/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2003
Fra : ppk
Vist : 755 gange
200 point
Dato : 02-01-06 21:49

Hej

Da jeg har kopieret alle mine dataer fra min harddisk over på min USB harddisk, og efterfølgende geninstalleret Windows XP Pro SP2 DK.

Er mit spørgsmål nu, hvor finder jeg mine gamle mails og adresselister henne. Jeg har forgæves prøvet at lede efter *.pst filer på både USB og C:\ drevene men her findes de ikke.

Jeg læste også at de måske ikke hedder PST til efternavn! så spørgsmålet er også hvad hedder de så ?

Har også prøvet med Mail Navigator for at se om den kunne finde filen men heller ikke dette lykkedes.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-01-06 21:53

Adressebogen kan hedde .wab

Hvad selve mails´ne hedder kan jeg ikke huske andet end det du selv skriver.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-01-06 21:59

Hejsa
Standard stien er
C:\Documents and Settings\dit-navn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

hvis du har lavet en komplet ny install af Xp er filen blevet slettet.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-06 22:08

Hej dk

Jeg kopierede jo hele min harddisks indhold over på min USB disk, inden jeg via boot fra Windows installationen fik lov til at kun at fjerne Windows og geninstallere kun Windows igen således at alle mine dokumenter og programmer blev liggende på C:\ drevet.

Men selv om jeg så også har geninstalleret Office 2003 incl. Outlook 2003, og har oprettet nogle få nye adresser kan jeg heller ikke finde PST filerne. Og altså heller ikke mellem de dataer som er kopieret over på min USB disk.

PPK

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-01-06 22:08

Nu er det ikke for at være bagklog, men jeg har selv været ude i den samme situation...

Derfor har jeg siden, altid oprettet en speciel mappe, som jeg arkiverer mine Outlook filer i og derfor også kan finde dem igen.

Et andet spørgsmål er ogs om du har været inde i opsætningen og gøre opmærksom på hvor længe de skal gemmes.
Filerne som gemmes hedder .PST til efternavn.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-06 22:15

hmmm
klik dig ind i kontrolpanel >>post >>data filer
her står hvor filen gemmer sig, kan også ses ved at du klikker videre på "indstillinger"

har du husket at slå "vis skjulte filer" til ??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-01-06 22:17

denne sti \Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
ligger som standard som "skjulte filer" !

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-01-06 22:19

Hej ppk

Prøv at åbne dit Outlook og trykke på Filer - Importer - Meddelelser og følg så anvisningen, måske du kan fangde dem ad den vej.

Good luck

Clou

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-01-06 22:28

Jeg bruger Outlook 2002
Under funktioner/Indstillinger/Andet/Autoarkiver står følgende sti

C:\Documents and Settings\Per\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst

Foruden 'archive.pst' ligger der en fil der hedder 'extend.dat', en fil 'Outlook.pst' og en fil 'Outlook1.pst'.

'archive.pst' finde ikke hvis autoarkiver er slået fra.

Jeg vil tro at du skal finde dine .pst filer på C-drevet og så kopiere de tilsvarende filer over fra din backup på USB-nøglen.

Hvis ikke du har haft "vis skjulte filer" slået til da du kopierede filerne fra C-drevet til USB-nøglen, har du sansynligvis ikke fået dem med over. UPS!!

Lav en søgning på din nøgle og søg på alle filer, husk også at vælge 'søg i skjulte filer', og søg så på .pst, hvis du intet resultat får frem, har du sansynligvis ikke fået dem kopieret.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-01-06 17:56

HEJ

Nu har jeg rodet en del efter de der PST filer og fundet ud af at de skulle hedde archive.pst og outlook.pst begge typer er Office-datafiler.

Og da jeg kun har afinstalleret selve Windows XP Pro og geninstalleret den er alle mine dataer blevet liggende på C:\ drevet, og søger jeg efter archive og outlook.* får jeg to forskellige størrelser på hver af disse filer.

Det vil altså sige at ifølge mine bedste overbevisninger, er det de gamle mails og adresser der ligger der.

Archive filen er i begge tilfælde samme størrelse ! så den er sikkert ikke interresant, men Outlook filen er i den nyeste datering på 33.745 kb og i den gamle datering 313.489 (der ligger også mindst 1.000 mails med vedhæftede filer)

Og nu kommer så det STORE spørgsmål ? hvordan pokker får jeg tjekket den store fil på 313.489 kb ???

Kan man omdøbe den NYE fil (den mindste) og så på en eller anden måde komme til at se den GAMLE via Outlook 2003 ?

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-01-06 18:18

En mulighed er at prøve at importere filerne til Outlook igen, derefter at slette det du ikke vil gemme.

Øverst til venstre under filer findes Importer/eksporter...

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-12-06 09:25

Tak for svaret dk.