/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Brænd flere bin-filer på én cd
Fra : Kazistuta
Vist : 894 gange
200 point
Dato : 02-01-06 16:33

Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle stulle dette spørgsmål, så nu blev det her...

Jeg har en bunke små bin-filer uden cue-sheet, som jeg gerne vil have lagt over på kun én cd.
Findes der nogle programmer, der kan klare dette, helst på en simpel og forholdsvis hurtigt måde?

PF Tak

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 03-01-06 01:58

Du må lige forklare... Vil du bare have brændt bin-filerne som de er på en CD eller skal de "udpakkes" på samme CD?

Kan du ikke bare brænde filerne over med et hvilket som helst brænderprogram og så tilgå indholdet i bin-filerne via et værktøj som Daemon Tools? Alternativt kan du starte med at udpakke filerne på din harddisk (igen med Daemon Tools) og dernæst brænde det samlet på en CD.

Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 04-01-06 19:15

du burte kunne brande dem som de er men du kan også pakke dem ud først også brande
dem men hvad er det for et brande program du bruger for jeg kan bare finde filen og trække dem
ned i kolonden klar til braning også trykke på brand cd

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 04-01-06 20:09

Jeg har ledt lidt efter svar på nettet og er flere gange stødt på begrebet "udpakning"...er lidt i tvivl om, hvad det betyder..vi snakker ikke om simpel rar-komprimering?For så er svaret nej, de ER udpakkede
Jeg har 20 rene bin-filer (som min computer ikke kan læse), som af uvisse årsager ikke har cue-filer med. De er så små, at jeg ikke vil spilde 20 cd'er på at brænde dem normalt (kan man vist godt i nero ved at vælge "brænd billede" og bare vælge alle filer), så håbede på at kunne klare det uden at skulle igennem en milliard forskellige trin. Findes der alternativt et program, som kan skabe én samlet bin-fil (eller et andet brændbart format) af alle de små, så jeg kan nøjes med at have én cd?

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 04-01-06 21:03

.bin er filer som er pakket og de kan åbnes med winiso eller isobuster
og daemon tool

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 04-01-06 21:08

bin filer er pakket næsten som med winrar men det er en anden program der skal åbne det
foreks..daemoon tool

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 05-01-06 10:06

Hej Kazistuta
Som jeg foreslog allerførst, så må du så vælge metoden, hvor du udpakker bin-filerne på din harddisk med Daemon Tools, for derefter at brænde det samlet. Det er ikke meget mere kompliceret end at håndtere RAR filer, men i modsætning til at du kan pakke flere RAR filer ind i hinanden, så kan du ikke bare "combine" bin filer til en stor fil, for bin filer er noget mere komplekse, da de afspejler måden data skal ligge på en CD/DVD.
Download programmet Daemon Tools (http://www.daemon-tools.cc), og installer det. Når det er gjort, kan du udpakke hver enkelt af bin-filerne ved at "mounte" dem som et virtuelt CD-drev. De lyder kompliceret, men det er det egentlig ikke, og Daemon Tools er et herligt værktøj at have f.eks. til at kopiere dine CD'ere til harddisken, så du slipper for at lege diskjockey hele tiden.
Du skal bare lige være opmærksom på, at Daemon Tools installerer sig i værktøjsbjælken, så du skal tilgå programmet nede ved siden af værktøjsbjælkeuret.

Venlig hilsen
MichaelSP

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 05-01-06 14:13

MichaelSP> Jeg HAR allerede Deamon Tools, men jeg kan da kun mounte 4 forskellige filer på én gang (4 mulige virtuelle drev), som jeg forstår det. Kan du forklare mig skridt for skridt, hvordan jeg får pakket alle 20 filer ud, så de kan samles på én cd?

Accepteret svar
Fra : michaelsp

Modtaget 200 point
Dato : 05-01-06 17:44

Hej Kazistuta

Ok!
1. Mount fire bin filer i Daemon, og kopier herefter indholdet af drevene til midlertidige foldere på din harddisk.
2. Unmount de fire drev.
3. Mount fire nye bin filer i Daemon, og kopier herefter indholdet af drevene til en midlertidig folder på din harddisk.
4. Gentag pkt. 2-3 indtil du har kopieret indholdet fra alle bin-filerne.
5. Organisér nu de midlertidige foldere som du vil have dem på den endelige CD.
6. Brænd en CD med alle de midlertidige folder.
7. Ta daaa! Din CD består nu af indholdet fra alle dine bin-filer
8. Hvis du stadig vil have én stor bin fil, så lav en bin fil (med ISOBuster eller Nero) af din nye CD.

