/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Frontpage/winXP
Fra : annvibeke
Vist : 461 gange
400 point
Dato : 13-11-02 21:09

Findes der mon en fornuftig forklaring - eller endnu bedre - en løsning (SKÅRET UD I PAP)
...på følgende problem?:

Efter at jeg fik ny pc winXP - 1074 ram - 2000 mhz - er det ikke muligt for mig at ændre på bredde/højde til pegefølsom knap i frontpage2000
(jeg har ingen problemer i min gamle pc win98 - 356 ram - 600 mhz)

Jeg kan slette de "medfødte" 120 bredde og 24 højde - men ikke indtaste noget andet.

Jeg kan selvfølgelig bare lave de pegefølsomme knapper på min gamle pc - uploade og downloade på den nye - men formålet med den nye er, at den skal bruges.

vh ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 410 point
Dato : 13-11-02 22:29

Hej Ann-Vibeke,

øh... det lyder godt nok noget underligt... ka' du heller ikke højreklikke på den, vælge egenskaber og så ændre værdien der?

hvis den ikke vil ændres der eller under selv oprettelsen af den, ka' du jo evt. ændre den i html koden...
f.eks. --->
--------------------------------------------------------------------
<applet code="fphover.class" codebase="fpweb:///." width="120" height="24">
<param name="text" value="Knaptekst">
<param name="color" value="#000080">
<param name="hovercolor" value="#0000FF">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="effect" value="glow">
</applet>
</p>
-------------------------------------------------------------
hvor du så går ind og ændre det i linjen med width og height...

f.eks. width="220" height="34"...

men det er selvfølgelig en lidt bøvlet løsning...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 13-11-02 22:39

Tak for svaret strarup!
Det er testet og jeg kan finde ud af...og det er hurtigere end at uploade fra den gamle pc og downloade til den nye.

...bare lidt underligt...jeg tænkte om det er xp der forstyrrer...at jeg måske ikke har opdateret, hvad der opdateres kan.

God nat til alle på kandu
vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Random

Dato : 13-11-02 22:48

Hej ann-vibeke

Hvad er en pegefølsom knap i frontpage?
Er det en almindelig input button med onmouseover effekt...?
For at kunne resize en sådan knap. Skal det jo gøres ved style, da almindelig HTML kun understøtter knapper med en højde og brede afhængigt af teksten.

For at tilføje style for din knap, skal du højre klikke på knappen, vælge 'Egenskaber for formularfelt', trykke 'Typografi', trykke 'Formater', vælge Placering, sætte den til relativ, og sætte bredde og højde.
Nu er stylen tilført, og du kan også resize fra preview i Frontpage.

Mvh
rnd()

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 13-11-02 23:01

Hej Random.
I frontpage kan man indsætte komponenter...derimellem en pegefølsom knap...i min verden hedder den ikke andet.

Når du taler om "style" taber du mig...(jeg ved det, jeg er (lidt) tung...)

Jeg gør jo sbare om jeg gjorde i min gamle pc - det var legende let...
...og jeg har brug for at det er legende let.

Men tak for kommentaren.
vh ann-vibeke