/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er det - eller er det ikke ?
Fra : berpox
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 02-01-06 13:34

Tja - nu har Kandu så vist sig fra sin nye side.

Spørgsmålet er så, er denne icon, et nøglehul med noget rødt bag døren?
Eller er det en rød ludobrik ?

http://www.kandu.dk/images/profiles/noicon.gif

Nå, nok om nøglehuller. Jeg synes der er kommet alt for meget pladdergrafik på Kandu. Alt for meget af skærmen optages af brugerprofil-ikoner mv. på størrelse med middagstallerkener, så jeg slet ikke kan overskue mere end 2-3 indlæg ad gangen, mod tidligere 5-6 stykker.

Er jeg helt alene i denne opfattelse?Jeg synes nemlig jeg scroller væsentligt mere end før....

- og godt nytår til alle

- hov - der er heller ikke nogen "Send" knap, eller "point-radio buttons" når man bruger Firefox browseren....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 13:55

Hmmm......skummelt! Knapper og radiobuttons er væk, hvis man bruger en anden tekststørrelse på skærmen end
den standard-dedikerede skriftstørrelse (både større og mindre), og "ikon-indsættelsesfunktionen" virker slet ikke i Firefox...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-01-06 13:56

Bestemt mere scrolling! Det ville være rart, om de havde benyttet hele siden som i den gamle grafik - også når man skriver indlæg, hvor man skal tabbe sig igennem for at se, hvad man har skrevet....
Men måske det bare er et spørgsmål om vane?

Vaxen... Der stemmer på, at det er en ludobrik....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-06 14:04

Selvfølgelig er det en ludobrik

Og jeg kan godt lide alt det nye - og tror at diverse mangler bliver rettet til med tiden..

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 14:05

Det virker ad LO!# i Firefox ... nu dit indlæg kom med Vaxen - så forsvandt [SEND] knappen og vertikal-rullepanelet ude til højre....så dette indlæg er sendt fra min favorit-hade-browser....indernæd' ægxplårer!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 14:07

Creamy....jeg HÅBER på at det ER et nøglehul...med "The woman in red" inde bag ved.....

...jeg HADER at være en ludobrik....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-06 14:09

Så håber jeg dælme, at hun står lige foran nøglehullet, berpox...Ellers er hun sq for bredrøvet

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-06 14:18

Heiii Berpox
207% enig sværere at overskue indlæg, kommentarboxene er alt for brede også i infomargen til venstre. Top 10listen er det kun blærerøvene der har hovmodig glæde af. Folk kan vel nok se når de får et brugbart svar, de behøver ikke at vide om det var en fra top 10 eller ej.
Tanken om at gennemlæse en længere tråd gør mig helt forpustet ved tanken alene.
Jeg synes det er noget af en brøler, at de billeder, der kan vælges imellem og uploades til ens brugerprofil er figurer der er hankønsvæsener, vist pipfugl som en af de få undtagelser. Hvis der er Homer for så ikke Marge, Onkel Joakim, men ingen Bedstemor And eller Andersine etc.
Jeg mener det seriøst!
Det er dog sjovt at der er mulighed for billeder og foretrækker også den blå skriftfarve.
Blacklistefunktionen er jeg spændt på at se i aktion.
Mvh.
Mulberry

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 14:19

Hmmm....mere "skumleri" - tilbage til "standard-skriftstørrelse" og et ekstra tryk på "smiley" ikonet - så dukker [SEND] knappen op igen. Men på min mega-widescreen er standardskriften næsten ulæselig, så bette er den....

Der er mange fine nye funktioner, men ALT for meget spildplads og scrolleri....jeg kunne meget bedre lide det gamle layout - nemt og overskueligt, og totalt browseruafhængigt....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-01-06 14:35

Du er så dejlig positiv Creamygirl....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-06 19:11

Ja ik, Klumme?!

Ikke for noget Berpox, men din avatar ligner nu ikke længere en ludobrik.

Den ligner derimod en blå dør, der viser vej til "herretoilettet"

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 21:44

Nemlig!! Faktisk startede det med et lille "make over" - som en orange snemand (altså når snemanden er rullet i en bunke aske fra energikoks)
Så forsøgte jeg mig med en animeret gif hvor den orange snemand rystede på hovedet. Det fungerer imidlertid ikke, da gif'er bli'r konverteret til jpg'er når de uploades.....og så blev "frame 2" åbenbart til en sort boks.....

Så, der sker nok noget mere med "pissoir-ikonet" en af dagene

/berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-06 21:49

Så blev jeg da lidt klogere..

Mit billede (som ligner en der siger) --> "ut af min kiosk" - er nemlig en animeret danser..

Ikke nemt at se

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 03-01-06 18:14

Tak for svaret mulberry. Lidt vand på min mølle