/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
ny antenne til tråløst netkort
Fra : NielsPils
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 02-01-06 18:35

Hej.

Jeg har mistet min antenne til mit trådløse netkort, og mit spørgsmål går på om det er muligt at få fat i en standard antenne igen? mit netkort har ikke kostet mere en 200,- og de antenner jeg kan finde koster i sig selv over hunrede kr., så er det muligt at få fat i en billig antenne, den skal ikke have en rækkevidde over mere end 5-7 meter.

mvh. Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-06 18:46

Hej

Jamen er det så ikke en ide at køge et nyt netkort til de 200,- magen til det gamle, og bare smide det i istedet for. For det meste koster reservedele bunker af penge så det ikke kan svare sig.

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 02-01-06 19:48

Jo det skulle så være sidste udvej... men håbede bare at det var muligt at få den samme antenne til billige penge...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-06 19:52

Hvad hedder dit netkort

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 02-01-06 19:58

det er et Belkin 802.11g wireless card

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-06 20:11

Jeg har været ved at søge efter kortet og umiddelbart kan jeg heller ikke finde noget der er billigt. Ja jeg kan faktisk ikke finde en antenne.

Jeg har skrevet til et par firmaer om ikke de har en billig antenne de vil sælge og jeg vil vende tilbage når jeg hører fra de,.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-06 20:54

Jeg må formode at dit netkort har et stik, hvorpå antennen er monteret.
Når du så køber en anden antenne, skal du være opmærksom på, at der findes 3 typer stik.
Det er SMA, TNC og N-male/fimale.
http://www.microlan.dk/shop/products/productlist.aspx?menuid=WLAN&level=1 giver et bud på dit problem.

At antennen ikke skal række mere end 5-7 meter, er ikke til at styre, da der spiller mange faktorer ind, omkring signalers udbreddelse.
http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO5-RSMA&menuid=WLAN&level=1 kan anbefales og jeg bruger selv to af slagsen. Den er på magnetfod, og kan derfor bruges til mobilt brug, da den kan sidde oppe på taget. Den har en egenforstærkning på 5 dB, og så kan den placeres på det sted hvor det er mest hensigtsmessigt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-06 17:08

Hej Niels

Som det ser ud på nuværende er der ingen af de firmaer jeg har spurgt, der sælger antenner i løs vægt.

Så prøv at følge severinos råd.

Desværre