/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fejl/mangler.Forslag til forbe
Fra : berpox
Vist : 1133 gange
10 point
Dato : 02-01-06 20:02

Først, tillykke med og tak for det nye layout. Det virker umiddelbart friskt og indeholder en masse rare nye detaljer.

Jeg har dog nogle kritikpunkter:

1) Når et spørgsmål åbnes, kunne man før i tiden uden problemer overskue både 5-6 og 7 indlæg på et enkelt skærmbillede. Dette er imidlertidigt helt umuligt nu på grund af bruger-ikoner/billeder samt meget store overskrifter over de enkelte indlæg.

Forslag 1) Ryk oplysninger og brugerikon/billede ud til venstre for indlægget - det vil give bedre plads, og gør evt. ikonerne ca. 30% mindre. Det vil give en mere overskuelig side.

2) Tidligere voksede/krympede Kandu-skærmbilledet i bredden i takt med browser-vinduets bredde.

Forslag 2) Lad Kandu-skærmbilledet følge med vinduesbredden i stedet for de to faste bredder (800x600 og 1024x768)

3) Tidligere virkede ALLE funktioner upåklageligt i Firefox og Mozilla browserne.
Bl.a. kunne man uden problemer ændre browserens tekststørrelse - hvilket er særligt gavnligt på store skærme og/eller hvis man bruger en stor skærmopløsning (1600x1200 eller mere).
Gør jeg dette nu - så forsvinder [SEND] knappen når man er ved at skrive et indlæg.

Jeg kan dog fremkalde den igen, ved et enkelt klik på "smiley-ikonet" i indlægseditoren.
Smiley-indsætte funktionen virker dog ikke i Firefox/Mozilla - hvilket de øvrige editor funktioner heller ikke gør Også editor-cursoren er pist væk i Firefox når man skriver. Samtidigt mangler der et automatiseret linieskift når man skriver linien ud.

Forslag 3) Check om siderne også virker efter hensigten i Firefox browseren. Omkring 20% af browserne idag er Firefox.
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

4) Jeg får tit mails om indlæg i trådene, som egentlig er uden yderligere interesse. De fylder bare i mailboxen.

Forslag 4.1) Lad det være muligt inde fra brugerprofilen af ophæve abonnementet på et spørgsmål man har deltaget i.

Forslag 4.2) Lad det være muligt inde fra brugerprofilen generelt at fravælge fluebenet "Ja tak, send mig en e-mail når der er nye indlæg til dette spørgsmål." - således at man aktivt klikker JA til mails i de tråde hvor man gerne VIL have mails. Der er selvfølgelig muligheden for HELT at fravælge mails fra Kandu...den har jeg set

- og så er der lige et par stavefejl hist og her:

- Abonneringer hedder abonnementer.
- Kartegorier hedder Kategorier (i feltet Emnevisning ude til venstre)
- Karierre hedder karriere
- Forenavn skal rettes til Fornavn (under profilredigering/superbrugerdata)
- Favoriter skal rettes til favoritter (Menupunktet "Vis dine favoriter")

Det var det jeg lige faldt over.

mvh Berpox
UID: 135500

- nå ja, så fandt jeg også lige ud af, at spørgsmålsoverskrifterne er begrænset til 30 karakterer...kunne feltværdien ikke sættes til bare 50, det giver lidt bedre muligheder for en sigende overskrift.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 20:36

Sådan! Online-stave- og slåfejlsrettelser, næsten inden man kan nå at maile til Kanduteamet. Sådan skal det være!

Stor ros herfra for det...men vi skal også lige have rettet "Anuller" til "Annulér" når man har oprettet et spørgsmål....

mvh berpox

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-06 20:55

Vi er efterhånden nogle stykker der har fundet stave- og andre fejl...
Men hvorfor denne lidt tilfældige fejl påvisning / forslag til forbedringer.

Hvorfor ikke lave en mere struktueret tilbagemelding med eksempelvis afsnit som:
-Layout
-Kommunikation
-
-Retskrivning
-etc.

Svend

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-06 21:06

berpox - Ja ja. Du har da ret. Men din kritik skal jo ikke skrives her. Den skal sendes til Kandu-teamet på adressen:

service@kandu.dk'

Siden den nye version er blevet frigivet, har mange brugere sendt email's til den adresse. Og det HAR hjulpet.

