/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Forkert kode til win xp.
Fra : cccf
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 02-01-06 18:18

Jeg har købt en MEDION pc.
Men da jeg ville genindstallere win xp på den er koden der står på¨bagsiden af PC ikke den der svarer til cd.
den fortæller mig at det ikke er de rigtige tal jeg taster ind.Jeg har været inde på MEDION`s hjemmeside og skrevet til dem om problemet, men ikkehørt fra dem endnu, så nu ville jeg bare høre om der er andre der har været ude for det. problemet er jo at det ikke er en almindelig Win cd men en som Medion har lavet så jeg går ud fra at når man indstallerer den igen lægger den også de andre programmer i som er lagt i da jeg købte den ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-06 18:24

Altså den kode der står på cden er den du skal bruge har du husket at der er forskel på store og små bogstaver når du taster og der må heller ikke være mellemrum
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-06 18:28

Min Computer er også preinstalleret og der skulle man selv brænde en ny kopi og havde kun et forsøg Det krævede 6 almindelige cdeer eller en dvd så hvis det fylder så meget er det da muligt at alle programmer er med
mvh Sune

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-06 18:30

Hvor har du købt pcen. De må kunne hjælpe dig med problemet. Det lyder som om den er købt hos Aldi
Som Sunowich siger er der jo forskel på store og små bogstaver, og det er et meget stor tilbagevendende problem at man har skrevet bare et af tegnene forkert.
Hvis der står en kode på cden fra Medion er det den der skal bruges.
Hvis ikke der er noget der hjælper, må du væbne dig med tålmodighed indtil Medion vender tilbage. De har højst sandsynlig den korrekte kode, da det er en masse registrering fra Microsoft de kører på.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 18:51

fijala - jeg har forsøgsvis optil flere gange blot skrevet bogstaverne med småt - de går selv ind og laver sig om ( eller hvad de nu gør)

cccf - måske husker du forkert hvad koden angår - licens/serie nr står på tårnet og har normalt 10 bogstaver/cifre - mens produktnøglen har 25 - hjælper det dig ???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-06 18:57

Hvad angår koden til windows er der forskel på store og små bogstaver, medens til officepakken er det lige meget. Sådan er det hos mig.
Men om det så kan være anderledes andre steder er muligt.

Det er før set at koden til windows sidder bag på tårnet, også hvis man køber i Føtex og Bilka.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 19:35

lige en sidebemærkning - jeg oplevede faktisk for første gang at jeg overhovedet ikke skulle indtaste noget som helst på trods af en fuld restore sidste gang - underligt -men da jeg kom til programmerne var der kodekaos

Accepteret svar
Fra : bjarnebr

Modtaget 50 point
Dato : 02-01-06 19:46

Hej cccf
I stedet for at skrive til medion kan du ringe til medions suport på tlf. 70 70 17 70, så vil de hjælpe dig med dit problem

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-06 19:52

Jeg har også en MEDION bærebar, hvor jeg har geninstalleret XP-home på. Den ville heller ikke acceptere den kode der stod på den. Men der kom så en anden kode, hvormed jeg skulle ringe til MS teleresponcer, hvor jeg indtastede de grupper af tegn, som stod i koden, hvorefter jeg modtog en ny kode gruppe.
Sådan gjorde jeg hele vejen igennem, til jeg havde de 5x5 tegn der skulle indtastes. Så nu virker den igen, blot med en ny fejl, som dog ikke har noget med dette her at gøre.

Den nye fejl har min datter påført den, med sit skødesløse liv på nettet, som jeg kviterede med en 7 hestes skideballe, og forbud mod at bruge den bærebare igen.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 27-02-06 09:00

Tak for svaret bjarnebr.