Hvorfor kopiere du ikke bare alle bin filerne direkte til en CD (altså så CD indeholder x antal bin filer)? Herefter vil du jo bare kunne mounte den ønskede bin fil med Daemon Tools. På den måde forblive de urørte som bin filer. Det løser i hvertfald dit formål: "Findes der alternativt et program, som kan skabe én samlet bin-fil (eller et andet brændbart format) af alle de små, så jeg kan nøjes med at have én cd? "

Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 05-01-06 18:19

Det lyder jo ganske simpelt faktisk...Men vil det ikke bare være en datacd, man skaber, og ikke en cd, som kan afspilles på en regulær dvd-afspiller?

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 06-01-06 01:33

Jo, det vil være en data cd, men du har heller ikke nævnt, at det ikke var til PC.
DVD'er er jo også bare en slags data cd'ere, men i bestemte strukturer, og det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Du kommer nok til at forsøge dig lidt frem og tilbage.
Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 06-01-06 08:24

jo men hvis du gør den klar til data cd kan du finde en fri dvd convorter så kan du converter
til dvd

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 06-01-06 15:42

Hmm...Jeg kan godt se, at mit spørgsmål måske ikke var så præcist formuleret. Men mit formål er at få lavet en cd, som kan afspilles i min dvd-afspiller.
Foreløbig har jeg prøvet at mounte de fire første bin-filer, men når jeg prøver at gå ind på det respektive virtuelle drev får jeg blot fejlmeldingen: "windows cannot read from this disk, The disk might be corrupted, or it could be using a format that is not compatible with windows"........Så jeg kan ikke se, hvilken type fil, bin-filen i virkeligheden er..

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 07-01-06 01:09

Ked af at sige det, men så ser det måske lidt sort ud. Du skal ihvertfald koncentrere dig om at finde ud af, hvilket program, der så kan læse dem. Er du sikker på, at bin filerne er image filer (altså rå kopi af en brændbar CD/DVD)? Hvad indeholder filerne og hvor har du dem fra?

Jeg søgte lidt på fil endelsen bin og fandt ud af, at det typisk er CD images, men det kan også være MAC eksekverbare filer. Læs selv lidt her: http://www.filext.com/detaillist.php?extdetail=bin. Det kan også være videofilm med ændret endelse (hvilket efter sigende sker ofte i p2p netværk som f.eks. Gnutella), så prøv lige at checke typen en af filerne med GSpot Codec test (http://www.headbands.com/gspot/).

Ved du, om filerne er selvstændige eller om de skal sættes sammen for f.eks. at danne en hel film? I det tilfælde kan du måske combine filerne til én stor, før du igen forsøger at mounte den.

Godkendelse af svar
Fra : Kazistuta

Dato : 10-01-06 22:42

Tak for svaret michaelsp. Det løste desværre ikke mit problem med bin-filerne, men du skal da have pointene på grund af din velvilje.

Det drejede sig om en bunke karaoke-filer, som kun lå som bin-fil, og det er jo åndssvagt at lave 20 forskellige cd'er med et nummer på hver, når man passende kunne smække dem alle på én cd....Gspot melder i øvrigt (selvfølgelig) at det ikke er et kendt format, og ved mountning med Deamon Tools kan jeg ikke se formatet...måske er der simpelt hen bare fejl i filerne...

Men tak for forsøget anyhow.

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 11-01-06 01:49

Hej Kazistuta
Tak for points, men du burde have skrevet tidligere, at det er karaoke filer, for så tror jeg ikke du behøver at give helt op.
Karaoke cd'er har sit eget format, som formentlig er lavet til ikke umiddelbart at kunne læses på en PC, så det er overhovedet ikke sikkert, at filerne er fejlbehæftede.
Prøv at kigge på et par af de links, jeg fandt på Google ved søgning på "karaoke bin". Der er både afspillere og konvertere:
http://www.powerkaraoke.com/
http://www.powerkaraoke.com/src/prod_powercdgfilter.php

Umiddelbart skulle der være rigelig med hjælp på nettet, og om et emne, jeg ikke kender noget til, så jeg springer fra her.

Venlig hlisen
MichaelSP