/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Adobe Premiere Elements 2
Fra : elise
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 03-01-06 18:22

Jeg har givet min mand en pakke med Adobe Photoshop Elements 4 og Premiere Elements 2 i julegave.
Der var ingen problemer i at installere Photoshop Elements, men når vi prøver at installere Premiere, får vi en fejlmeddelelse om at vores processor skal understøtte SSE2....????
Vores pc er fra 2003 - m 1.66 GHZ, 512 MB Ram, AMD CPU.
Vi har kørt et andet video-redigeringsprogram uden problemer....
Hvad gør vi nu? Skal vi virkelig til at sætte en anden processor i pc'en?
Vh elise

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-01-06 18:29

bare et forslag - opdater driver til processor under start-kontrolpanel-system-hardware-enhedshåndtering-processore- dobbeltklik på din processors navn-driver-opdater driver

(formodentlig via internettet)

håber det lykkes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-01-06 22:08

Desværre understøtter din cpu ikke sse2, du skal vist helt op til en amd 64 bit cpu før det understøttes så jeg tvivler på at du kan nøjes med at opgradere din cpu, da dit motherboard nok ikke understøtter 64 bit processorere!

Kommentar
Fra : elise

Dato : 04-01-06 07:35

Vil det så sige, at hele motherboardet skal udskiftes?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-01-06 15:23

jep og cpu'en osse

Men jeg ville da bare bruge et andet videoredigeringsprogram!

Kommentar
Fra : elise

Dato : 12-01-06 14:19

Det er jo lidt ærgerligt bare at lade være med at bruge det, når vi har sådan et helt nyindkøbt program liggende.... Men vi må nok gå den tunge gang og få købt nyt motherboard osv.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-06 19:15

Ja det jo spørgsmålet om hønen eller ægget kom først! Rent faktisk ville jeg ikke købe et program der i så høj grad favorisere Intel frem for Amd som adobe jo gør her! Slet ikke når der findes så mange andre gode alternativer! Men folk køber jo osse kraftigere grafikkort så de har mulighed for at spille de nyeste spil, selvom spillet er noget møg der kun kan sælge sig selv på grafikken! Så det er jo en ring der består af software - hardwareproducenter, og så os der køber tingene! Personligt synes jeg sælgeren af programmet burde have oplyst det kun kan bruges til sse2 understøttede processorer, så I havde mulighed for at vælge fra allerede der! I burde kunne gå ned og bytte det til et program der ikke er så sekterisk fremfor at investere i en ny PC som I sandsynligvis ikke har brug for lige nu!