/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
FRANSK
Fra : Snoop-o1
Vist : 402 gange
20 point
Dato : 03-01-06 15:02

Er der nogen som kender en side hvor man kan få oversat fransk-sætninger?

-

Un sapin illumine les fenetres de la maison et accroche une couronne á la porte d´entrée.
Au retour de la messse, on réveille les plus petits restes á la maison. Immédiament, ils courent découvrir le contenu du bas laine dans leur chambre. Autrefois, ils y trouvaient des pommes et des oranges, aujourd´hui surtout des sucreries. Ensuite, c'est la distrubition des "vrais" cadeaux par le Pére Noël en personne. Dans chaque famille, il y a toujours un grand frére, un oncle ou un cousin qui apparait vers minuit comme Pere Noel avec une hotte remplie de paquets. Cette tradition continue meme lorsque les enfants sont devenus grands. C'est un grand moment de rires et de suspens.

Apres la distrubution des cadeux, arrive le moment du revillon. Les plats traditionnels sont des pates de viande en forme de tarte, avec du "ketchup" maison. Pas celui acheté tout pret, mais une bonne sauce tomate avec des produits naturels. Dans les regions cotieres, on sert egalement du saumon frais cuit au four et des fruits de mer. Le Quebecois a "la debt sucree", comme on dit la-bas. Donc le festin se termine par des gateaux, des buches et des tartes aux fruits accompagnees de creme glacee. Mais la fete n'est pas encore finie. Au Quebec, pas de revillon sans chansons de trroir, sans gigue. Quelqu´un joue du violen et tous les convives l'accompagnent en frappant de la cuillere sur la table jusqu´á 5 ou 6 heures du matin.

Le 25 decembre, c'est d'abord la grasse metinee. Les invites sont restes domir a la maison ou chez des voisins. D'il est tombe de la neige, on fait une petite balade. Ensuite, il faut penser a preparer le repas du soir de Noel qui commence vers 16 ou 17 heures. Mais ce repas est beaucoup plus calme que le reveillon. Le lendemain, chacun retourne a ses activites. Les ecoles rouvrent leurs portes le 2 ou le 3 janvier.

The end.

Nogle som kan gøre denne opgave hurtigt oversat?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 03-01-06 15:08

EN fir floodlight den fenetres hvilken som helst beboelsesejendom og hugge en adelskrone á sig bærer d´entrée. Henne ved den retur hvilken som helst griseri , oven på vågen den mere ringe rester á sig beboelsesejendom. Immédiament , de er løb bar sig tilfredshed hvilken som helst simpel uld henne ved deres soveværelse. Formel , sig der hitte æbler og hvilken som helst appelsin aujourd´hui fremfor alt hvilken som helst sweetmeats. Senere , er sig distrubition hvilken som helst " passende " omkostningsfrit af den Pére Jul henne ved nogen. Henne ved hvilken som helst slægt , for altid en stor frére , en onkel eller en fætter thanksggiving pageantry omkring omkring midnat nemlig Fader Noel hos en hotte optaget omkring pakke. At overlevering uafbrudt meme nemlig den børn er bliver stor. Er en stor øjeblik omkring latter og omkring opsætte. Apres sig distrubution hvilken som helst omkostningsfrit , er ankomst sig øjeblik hvilken som helst revillon. Den ret traditionel er hvilken som helst halte omkring kød henne ved formel omkring side , hos hvilken som helst ketchup " beboelsesejendom. Ikke hvilke indkøbe al anstille , men en artig underkop tomato hos hvilken som helst gør inbred. Henne ved den balkanhalvøen cotieres , oven på placere egalement hvilken som helst laks brise bagt og hvilken som helst fruit omkring hav. Sig Quebecois henne ved den " passiv sukker ", nemlig oven på afgøre sig - simpel. Altså sig fest selve slut af hvilken som helst låge , hvilken som helst buches og hvilken som helst side henne ved den fruit ledsager omkring creme is. Men sig fete n'est ikke endnu komme ind. Henne ved den Quebec , ikke revillon uden sang omkring trroir , uden jig. Quelqu´un balde hvilken som helst heftighed og en hel gæst den akkompagnement henne ved bang hvilken som helst ske omkring sig bord hidtil 5 eller 6 timer om morgenen. 25th i december , er for det første sig smørelse metinee. Den opfordre til er rester betalingssted henne ved den beboelsesejendom eller henne ved hvilken som helst naboer. D'il er alvorlig hvilken som helst sne , oven på gør en ringe gulsot. Senere , han skal imødese har lægge til rette sig mad om aftenen omkring Noel thanksggiving opståen omkring omkring 16 eller 17 timer. Men thanksggiving mad er en meget flere bliver nemlig sig reveillon. Sig næste dag , en komme tilbage har sig aktivitet. Den ecoles genåbne deres døre 2nd i eller Januar 3.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 03-01-06 15:09