Jeg har selv idag modtaget 3 email's fra en Team-medarbejder. Og mine rettelses-forslag ER allerede gennemført.

Så lad være med at brokke dig. Sure hoveder er der da nok af.

Gør noget ved det! Det rigtige.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 21:07

Hej Svend.

Jamen, det kan jeg/vi da også godt gøre. Men det er da rart når små- og slåfejl der umiddelbart kan rettes, også rettes med det samme. Tit ødelægger den slags småfejl helhedsindtrykket. Og, indrømmet, jeg er selv et let offer i denne sammenhæng.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 21:08

Ja ja - Arne - den er skam også sendt til kanduteamet pr. email FØR den landede her....

Så det var "blot" til orientering....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-06 21:08

"Stavefejl" så staves det annullere.

Sikken en masse brok, bare fordi kandu ville komme med det nye kandu før året 2005 var omme.

Jeg tænker ikke kun på denne tråd, med giv dog lige kandu muligheden for at rette de fejl og mangler, der er.

I stedet for at oprette den ene tråd efter den anden, ville det da være bedre at skrive til kandu.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-06 21:09

Nåh ja berpox - der er masser af stavefejl. Også når man modtager en mail: Abonnere på - burde være Abonnerer på.

Stavefejlene er mange. Men de har ikke højeste prioritet lige nu.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 21:20

Ans> Bydeformen af "At annullere" er "Annuller" - og så glemte jeg endda selv et "l" i farten ...

Men ellers er det skam ikke for blot at "brokke" mig - jeg kunne klart bedre lide det gamle layout, ja, men klart bedre lide den nye funktionalitet der er implementeret.

Der er selvfølgelig begyndervanskeligheder, når det lægges ud til brugerne......så jeg tror skam også på at det lykkes at få et kanongodt kandu stablet på benene i SAMARBEJDE mellem kandusserne og teamet

mvh berpox

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-06 21:27

En sidste krølle...
Er det muligt at se hvad der allerede er sendt til kandu' s redaktion, så vi undgår gentagelser?

Svend, der ikke er fortrolig med måden at kommunikere på...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-06 21:29

Ja, jeg så at du manglede et l i annuller

Jeg brokker mig ikke, men vil lige se tiden an.

Jeg er optimist og tror på at det kommer til at fungere.

Tænk også på at det nye kandu kom "på banen" den 31.12.2005

Det er i dag den første hverdag efter nytårsaften.

Jeg under teamet bag kandu at de har holdt nytår, som de fleste.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-06 21:35

Hej Svend.

Nej det er ikke muligt. Diise mail's er sendt direkte fra hver enkelt bruger til Kandu.

Men som sagt; er mange af de i dagens løb indrapporterede fejl allerede rettet, så Team-programmørerne er på hårdt overarbejde. Som ans siger: hold lige en pause med kritikken her på sitet.

Giv dem lige en chance! De knokler lige nu. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-01-06 21:45

Det minste kandu-teamet kunne gøre, var da at informere os, så vi ligesom har noget at forholde os til! Jeg tror det ville begrænse antallet af "brokke"-spm.

Og NEJ! Kandu-teamet har under INGEN omstændigheder ret til at holde nytår!!!!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-06 21:46

Tak Arne
det var ikke nogen kritik og jeg venter tålmodigt...

Men teoretisk kan rigtig mange have meldt de samme fejl,
så jeg ville nok have oprettet en slags wiki eller hyppigst anmeldte fejl og mangler, Svend

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 21:50

Nemlig - det vil være rigtig godt med et "whiteboard" med kategoriserede indrapporteringer der bliver "vinget af" efterhånden som de afklares så længe vi alle er i indkøringsfasen.

Kategorierne kunne være i stil med dem du, Svend, begyndte at remse op

/berpox

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-06 22:12

Nu hvor mail's også er begyndt at komme, kan jeg se, at det også er ændret, nu står der - ny kommentar til spørgs-
mål du abbonnerer på - tidligere kunne jeg også se nummeret på spørgsmålet, således at havde jeg været med i en
tråd, som der var meget respons på, kunne jeg med det samme se f.eks 20 mails med det samme nummer, så kunne
jeg med det samme slette 19, det kan man ikke mere, man er nød til at skimme hver enkelt igennem, er det bare mig
der syntes det er ærgeligt??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-06 22:19

Ja. MEN igår kom Teamet bag Kandu med dette TIP: http://www.kandu.dk/tip13088.aspx

Det var dog en slags forklaring.

