/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Maroon 5
Fra : snoopy_2
Vist : 769 gange
210 point
Dato : 03-01-06 14:37

Hej alle jeg er 2-tal fan af Maroon 5, og jeg skal bruge virkelig meget viden om den senest den. 11 januar 06
nogen der kan hjælpe (fødselsdage, konserter, turneer o.s.v.)

//Snoopy.....!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 14:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 19:09
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 03-01-06 19:18

Man kunne selvfølgelig også bare vælge at besøge bandets egen officielle side på http://www.maroon5.com/main_site/main.html

Den BURDE i hvert fald have de informationer, du efterspørger...

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 04-01-06 16:00

Faktisk har jeg besøgt alle de steder og har allerede noget viden om dem men jeg mangler ting som fødselsdage, aldre, hvor man ge turnneer o.s.v

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 04-01-06 16:28

Her er i hvert fald medlemmernes fødselsdatoer: http://allstarz.org/~maroon5/members.php
Og hvis du går tilbage til "stammen" (altså minus member.php) kan du finde en masse andre informationer om bandet, såsom tidslinje, citater og interviews.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-06 16:37
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-06 16:37
Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 04-01-06 17:02

Kazistuta - det lige det jeg mener.....lad os få noge mere af det

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 04-01-06 19:50

Det er jo bare svært at give dig flere links, når vi ikke ved, hvad det præcist er, du søger. Du kan vel lige så godt som os skrive "maroon 5" i google og finde sider, der indeholder de relevante informationer? Maroon 5 har allerede et utal af fansider, hvor der står informationer af diverse art, men hvis du ikke bliver mere specifik, synes jeg måske det er lidt vanskeligt at hjælpe dig yderligere...

Mvh

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 08-01-06 11:23

kazistuta - ja det har du ret i!så her kommer der en søgeliste for oplysniner jeg mangler
søgeliste:

Hvor mange album har de udgivet??
hornår udkom deres album(s)??
Hvor mange singler har de udgivet??
Hvordan/hvem startede Maroon 5??
hvor kommer navnet Maroon 5 fra??

kommer sikkert mer men vi stopper her indtil nu

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 08-01-06 11:48

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE57F1BDE4FA57F20CF932C54C8A678E000CD57F38F10334F5BFCBD3E5C800C7FED12F68690FDA124F739FEBD62A54507CCC8EE56FA9063373E8BE4A364284F36&sql=11:fq08b5n4psq0 kan du finde informationer om bandets start, albums og singler
På Maroon 5's egen side kan du også læse om tilblivelsen af bandet under "bio" og ved at trykke på Adam Levines egen udgave.

Der er åbenbart en sjov ´historie om bandnavnets oprindelse, for tilsyneladende er det kun bandet selv, Billy Joel og Levines egen mor som kender baggrunden...Se evt. tråden http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=16255 (brugeren cuchofletes 2. indlæg).

Det burde vel kunne gøre det?

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 08-01-06 13:34

kazistuta - mit engelsk er meget begrænset og derfor forstår ikke en pind af det, kan du hjælpe lidt med oversættelsen??

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 210 point
Dato : 08-01-06 14:07

Hmmm..okay.. Mht. albums og singler kan du selv se det hel på allmusic siden.

Mht. bandets opstart kommer her et kort resume af, hvad der står på bandest hjemmeside:
Jesse, Ryan og Adam startede i 1994 et band (som ikke lød særlig godt), som de kaldte Kara's Flowers (Efter at de på aftenen for grundlæggelsen havde afleveret fødselsdags blomster til en pige, som hed Kara). Dagen efter hev de Mickey med på bas, og i løbet af de næste par år spillede de på div. klubber og fik tlisidst kontakt med et par producere. Efter et par demoer med stor succes skrev drengene kontrakt med Warner (Et underselskab kaldt Reprise), som udgav Kara's Flowers første album i 1997. Albummet solgte kun 5000 eksemplarer og bandet forlod derfor hurtigt Warner.
Herefter gik der et par år, hvor bandets fire medlemmer sumpede hen med hver deres ting, men i 99 satte drengene sig igen sammen for at fokusere på musikken, og dette skete med et nyt navn for at bandet kunne relancere sig selv i et nyt format. Dette år hev de også fat i James, som de fandt på en klub, da han spillede for sit daværende band. Musikken blev pludselig bedre og bredere funderet, og efter endnu en periode med mange gigs var der pludselig mange kontakter fra pladeselskaber. Kun ét var dog reelt interesseret, nemlig Octone Records, som bandet signede med i foråret 2001. Herefter er resten vel historie, for bandet udgav i 2002 albummet "Song of Jane", som blev en stor succes i mange lande, og næsten lige siden har bandet været på tour. Nu venter vi spændt på næste udspil...

Jeg håber, dette kan bruges så?

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 12-01-06 13:31

Kazistuta - du er jo mit forbillede
Tusind tak, jeg kan ikke fortælle HVAD jeg skulle bruge oplysningerne til men det er vigtig og du har gjort en KÆMPE forskel den ros skal du have

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 12-01-06 14:26

Jamen, det var da dejligt, at du kunne bruge informationerne til noget
Hvis du synes, mit svar var pointtildelingen værd, kunne du f.eks. acceptere mit svar, så jeg kan holde Arne bag mig HAHA

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 12-01-06 14:31

det var 100% pointdelingen værd men venteer lige et par timer ^_^

Godkendelse af svar
Fra : snoopy_2

Dato : 24-04-06 19:02

Tak for svaret Kazistuta.