http://www.tranexp.com:2000/InterTran?url=http%3A%2F%2F&type=text&text=Un+sapin+illumine+les+fenetres+de+la+maison+et+accroche+une+couronne+%E1+la+porte+d%B4entr%E9e.+%0D%0AAu+retour+de+la+messse%2C+on+r%E9veille+les+plus+petits+restes+%E1+la+maison.+Imm%E9diament%2C+ils+courent+d%E9couvrir+le+contenu+du+bas+laine+dans+leur+chambre.+Autrefois%2C+ils+y+trouvaient+des+pommes+et+des+oranges%2C+aujourd%B4hui+surtout+des+sucreries.+Ensuite%2C+c%27est+la+distrubition+des+%22vrais%22+cadeaux+par+le+P%E9re+No%EBl+en+personne.+Dans+chaque+famille%2C+il+y+a+toujours+un+grand+fr%E9re%2C+un+oncle+ou+un+cousin+qui+apparait+vers+minuit+comme+Pere+Noel+avec+une+hotte+remplie+de+paquets.+Cette+tradition+continue+meme+lorsque+les+enfants+sont+devenus+grands.+C%27est+un+grand+moment+de+rires+et+de+suspens.+%0D%0A%0D%0AApres+la+distrubution+des+cadeux%2C+arrive+le+moment+du+revillon.+Les+plats+traditionnels+sont+des+pates+de+viande+en+forme+de+tarte%2C+avec+du+%22ketchup%22+maison.+Pas+celui+achet%E9+tout+pret%2C+mais+une+bonne+sauce+tomate+avec+des+produits+naturels.+Dans+les+regions+cotieres%2C+on+sert+egalement+du+saumon+frais+cuit+au+four+et+des+fruits+de+mer.+Le+Quebecois+a+%22la+debt+sucree%22%2C+comme+on+dit+la-bas.+Donc+le+festin+se+termine+par+des+gateaux%2C+des+buches+et+des+tartes+aux+fruits+accompagnees+de+creme+glacee.+Mais+la+fete+n%27est+pas+encore+finie.+Au+Quebec%2C+pas+de+revillon+sans+chansons+de+trroir%2C+sans+gigue.+Quelqu%B4un+joue+du+violen+et+tous+les+convives+l%27accompagnent+en+frappant+de+la+cuillere+sur+la+table+jusqu%B4%E1+5+ou+6+heures+du+matin.+%0D%0A%0D%0ALe+25+decembre%2C+c%27est+d%27abord+la+grasse+metinee.+Les+invites+sont+restes+domir+a+la+maison+ou+chez+des+voisins.+D%27il+est+tombe+de+la+neige%2C+on+fait+une+petite+balade.+Ensuite%2C+il+faut+penser+a+preparer+le+repas+du+soir+de+Noel+qui+commence+vers+16+ou+17+heures.+Mais+ce+repas+est+beaucoup+plus+calme+que+le+reveillon.+Le+lendemain%2C+chacun+retourne+a+ses+activites.+Les+ecoles+rouvrent+leurs+portes+le+2+ou+le+3+janvier.+&from=fre&to=dan

Jeg satte teksten ind på denne side.. det ser sq lidt forkert ud, men hvis du selv kan lidt fransk så kan du vel få en ide om hvordan teksten skal lyde...

Junior

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-01-06 15:11

Snoop! Har jeg ret, når jeg tror, at det er hjemmearbejde, det drejer sig om?

Så vil jeg spille djævlens advokat (nok engang).

Ja, jeg kunne sagtens oversætte den, men det synes jeg, du selv skulle gøre.

Frieda
lærer

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 03-01-06 15:17

hehe.. tror sq du har ret frieda, så er det jo godt at den automatiske oversætter virker lidt ude af justering.hehe...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-01-06 15:23

Der er forresten en del fejl på fransk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-01-06 15:25

Citat
EN fir floodlight den fenetres hvilken som helst beboelsesejendom og hugge en adelskrone á sig bærer d´entrée. Henne ved den retur hvilken som helst griseri , oven på vågen den mere ringe rester á sig beboelsesejendom. Immédiament , de er løb bar sig tilfredshed hvilken som helst simpel uld henne ved deres soveværelse. Formel , sig der hitte æbler og hvilken som helst appelsin aujourd´hui fremfor alt hvilken som helst sweetmeats. Senere , er sig distrubition hvilken som helst " passende " omkostningsfrit af den Pére Jul henne ved nogen. Henne ved hvilken som helst slægt , for altid en stor frére , en onkel eller en fætter thanksggiving pageantry omkring omkring midnat nemlig Fader Noel hos en hotte optaget omkring pakke. At overlevering uafbrudt meme nemlig den børn er bliver stor. Er en stor øjeblik omkring latter og omkring opsætte. Apres sig distrubution hvilken som helst omkostningsfrit , er ankomst sig øjeblik hvilken som helst revillon. Den ret traditionel er hvilken som helst halte omkring kød henne ved formel omkring side , hos hvilken som helst ketchup " beboelsesejendom. Ikke hvilke indkøbe al anstille , men en artig underkop tomato hos hvilken som helst gør inbred. Henne ved den balkanhalvøen cotieres , oven på placere egalement hvilken som helst laks brise bagt og hvilken som helst fruit omkring hav. Sig Quebecois henne ved den " passiv sukker ", nemlig oven på afgøre sig - simpel. Altså sig fest selve slut af hvilken som helst låge , hvilken som helst buches og hvilken som helst side henne ved den fruit ledsager omkring creme is. Men sig fete n'est ikke endnu komme ind. Henne ved den Quebec , ikke revillon uden sang omkring trroir , uden jig. Quelqu´un balde hvilken som helst heftighed og en hel gæst den akkompagnement henne ved bang hvilken som helst ske omkring sig bord hidtil 5 eller 6 timer om morgenen. 25th i december , er for det første sig smørelse metinee. Den opfordre til er rester betalingssted henne ved den beboelsesejendom eller henne ved hvilken som helst naboer. D'il er alvorlig hvilken som helst sne , oven på gør en ringe gulsot. Senere , han skal imødese har lægge til rette sig mad om aftenen omkring Noel thanksggiving opståen omkring omkring 16 eller 17 timer. Men thanksggiving mad er en meget flere bliver nemlig sig reveillon. Sig næste dag , en komme tilbage har sig aktivitet. Den ecoles genåbne deres døre 2nd i eller Januar 3.

De er sgu undeholdende de der oversætterprogrammer.

mvh dova