/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
hvor lang tid kan det tage!!???
Fra : lulle3000
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 13-11-02 17:47

hej med jer
jeg har prøvet i meget lang tid at blive gravid men det lykkes bare ikke jeg har læst om alle metoder ang hvornår æggeløsningen skulle finde sted men lige meget hjælper det... jeg bliver så ked af det og skuffet hver gang jeg for det røde og det samme gør min fyr hvornår er det bedste tidspunkt er der nogen der kender nogen metoer der gør det lettere at blive gravid........ hurtig svar tiden føles som den var gået i stå....

med venlig hilsen lulle

Accepteret svar
Fra : heidimori

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-02 18:31

Hej...

Som mor til fire, må jeg sige at jeg føler med dig. det bedste tidspunkt er fra 7 dage efter første menstruationsdag og en uge frem, i dette tidsinterval er chancerne størst.
Metode øhh, der forfindes ikke specielle metoder medmindre i kontakter lægen som såfremt det er nødvendigt, kan give dig en hormonkur. men det er vigtigt at du ikke er stresset, at du om muligt tænker så lidt som muligt på at blive gravid, da undersøgelser har vist at jo mere man spekulere, des mindre er chancen. det siges at det er gavnligt at indtage vitaminer i den periode man forsøger.

Du skriver ikke hvor lang tid i har forsøgt, men såfremt der er tale om lang tid, bør i kontakte jeres læge, de vil via undersøgelser, kunne finde ud af om i som mange andre har behov for hjælp, hvis det viser sig at i har brug fir hjælp, heviser jeres læge jer til yderligere behandling.

I mange tilfælde, lykkes det dog uden hjælp.

Jeg ville ønske at der fandes en opskrift, fordi intet er værre end den situation i pt er i.

Jeg vil ønske jer held og lykke.

De kærligste hilsner og tanker Heidimori

Kommentar
Fra : Embla

Dato : 13-11-02 18:40

Hejsa lulle3000

Lad mig starte med at sige at det gør mig ondt at du ikke kan blive gravid.

Hvor længe har I prøvet?
Har i begge været ved lægen og blevet undersøgt for om det skulle være noget
i vejen for at i ikke kan blive gravide?
Skulle det være helt i orden så kan jeg kun anbefale at i ikke stresse om det at blive gravid for
det kan kroppen mærke og minske muligheden for succes. Jeg ved at det kan være svært når du bare vil
være mor nu, men jeg så min veninde gå det samme igennem og hun blev gravid da de slappede af begge to

Jeg ønske dig alt muligt held og lykke med at få et barn samme med din kæreste

De allervenligste hilsner fra Embla

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 13-11-02 19:15

hej
jeg ville bare fortælle at man jo kan måle sin morgemtemperatur og lave et skema---så kan du se hvornår at du har ægløsning (temperaturforhøjelse)
Det anbefales at man ikke har samleje oftere end hved 3, dag--så skulle sædcellerne være mest levedygtig..
Hvis I har prøvet i 2 år uden preventsion ---er det en god ide at snakke med lægen om problemet
Held og lykke*SSS*

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-11-02 20:39

hejsa lulle

Vi har forsøgt i over 2 år. Og var startet i behandling på skejby sygehus, vi havde fået 2 æg sat op men den gik ikke, og de 2 vi havde i fryseren derinde, gik til under optøning, så vi var lidt nede, min kæreste fik så at vide at der var et æg på vej, så hun fik en ægløsningssprøjte og så fik vi at vide den og den dag om morgen og aften, og minsanten om ikke det lykkedes os.
Moralen er at det ikke er en skam at få hjælp til det, måske er det bare lidt der skal til, og når i så er under behandling, vil i også kunne dyrke sex mere afslappet, for det er sgu et stort pres der er på en. Men man bliver mere afslappet og så går det meget bedre.

held og lykke Melander

Kommentar
Fra : heidimori

Dato : 13-11-02 21:15

Problematikken ved at måle sin temperatur, er at den skal tages på samme tid, den er ikke pålidelig, da vores kropstemperatur svinger efter de temperaturer der er omkring os, og det får os til om muligt at spekulere mere.

