/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dug i hjelm
Fra : Almuligman
Vist : 2392 gange
100 point
Dato : 13-11-02 19:50

Er der mon nogen der har et godt råd mod dug indvendig på visiret.

Mørke,regn,modkørende trafik,og så denne dug på visiret, ja så er
man jo næsten blind.

Hej.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-11-02 20:07

Du kan i diverse supermarkeder få, nogle små sprayflasker der hedder "dugfri" de koster omkring 10-15 kroner, og der til mange gange, og det virker, jeg brugte det selv da jeg kørte scooter.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-11-02 20:10

hvis du vil prøve noget mere alternativt, kan du skære et æble over, og tørre saften fra æblet på visiret, og tørre efter med avispapir.....Det virker ikke super godt, men det er ok...

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 13-11-02 21:08

smør visiret ind i opvaskemiddel - et lille tyndt lag
så er der ingen dug derefter - 100%

/Philip

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 22:22

"Almuligman" <Almuligman.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:xUxA9.3561$HU.390250@news010.worldonline.dk...
> Er der mon nogen der har et godt råd mod dug indvendig på visiret.
>
> Mørke,regn,modkørende trafik,og så denne dug på visiret, ja så er
> man jo næsten blind.
>
> Hej.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Tag en klud, hæld noget sulfo på og smør visiret ind, lad det sidde til det
er tørt, og tør så visiret til det er til at kigge igennem.

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 22:26

"Almuligman" <Almuligman.news@kandu.dk> wrote in message
news:xUxA9.3561$HU.390250@news010.worldonline.dk...
> Er der mon nogen der har et godt råd mod dug indvendig på visiret.
>
> Mørke,regn,modkørende trafik,og så denne dug på visiret, ja så er
> man jo næsten blind.
>

Du kan købe noget der hedder fog-city. som koster ca. 130kr.kan købes hos
motorcykel forhandler nogle knallert forretninger har det også.

Det er noget som du klæber på invendig side af visitet så det virker lidt
som en termo rude. http://www.modernworld.com/fogcity/fogcity.html
og det virker har selv kørt med det.

Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 00:27

On Wed, 13 Nov 2002 22:26:04 +0100, "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com>
wrote:
>
>Du kan købe noget der hedder fog-city. som koster ca. 130kr.kan købes hos
>motorcykel forhandler nogle knallert forretninger har det også.
>
Og for mindre end det halve kan du få opvaskesæbe (sulfo)
nok til at holde visiret dugfri resten af din levetid.

mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 16:32

"Mogens" <moveng@gvdnet.dk> wrote in message
news:vqn5tucpap0elgve5lf39acdes948ukbvh@4ax.com...
> On Wed, 13 Nov 2002 22:26:04 +0100, "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com>
> wrote:
> >
> >Du kan købe noget der hedder fog-city. som koster ca. 130kr.kan købes hos
> >motorcykel forhandler nogle knallert forretninger har det også.
> >
> Og for mindre end det halve kan du få opvaskesæbe (sulfo)
> nok til at holde visiret dugfri resten af din levetid.
>

Ja det kan man da godt. Men det skal også gøres ret ofte.
Med fog city er der kun arbejde med at sætte det på.

Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 18:13

On Thu, 14 Nov 2002 16:31:55 +0100, "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com>
wrote:

>
>Ja det kan man da godt. Men det skal også gøres ret ofte.
>Med fog city er der kun arbejde med at sætte det på.

Jeg bruger også sulfo. Det tager da ikke mange sekunder
at give indersiden et par dråber hver anden eller tredie uge
når man alligevel skal have skrabt vejsnavs af ydersiden.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 19:06

Hejsa´

"Thomas" skrev i en meddelelse
> Du kan købe noget der hedder fog-city. som koster ca. 130kr.kan købes hos
> motorcykel forhandler nogle knallert forretninger har det også.

´Købte Fog-city idag (159.- Bops). Nemt at sætte på, ingen dikkedarre der ,
og jeg glæder mig til at se hvor godt det virker i morgentidlig. Det er
fandme ikke nemt når der er næsten konstant 0-udsyn ! ! !.

Hilsen Herfra

H;P
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 20:08

H;P wrote:

> , og jeg glæder mig til at se hvor godt det virker i morgentidlig. Det er
> fandme ikke nemt når der er næsten konstant 0-udsyn ! ! !.

Nej. Og kommer der en bil med kun et øje i den forkerte side, så er man 99%
sikker på at bliver nakket!! Jeg var så så heldig at være den 1% som kunne
mærke sidespejlets ånde da bilen drønede forbi...

Uha der blev jeg bange. Det lignede 100% en motorcykel .. men var altså en
en del bredere...

/Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 22:56

On Thu, 14 Nov 2002 20:07:30 +0100, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>Nej. Og kommer der en bil med kun et øje i den forkerte side, så er man 99%
>sikker på at bliver nakket!! Jeg var så så heldig at være den 1% som kunne
>mærke sidespejlets ånde da bilen drønede forbi...
>
>Uha der blev jeg bange. Det lignede 100% en motorcykel .. men var altså en
>en del bredere...

Det må også have været en klam oplevelse for bilisten som i længere
tid kunne se hvordan du kom tættere på.

..j

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 22:59

On Wed, 13 Nov 2002 22:26:04 +0100, "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com>
wrote:
>Det er noget som du klæber på invendig side af visitet så det virker lidt
>som en termo rude. http://www.modernworld.com/fogcity/fogcity.html
>og det virker har selv kørt med det.

Jeg fik aldrig mit til at sidde ordentligt fast. Siden har jeg brugt
sulfo som ikke er perfekt, men meget bedre end ingenting.

..j

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 01:51

Jørn Becker wrote:

> Det må også have været en klam oplevelse for bilisten som i længere
> tid kunne se hvordan du kom tættere på.

Det kan du bilde mig ind. Tror også han har svedt lidt i hænderne.

MVH
Martin

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 15-11-02 17:06

men så køb dog et dugfrit visir, mit virker helt optimalt...

Kommentar
Fra : palle-monza

Dato : 01-01-07 15:16

håndsæbe virker også. bruger det selv. du smører visiret ind i sæbe venter 2min. og skyller det af...