/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
dvd afspiller
Fra : Teil
Vist : 780 gange
250 point
Dato : 02-01-06 14:10

Nyt dvd drev i computeren.
Kan ikke se film. Fejl: F4D41436
Porten til tv-udtag på displaykortet fungerer ikke korrekt.
Kan ikke afspilles, når funktionen til tv-udtag er aktiveret.
Mit spørgsmål. Er det softwarefejl eller hardwarefejl.
og hvordan retter jeg dette.

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 02-01-06 14:23

hej,
det lader til at løsningen er at ligge en ældre version af din nvidia driver ind da den version du har ikke understøtter tv out ordentligt. Jeg tror du skal ligge nvidia driver version 41.09 ind..
Håber det hjælper.. ellers er der et link her du kan læse mere om problemet http://forums.digital-digest.com/showthread.php?threadid=24370

mvh
Birger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-06 18:57

nvidia 41.09 hjalp ikke, den ser også ud til at være en ældre sag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-06 21:35

Ingen andre forslag?
Så kører jeg med VLC media player fra
http://www.nordicos.org/
Det virker.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-06 21:41

Og Power DVD er slettet.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 250 point
Dato : 04-01-06 21:53

Husk, at når du opdaterer en Nvidia driver skal man først afinstallere Nvidia Display driver via tilføj/fjern programmer og det bedste resultat opnåes hvis man også fjerner selve grafikkort driveren så man kører i standard VGA mens man opdaterer.
Det kunne være en hardwarekonflikt, der er årsagen så måske skal du kigge på driveren og installered en korrekt som det også anbefales af Nvidia.

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 04-01-06 22:15

Tak for det gode råd BjarneD.