/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
recovery
Fra : tagebennedsen
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 03-01-06 05:01

har ghost 9.0
men kan man lave en recovery cd af hd uden alt det
der er tom på hd og hvordan gør man det og kan
man starte pc en op med den cd

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-06 08:11

Hej
Du skal lave en backup "backup drives" af din disk C:/ og gemme.
Der hvor du gemmer filen, ligger der en fil, du skal overføre til en diskette.
Disketten kan bruges ved systemfejl, hvor du kan boote med disken, og så bliver du henvist til den fil du har gemt, fra Norton Ghost.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-01-06 08:16

Du kan selvfølgelig også bruge Ghost til at genoprette dit drev, hvis du bare har fået noget galt ind på din pc, ved at køre Restore.

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 03-01-06 09:20

Hvis jeg laver en backup bliver der sÅ ikke meget spild på cderne

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 03-01-06 09:25

Du kan sagtens starte med en CD hvis du har en boot CD og du har sat bios til at starte op med CD. Men hvilket styresystem taler du om?Er det Win 98 - ME - 2000 - XP eller??

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 03-01-06 09:39

norton ghost tager et "foto" af din disk... (partisionen - den samlet plads) også de tomme ...
men den genskaber ikke den tomme plads
eks. din disk er på 3 Gb , windows + programmer fylder 1.5 Gb de 1.5Gb er hvad den vil restore på din
( en hvilken som helst disk der er større end 1.8 Gb) disk....

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 03-01-06 09:49

jeg kører xp pro
kan man ikke fjerne det der er tomt når det skal på
cder for jeg skal ca bruge 50 stykker ellers

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 03-01-06 09:52

eller er der en anden måde hvor man er fri for at kopirer
det tomme område på

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-01-06 11:13

Du vælger bare at kopiere C:/ og ellers fjerner flueben ved det du ikke vil have med.
Men så vidt jeg lige kan huske, skal du lave en boot diskette først, den skal bruges til, at genetablere dit system, hvis det går helt ned.
------

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 03-01-06 12:47

prøv at læs mit svar fra før....
norton ghost genskaber IKKE den tomme plads ....
den tæller bare hvor stor den disk er .....den skal tage backup af

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 03-01-06 12:48

ps det kan ikke lade sig gøre med XP Home....

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 03-01-06 13:55

nu er det xp pro og ikke home
men hvorfor kan det ikke lade sig gøre i home udgaven

Godkendelse af svar
Fra : tagebennedsen

Dato : 03-01-06 19:28

Rigtig mange Tak for svaret sofus.dk.