Jeres ide om et Whiteboard, ville jo kræve at én af programmørerne skulle sidde og skrive på dette - KONSTANT!

Jeg synes at han gør mere godt, ved at rette fejlene. Og det gør han/hun.

Så må vi små utålmodige skiderikker squ lære at slappe lidt af. (Hvis I forstår hvad jeg mener)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 22:49

Sikke noget sludder Arne

Sådan et whiteboard udfyldes via en simpel udfyldningsformular med diverse kategorier.
Et antal sider med tabeller der viser de indrapporterede fejl/mangler/forslag udgør det så for whiteboard.

Der findes masser af færdige programmer og interfaces beregnet for netop den slags "Quality Feed Back" / "Surveys" osv...

Her er blot et enkelt eksempel....
http://www.perlscriptsjavascripts.com/perl/formmaker/index.html - men der findes en millionmilliard andre løsninger...og for en dreven java eller css, eller php eller.....??? er det vist ikke det store besvær at banke såden en side op, hvor det hele bliver lidt mere struktureret.

Men ellers har du da ret - "tasteoperatørerne" skal bruge tiden på at RETTE fejl, og ikke på at skrive forklaringer hele dagen

/berpox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-06 23:09

OK berpox. Tak for belæringen Fjerner fluebenet nu. Kan Du / I hygge jer.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-01-06 23:29

NEJ!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-06 23:36

Nordsted1 02-01-06 22:12

Det er du ikke ene om at synes, men jeg tror (håber) det bliver ændret.

Nu må I godt

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 23:37

Hæ - hvor er du dog sur og tvær i dag epidydydymimeningitis eller noget

Ingen ferie til kanduteamet, ingen aftenhygge til kandusserne, og en masse der ikke virker efter hensigten (endnu)....

AAArrrgh - mon ikke du kommer i godt humør igen? .... svaret er <b>NEJ</b> eller ?

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-06 23:41

Hvis noget som det Berpox påpeger skal placeres korrekt, så er det da her i kandu.dk kategorien!!

Jeg har set et tip skrevet (af kandu teamet) hvor de ligefrem frabeder sig spam i denne kategori, fordi de netop læser og følger medi denne gruppe..

Så berpox, du gør det rigtige. Det må da absolut være nemmere for kandu teamet, at diverse mangler bliver påtalt her, fremfor i én million milliard forskellige mails

En anden fejl: Når man bedømmer tip, er det som det er nu muligt at trykke på tilbage knappen - og vedblive med at skrive indlæg i det uendelige..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-06 23:49

Som jeg har forstået det, så er spørgsmålet her en kopi af en "million millard" mails til kandu.

Så berpox har garderet sig

Bliver det ikke læst det ene sted, så bliver det nok læst det andet sted.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-01-06 23:53

Alle tiders ide med denne tråd, hvor Kanduteamet kigger med!

Umiddelbart har I andre påpeget det samme som jeg har 'bidt mærke i' indtil nu, så intet yderligere herfra.

Men det ER en god ide hvis det kan lykkes at samle en masse forskellige begynderfejl i een tråd - det ærgerlige er så bare at den hurtigt ryger ud fra 'seneste 25'.

En tråd som denne burde, efter min mening,have dast plads i toppen af 'seneste' - i et godt stykke tid.
Der er da intet 'utålmodigt' i at påpege diverse fejl! Det er jo netop på denne måde man tester ting og sager.

Jeg vender selvfølgelig tilbage hvis jeg skulle opdage noget.
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 01:04

Endnu en "bug" ??

Tippet vedr. hårplejeprodukter "virkede ikke" - dvs. link'et virkede ikke.

Nu tester vi det lige som alm. indlæg uden foranstående http.

www.dochair.dk

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 01:05

Aha! Virker ikke.

Men skriver vi http://www.dochair.dk

så virker det sikkert....

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 03-01-06 01:13

Hvis dette er stedet, så gør Statestik til Statistik .

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 01:30

Det er jo ikke kandus skyld at en bruger ikke sætter det rigtige link ind i et tip.

http://www.kandu.dk/tip13106.aspx

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 01:39

Ans - det passer da ikke. Vi har ALTID tidligere kunnet indsætte links UDEN foranstående http://

Prøv bare at se her:

www.dmi.dk virker ikke.

http://www.dmi.dk virker.

