/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Til Akrolle for dit tip
Fra : mulberry
Vist : 462 gange
125 point
Dato : 03-01-06 13:10

Jeg fik muligheden for at bedømme dit tip og gav det 5 *****,
men da jeg havde trykket send var der kommet 5 andre (dumme kanduer)først og det nåede ikke at komme med, derfor giver jeg points på denne måde.
Jeg ser frem til en større bevisthed for dyrs velfærd, den må nødvendigvis kommme hvis mennesket oprigtigt ønsker fremgang.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-01-06 13:29

Det smager nu ellers godt. Men jeg synes da osse det er synd for alle de stakkels gulerødder som man i levende live flår skindet af og de stakkels kartofler men osse i levende live koger osv osv

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-01-06 13:47

Ja, Klumme,
Men smagen kan du jo altid tænke dig til
Jeg synes også det er synd for gulerødderne og og kartoflerne, fordi det dermed er en hel plante der går til grunde, så vi burde nok holde os
til at tage grøntsager, fra planter, der så kan fortsætte med leve og producere. Og så frugt og nødder. Så er vi da også dækket ind ernæringsmæssigt Hvorfor tage nogen former for liv unødigt?! Det er da indskrænket.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-01-06 13:56

Du ser heller ikke et kattedyr fx der lever vildt, som er fed, fordi den ikke tager mere end den skal bruge. Selv katte spiser grønt og varieret, de tager byttedyrets maveindhold først, som oftest indeholder grønt, desunden spiser de også sener,skin og ben, som giver dem kalk, aldrig rent kød.
Hvis du har en lille hustiger derhjemmme vil du vide, at den skal have adgang til kattegræs og kalk i form af syrnede mæleprodukter, fordi de ikke får kalk fra ben, der ikke er i dåsemad.
Katte har et kort tarmsystem og er bygget til højt indtag af kød, hunde mindre og mennesker behøver det IKKE!

Accepteret svar
Fra : cocai

Modtaget 125 point
Dato : 05-01-06 15:41

?

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 05-01-06 18:18

Tak for svaret cocai. Bedre end ingenting.