Ja såfremt man ved hvornår man har æggeløsning, er det en god ide ikke at have samleje tre dage inden, men da æggeløsningstidspunktet ligger inden for tre dage, kan det være svært uden proffesionel hjælp at ramme plet med den metode

Melander tillykke

Kommentar
Fra : Sandra_Tancica

Dato : 13-11-02 21:25

Der kan faktisk købes noget på apoteket, som hjælper til at finde de dage hvor kvinden er mest frugtbar. Det er en del nemmere metode end temperatur måling.
Ud over det, er det en god idé, at blive undersøgt for klamydia, det gælder både din kæreste og dig.
Kærlig hilsen
Sandra

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 18:12

Hej

lulle3000 wrote:
> hej med jer
> jeg har prøvet i meget lang tid at blive gravid men det lykkes bare ikke
> jeg har læst om alle metoder ang hvornår æggeløsningen skulle finde sted
> men lige meget hjælper det... jeg bliver så ked af det og skuffet hver
> gang jeg for det røde og det samme gør min fyr hvornår er det bedste
> tidspunkt er der nogen der kender nogen metoer der gør det lettere at
> blive gravid........ hurtig svar tiden føles som den var gået i stå....

Min bror og hans kone havde samme problem. De troede i lang tid at det
var hende der havde et problem med at blive gravid. De gik til lægen og
fik en henvisning til sygehuset. Det viste sig at det var hans
sædkvalitet der var så dårlig, at han efter al sandsynlighed aldrig
bliver i stand til at gøre hende gravid.

Jeg synes at I skal prøve at tale med jeres læge om det. Det kan jo være
at det er ham det er galt med.

--
Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Kommentar
Fra : morm

Dato : 13-11-02 22:03

Hej
Der findes noget, der kaldes "kanonkuren", jeg har set den omtalt i flere ugeblade. Det er noget med nogle vitaminer, mineraler m.v. man skal tage en periode - det skulle øge chancen for graviditet - held og lykke.
Marianne

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-11-02 22:13

Hej lulle,

tja... jeg tror det vigtigste er at la' være med at fokusere på det ligesom Melander også foreslår... idet stress eller selve fokuseringen på det ka' være en enorm barriere... f.eks. prøvede min Mor og Stedfar i flere år på at få et barn... min mor var blevet steriliseret efter hun havde fået mig og mine søskende... men fik det så sat sammen igen... den stod også på kunstig befrugtning, fanden og hans pumpestok osv... men det blev bare ikke til en dyt... og så opgav de... og lod være med at tænke mere på det...

og så ligepludselig var min mor gravid som 42-årig på den naturlige måde... og jeg tror det hovedsageligt skyldes at de havde fokuseret så meget på det... at det ikke blev til noget før de lod være med at fokusere på det, og istedet for bare nød det at være sammen...

ellers vil mit råd være... dyrk sex hver dag og nyd det og la' være med at fokusere på at blive gravid... så sku' der være en rimelig chance... nu er jeg nok ikke det bedste eksempel på at fortælle hva' man ska' gøre hvis man har svært ved at få børn... idet jeg ikke selv har været udsat for det... nærmere tværtimod... min kone droppede sine P-piller, og 2 måneder efter var hun gravid... sidste gang droppede hun spirallen og var allerede gravid måneden efter...

så hvad der er den bedste metode, eller hvor lang tid det vil ta'... det er svært at sige... hvis i begge er blevet undersøgt, og der ikke hverken noget i vejen med æggene eller sæden... så bare dyrk løs og nyd det og la' være med at fokusere på at sexen er til for at producere et barn...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 22:38

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> wrote in message > Jeg synes at
I skal prøve at tale med jeres læge om det. Det kan jo >være at det er ham
det er galt med.

Ja, det er da helt utroligt, hvad danske læger kan være skyld i........
))))))

Undskyld, jeg ku' ik' la' vær'..........

Mvh. Bodil.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 22:41

Af dem der forsøger at blive gravide, bliver 80% bliver gravide inden for
det første år. Det kan sagtens tage 2 års tid før der er held med projektet,
uden at der er problemer med fertiliteten.

> hvornår er det bedste tidspunkt

Ægløsningen er midt mellem menstruationerne, eller ca, 14 dage før næste
forventede.

er der nogen der kender nogen metoder der gør det lettere at
> blive gravid........ hurtig svar tiden føles som den var gået i stå....
>
> med venlig hilsen lulle

Jeg kender kun en metode, og den skal bare bruges et par gange om ugen .

Pøj pøj Meta Dam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 22:43

Hej Lulle

Ja, det kan åbenbart godt tage sin tid. Fra jeg smed mine p-piller gik der
1½ år før jeg blev gravid. Jeg havde det lige som dig, at jeg blev dybt
skuffet hvergang jeg fik min mens. Til sidst kunne jeg udskyde den psykisk
og gå og bilde mig selv ind at nu var jeg gravid, men ak lige så snart jeg
havde købt graviditetstesten på apoteket begyndte jeg at bløde på vej hjem.
øv øv.Til sidst var vi nået så langt, at vi skulle en tur til lægen

Der sket så det, at min kæreste og jeg skulle giftes og begyndte at
planlægge bryllup og et par dage før brylluppet fik jeg af vide at jeg var
optaget på min drømme uddannelse, så nu var der ingen børn i tankerne

Vi havde en hyggelig bryllupsnat og et par uger senere startede jeg på
pædagog seminariet.