Og så endnu en lille "bug"

Optjente "Superpoint" tilskrives ikke tipskriveren når et tip er færdigbedømt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 01:42

Hvis du søger på google "dochair" får du bl.a. denne side http://www.dochair.dk/osc/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 01:45

Jeg har ikke skrevet et tip efter de nye regler, men der står da at xx har fået tilskrevet så og så mange/få point for dette tip.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 01:48

ans - hvad er problemet?

http://www.dochair.dk er de temmelig meget hårplejeprodukter - både med og uden http://

Kandu tolker blot ikke internetadresser som hyperlink hvis de "kun" starter med www ....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 01:51

Ja ja - der STÅR, at man har fået tilskrevet point - men de er ikke blevet lagt til oppe til venstre ved profilnavnet.....jeg hold jo øje med det for at se om det virkede....

Jeg har også prøvet at logge af og på igen - men det havde heller ingen betydning.

ans og I andre. NU er det på tide at se dyner....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 02:00

Jeg kan ikke få en side frem, der kun hedder www.dochair.dk .

Hvis jeg søger www.dba.dk så er det måske anderledes.

Det er en prøve

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 02:03

Så kan jeg godt se, at der er noget galt, dba har tidligere virket

Du skal nok få dine point, dit tip har jo ikke fået en stjerne endnu, selv om det er færdigbedømt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 02:08

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-06 05:35

Jeg syntes at de mails man får per spørgsmål/kommentar er for store,
før lå de på 1 Kb, stk nu er de på ca 13 Kb, stk,det må være et problem
for folk med begrænset loft på deres internet forbindelse det vil sige
at størelses mæssigt får de tolv mails mere for hver en de/man fik før.

Det er også et problem at der er en fil vedhæftet(kandu logo gif)det er
ikke smart vis kandu bliver inficeret med virus(vi må håbe at de har et godt
virus program)fordi dette logo (gif)bliver åbnet/kørt hver gang man åbner
mailen så det er en potentiel sikkerheds risiko,ret mig vis jeg er forkert på den.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-06 06:16

Eller kandu bliver hacket eller en ondsindet person opfanger
e-mail trafik fra kandu,det er kun fantasien der sætter grænser>
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24838
Faren ligger i mængden af mails der bliver sendt.
Jeg vil ikke selv installere pachen>
http://www.computerworld.dk/art/32098?a=newsletter&i=240

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-06 06:19
Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 11:25

En ændring mere, links bliver fremhævet og det er nu muligt at skrive www.dochair.dk

Det går da fremad

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-01-06 12:27

Citat:

En ændring mere, links bliver fremhævet og det er nu muligt at skrive www.dochair.dk

Thumbs up! Jeg fattede godt nok heller ikke meget af jeres vrøvl, da jeg læste tråden igennem. I brokkede jer big time, over, at man ikke kunne gå ind på hjemmesider UDEN http... Det kunne JEG godt!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 12:46

man kan bare ikke linke når link'er er i kursiv eller fed skrift.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-06 12:47

Jeg synes vældig godt om det nye kandu, og de links i nævner ovenfor, virker hos mig, både med og uden http, men der er da noget som ikke virker som , blandt andet nu hvor halvdelen af det skrevne glider væk fordi der ikke skiftes linie, det er ikke let at læse korrektur før jeg trykker på send knappen, på det gamle kandu kunne jeg også se samtlige tråde jeg havde deltaget i, den funktion kan jeg ikke finde nu, kan i?? alt i alt karakterern 11 med pil op til kandu teamet

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 13:37

o.v.n - problematikken med manglende linieskift er nævnt i trådens allerførste indlæg. Med/uden http er løst her i formiddag, derfor virker det nu efter hensigten.

Mens jeg skriver dette indlæg, fungerer automatisk linieskift også. I alle tilfælde i min Firefox browser. Og DET er jeg bestemt ikke utilfreds med Så det ser også ud til at være løst...

mvh berpox

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 13:49

O.V.N. du kan stadig finde alt hvad du har været involveret i, du gør følgende:

ind i din profil, historik, involverede, så skulle den være der

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-01-06 16:52

>Jeg syntes at de mails man får per spørgsmål/kommentar er for store,
>før lå de på 1 Kb, stk nu er de på ca 13 Kb, stk

Det kan jeg godt tilslutte mig, alene den vedhæftede ludobrik fylder 5.5 Kb,
og hvad så hvis man skifter til en mere eksotisk...

