du selvfølgelig have sat netværkskortet/USB i så åbner du det med følgene program ved mig hedder det "Belkin Wireless USB Utility"
6. Så går du ind i den menu der er for oven der hedder "AP List" og vælger det netværk der som standard hedder "Belkin 54g" hvis der ikke er noget så tryk på "refresh" ind til du kan se netvræket
7. Så vælger nu netværket du lige har kryptert og trykker "connect" der skulle så poppe et vindue frem hvor du skal skrive profil navnet på netværket der kan du skrive lige hvad du har lyst til
8. når dy trykker next skal du ikke ændre på noget, men når du så kommer til hvor du skal vælge "Authentication mode" så vælge "WPA-PSK" og i "Input method" er det valgfri hvad du vælger
9. Så kommer du til password'et der skriver du bare det password du skrev tidliger da du skulle krypter dit netværk i routeren også skulle det gerne connecte efter lidt tid
10. Når du så tænder og slukker computeren så skal du bare når "Belkin Wireless USB Utility" åbner, går ind under undermenu'en "Profile setting" og vælge dit netværk og trykke"connect" så efter nogen sekunder skulle du gerne være connectet

Kommentar
Fra : claire

Dato : 24-03-06 22:44

Hej

Jeg har nøjagtig det samme problem, men samme router jeg har fundet min ip adr. men jeg kan ikke komme ind i min router. Der er ikke noget software med, der kan hjælpe, det er lidt svært at kryptere det trådløsenetværk, kan jeg måske få lidt hjælp.

Hvordan kan jeg finde min router?

Mvh
claire

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 25-03-06 11:59

Der skal nødvendigvis følge noget software med til routern, men har du prøvet linket eller at skrive "cmd" i kører og der efter "ipconfig /all"? fordi så mener jeg at den der hedder standardgateway det skulle gerne være din router. Hvis ikke så se på fabrikantens hjemmeside eller send en mail.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 25-03-06 12:02

Men du kan også søger efter den model du vil have krypteret på google eller ligne fx. "How to krypt (fabrikant/model)" osv.

Kommentar
Fra : claire

Dato : 26-03-06 12:04

hejsa

Så pludselig virkede det,nu er mit netværk lukket for "naboerne"

Tak og god weekend

Claire