Det første stykke tid på skolen havde jeg kvalme og følte mig utilpas, jeg
troede først det var fordi jeg var stresset, men så var jeg altså gravid.
Hvad jeg kan regne ud så blev Jakob "lavet" på bryllupsnatten.
Først kunne jeg slet ikke overskue at jeg var blevet gravid lige da jeg var
startet på uddannelse, men børn vil ikke altid planlægges men alting
flasker sig, så der er både tid til familie og uddannelse.

mit råd til dig er at du/I skal prøve at tænke på noget andet et stykke tid
og ja det er bare svært, jeg har selv været der. Giv det nogle mdr, sæt en
dato i kalenderen og hvis der bare ikke sker noget så vil det nok være en
god ide at gå til lægen.

Held og lykke

Hilsen Jakob`s mor

"lulle3000" <lulle3000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:obvA9.3486$HU.387175@news010.worldonline.dk...
> hej med jer
> jeg har prøvet i meget lang tid at blive gravid men det lykkes bare ikke
> jeg har læst om alle metoder ang hvornår æggeløsningen skulle finde sted
> men lige meget hjælper det... jeg bliver så ked af det og skuffet hver
> gang jeg for det røde og det samme gør min fyr hvornår er det bedste
> tidspunkt er der nogen der kender nogen metoer der gør det lettere at
> blive gravid........ hurtig svar tiden føles som den var gået i stå....
>
> med venlig hilsen lulle
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 07:52

"lulle3000" <lulle3000.news@kandu.dk> wrote in message
news:obvA9.3486$HU.387175@news010.worldonline.dk...
> hej med jer
> jeg har prøvet i meget lang tid at blive gravid men det lykkes bare ikke
> jeg har læst om alle metoder ang hvornår æggeløsningen skulle finde sted
> men lige meget hjælper det... jeg bliver så ked af det og skuffet hver
> gang jeg for det røde og det samme gør min fyr hvornår er det bedste
> tidspunkt er der nogen der kender nogen metoer der gør det lettere at
> blive gravid........ hurtig svar tiden føles som den var gået i stå....
>

Nu hvor du siger, at du har prøvet alle metoder til at finde Ægløsning
(ÆL) - så er jeg nødt til at spørge, om du har prøvet ÆLteste? Det er stave,
som ligner dem man bruger til at måle graviditet, og de skal tages hver dag,
indtil du finder din ÆL. Det er FANTASTISK effektivt, for man kan bruge alle
mulige metoder med temperatur, skemaer, slimmåling og så videre, og
alligevel skyde ret meget forbi. Og der er faktisk meget få timer på en
måned, hvor man har en reel chance for at blive gravid, så disse teste bør
optimere dine chancer meget.

Et andet godt råd kan være zoneterapi, det har hjulpet mig meget. Det sætter
hele dit system i balance, æggestokkene, slimhinden og livmoderen, og hvis
din krop bare producerer æg, så skal zoneterapien nok hjælpe dig med at give
dig ÆL.

Dette var så kun gode råd til dig, jeg er enig i, at hvis i virkelig har
prøve i lang tid (over et år), så bør du få tjekket systemet hos lægen - OG
få tjekket manden !!!

held og lykke
Helle
(selv lykkelig gravid efter kun få omgange zoneterapi)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 08:53

Hej Lulle.

Jeg er helt enig med Jakobs mor. Jeg kender mange eksempler i min familie og
omgangskreds på, at så længe man fokuserer for meget på at blive gravid, vil
det bare ikke lykkes. Jeg kender endda nogen, som nåede at adoptere et barn,
og kort tid efter, at de havde fået deres lille pige fra Korea, blev moren
gravid på den naturlige måde. Jeg er også ret overbevist om, at stress har
en stor indvirkning på det. Men det er selvfølgelig meget lettere sagt end
gjort - at I skal prøve at fokusere på noget andet. Men som en anden skrev,
aå var det måske også en ide at få det ordentligt undersøgt hos lægen.

For mit eget vedkommende var det faktisk lige modsat. Vi havde regnet med,
at vi skulle bruge meget lang tid på at blive gravid, da min kæreste som
teenager havde haft mange problemer i "de nedre regioner" (snoede sædstrenge
m.m.), så vi sagde til hinanden, at nu prøvede vi bare, og så måtte det
komme når det gjorde. Jeg ved ikke helt præcist hvor lang tid der gik, men
ikke mere end en måned, hvor vi aktivt forsøgte. Så helt klart spiller
psyken ind, for vi havde ikke regnet med det allerede på det tidspunkt.