Iøvrigt fjerner outlook de vedhæftede filer hos mig, hvorfor skal de så være der?
Mit forbrug plejer at ligger på ca 150 Mb om måneden, nu har jeg brugt 30 det første døgn i det nye kandu.
(jeg betaler 1 kr pr Mb hos stofanet, dog min 50 kr og heldigvis max 300 kr). Italic er en prøve...

Svend, der må huske at fjerne natlige flueben fra dette forum

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-01-06 18:57

Rettelse, det er ikke Ludobrikken der er vedhæftet men Kandu Logoet: "Vejen til en hurtig løsning"

Det behøver jeg ikke at se hvergang jeg får at vide at der er et nyt indlæg i et af de spørgsmål jeg følger.

Hvad nu med de ca 50 personlige bruger logo, der skal vises hver gang man åbner dette spørgsmål,
betyder det 50 * ca 5 Kb = 1/4 Mb i ekstra forbrug...
Svend

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 19:35

Arh - kun antallet af forskellige ikoner gange 5 kb.....

Og hvis ellers din cache virker efter hensigten, så burde du ikke reloade alle ikonerne hver gang du reloader siden....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 20:14

FLOT

http://www.kandu.dk/tip13114.aspx

Hele 6 (skriver SEKS) personer har fået lov til at bedømme dette tip....og der er flere tip endnu der også får massive 6-persons bedømmelser.

Der er vist sket en lille svipser et eller andet sted....

Kanduteamet ER underrettet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-01-06 22:35

Og jeg har netop modtaget en mail fra kandu Søren, hvor han fortæller, at den lille notesblok vi havde i den gamle version (øverst ved startindlægget)
kommer med i den nye version, som de har planer om kommer til at fungere fra en gang i aften/nat..

Tak for det Søren

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 22:41

Fint at kandu arbejder på at forbedre kandu, så brugerne bliver glade

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 22:53

6-personers tip-bedømmelserne arbejdes der også på (hvis det ikke allerede er løst....)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-01-06 09:32

Et lille forslag til forbedring: Kunne der ikke fremkomme et lille konvolutikon ved "Vis private indlæg" hvis der er nye og ulæste beskeder ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-06 10:14

Er det ikke nok at du får en mail om privat besked?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-01-06 10:45

Nej....for jeg har fravalgt mails fra Kandu - jeg er 100% ligeglad med alle de mange meddelelsesmails. Og så gider jeg ikke checke om der er nye mails hver tredje sekund når jeg er på kandu - eller blive forstyrret af mit mailprogram hvis det er aktivt på grund af kandumails....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-01-06 17:40

Berpox --> Dit sidste forslag funker allerede...Fedt!

Dog irriterer jeg mig kraftigt over, at mine mails fra kandu stadig ikke virker

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-01-06 17:42

Weeeee...Og min notesblok er kommet tilbage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-06 17:45

Jeg kunne bedre li' den måde der blev sendt mails på tidligere. Irriterende at skulle åbne alle for at se, hvad det er.

Creamy, du har fået din lille blok

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-01-06 17:50

Vær du glad for, at du i det hele taget kan ÅBNE dine mails. Det kan jeg nemlig IKKE

Ja jubiii, min lille blok er tilbage LOOOL

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-01-06 19:23

Wau! Konvolutikonet virker allerede? Prøv lige at skrive til mig creamy - det må jeg lige se i funktion

(og for at se om det også virker i Firefox) - det gør "notesblokken" nemlig ikke ... Hvad bruger du den til?

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-01-06 19:32

Hvad jeg bruger notesblokken til?!

Tja, jeg hader bare at noget bliver taget fra mig - og bad derfor om at få den tilbage

Privat besked afsendt *S*

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 10 point
Dato : 06-01-06 17:27

Nu virker mine kandu mails endelig

Og så har jeg bemærket, at størrelsen på mails nu er 5KB - så det går bare støt og roligt derudaf med at få rettet diverse fejl og mangler..

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 24-02-06 17:08

Case closed = kasse kloset (hvad det så end er???)