Mit råd er ikke at tænke for meget på sex som en metode til at blive gravid,
men nyd hinanden og lær hinanden bedre at kende. Der er ikke noget, der kan
ødelægge et sexliv, som det at man hele tiden tænker "bare jeg bliver
gravid" under hele "akten".

Hilsen Rikke.
"lulle3000" <lulle3000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:obvA9.3486$HU.387175@news010.worldonline.dk...
> hej med jer
> jeg har prøvet i meget lang tid at blive gravid men det lykkes bare ikke
> jeg har læst om alle metoder ang hvornår æggeløsningen skulle finde sted
> men lige meget hjælper det... jeg bliver så ked af det og skuffet hver
> gang jeg for det røde og det samme gør min fyr hvornår er det bedste
> tidspunkt er der nogen der kender nogen metoer der gør det lettere at
> blive gravid........ hurtig svar tiden føles som den var gået i stå....
>
> med venlig hilsen lulle
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 11:43

hej med jer
> jeg har prøvet i meget lang tid at blive gravid men det lykkes bare ikke

Hvor lang tid har I prøvet?

> jeg har læst om alle metoder ang hvornår æggeløsningen skulle finde sted
> men lige meget hjælper det... jeg bliver så ked af det og skuffet hver
> gang jeg for det røde og det samme gør min fyr

Da vi skulle have vores søn, prøvede vi i fem måneder, og jeg kender godt
skuffelsen hver måned hvor den ikke var der alligevel. Og så er fem måneder
jo endda ingenting. Da vi skulle lave den næste (jeg er gravid i 15.uge)
talte vi meget om, hvornår vi skulle gå igang, men var enige om, ikke at
prøve før vi var 100% sikre....Gudskelov for den var der i 1. forsøg....

>hvornår er det bedste
> tidspunkt er der nogen der kender nogen metoer der gør det lettere at
blive gravid

11.,13. og 15. da efter sidste mens´ første dag skulle være de bedste dage
at blive befrugtet på. Ligefrem metoder kender jeg ikke, der er vist
umiddelbart ikke andre end at klø på, men det er jo nemt at sige for mig.

Rigtig masser af held og lykke til jer

Venlig hilsen Mia

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 17:24

Bodil Grove Christensen wrote:
> Ja, det er da helt utroligt, hvad danske læger kan være skyld i........
> ))))))
>
> Undskyld, jeg ku' ik' la' vær'..........

--
Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-11-02 18:15

Hej, Lulle.
Jeg håber da, at du snart bliver gravid. Men indtil da skal både du og din mand leve så sundt som muligt (=nul røg, kun lidt eller ingen spiritus, sund mad uden tilsætningsstoffer) Hvis I er for tykke eller for tynde, så skal I også arbejde på, at rette op på det. Det er jo alligevel altsammen ting, som I helst skal have check på, inden I står med et lille barn i maven.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 07:40

>
> 11.,13. og 15. da efter sidste mens´ første dag skulle være de bedste dage
> at blive befrugtet på. Ligefrem metoder kender jeg ikke, der er vist
> umiddelbart ikke andre end at klø på, men det er jo nemt at sige for mig.

man kan desværre ikke bare sige at disse dage er de bedste - det er kun
gældende for de heldige personer som har en cyklus på nøjagtigt 28 dage OG
hvor ÆL ligger nøjagtigt 14 dage før sidste mens. Mine perioder variere
mellem 26 og 39 dage, så hvis jeg bruger ovenstående dage som de "gode dage"
så ville jeg aldrig ramme ÆL, da den ligger hen omkring de 20 dage i nogle
af mine perioder. Men det er korrekt, at hvis perioden er 28 dage, så er
ovenstående et godt fingerpeg for, hvornår ÆL ligger. Dog finder man tit ud
af, at også ved 28 dages cyklus ligger ÆL senere end man regner med - der er
nogen kvinder hvor ÆL ligger kun en uge før næste mens.

Altså : man kan ikke regne med nogen officielle regneregler, det nemmeste er
at bruge enten temperaturmetoden eller teste til at bestemme ÆL med.

hilsen Helle

Kommentar
Fra : lulle3000

Dato : 15-11-02 14:38

hej alle sammen mange tak for alle jeres mails og gode svar der er en hel del jeg kan bruge så nu har jeg mød igen til at tage "kampen" op.....
1000 tak igen for alle jeres søde mails

mange hilsner louise

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-11-02 16:15

hej
lige en lille glad kommentar
i går fik vi at vide at vores svigerdatter var blevet gravid----------------------efter 4 forsøg i skive
Det var da en glædelig nyhed :=)