/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kalk på badeværelsesfliser
Fra : jager
Vist : 2261 gange
100 point
Dato : 13-11-02 10:55

jeg skal flytte og skal gøre mit badeværese rent men jeg har problemer med at fjerne kalk fra fliserne som er 10x10 cm

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-02 11:02

Er det rigtigt slemt med kalk, kan du ty til eddikesyre, men vær varsom! Det er stærke sager!
INDEN du begynder med eddikesyren, skal du sørge for at fugerne imellem fliserne er godt vandmættede. Derved undgår du, at syren trækker ind i fugen og ødelægger den. Og så er det på med handskerne og frem med skuresvampen. Så skal det nok blive rent
Husk at skylle godt efter med rent vand.
God arbejdslyst!
Rikke

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 13-11-02 11:45

Hejza

Jeg bruger Minus kalk, som jeg smører på fliserne med en børste og lader det sidde et stykke tid. Jeg synes ikke at det er så krads som eddikesyre og så fås det lugtfrit. Og ja, fugt endelig fliserne inden brug, og lad ikke kalkfjerneren sidde alt for længe. Du kan høre at det syder der hvor der er mest kalk. Jeg bruger dig ikke skuresvamp, men den samme børste (opvaskebørste) til at skrubbe det af med igen. Minus Kalk fås i de fleste supermarkeder, i hvert fald hos FDB.

/dortedyg

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-11-02 15:44

Hej Jager

Det bedste middel mod kalk er det som malerne bruger. Det kan købes i f.eks sadolin og lignende butikker.

// Toupie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-11-02 17:28

Hej, jager! pas på! Hvis dine fliser er af marmor, så kan du skrubbe fra nu af til dine dages ende med diverse syrer uden at opnå andet end at få opløst dine fliser også. For marmor ER kalk..... Så prøv et diskret sted først og se, om det hjælper. Ellers skal kalken måske slibes af og fliserne poleres efter og overfladebehandles... -Du vil nok være omhyggelig med at fjerne vandstænk efter sådan en omgang...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 16:39

jager wrote:
> jeg skal flytte og skal gøre mit badeværese rent men jeg har problemer
> med at fjerne kalk fra fliserne som er 10x10 cm

Se denne gruppe d. 27.10 kl. 16:52

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove "buuh"

Kommentar
Fra : Pathelge

Dato : 14-11-02 10:55

Jeg har en god tip til at gøre badeværelse rent --- fjerne kalk på fliserne m.m.
Closan wc-skum og den har en frisk dejligt duft
giver den 10 min og vask af.

Kommentar
Fra : Pathelge

Dato : 14-11-02 10:56

Jeg har en god tip til at gøre badeværelse rent --- fjerne kalk på fliserne m.m.
Closan wc-skum og den har en frisk dejligt duft
giver den 10 min og vask af.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 11:12

"Flemming Jørgensen" <flem@"Buuh"jubiimail.dk> wrote in message
news:3dd27214$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> jager wrote:
> > jeg skal flytte og skal gøre mit badeværese rent men jeg har problemer
> > med at fjerne kalk fra fliserne som er 10x10 cm
>
> Se denne gruppe d. 27.10 kl. 16:52

Det er fint nok, men tit er tidligere beskeder væk, specielt hvis man bruger
TDC.
Dog er der selvfølgelig altid google_groups.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 16:07

"Flemming Jørgensen" <flem@"Buuh"jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd27214$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Se denne gruppe d. 27.10 kl. 16:52

Og hvor var det lige at der stod noget om hvordan man fjerner kalken nemmest
i den tråd.?

Mvh - Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 17:53

Martin Christiansen wrote:
> Og hvor var det lige at der stod noget om hvordan man fjerner kalken
> nemmest i den tråd.?

Uuuuups...Godt set...min fejl.
Det var den 19.10.02 13:43
Emne: "kalk i brusekabine?"

--
I´m outta here
Flemming Jørgensen
remove "buuh"

Kommentar
Fra : maskotdk

Dato : 15-11-02 19:05

Der findes et middel mod kalkaflejeringer som hedder Fefix, det er utrolig efektivt og er meget nemt at bruge. Det virker 100%

Mvh. claus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 19:42

"Flemming Jørgensen" <flem@"Buuh"jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd5265e$0$129$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Uuuuups...Godt set...min fejl.

No hard feelings....

Det var Iøvrigt nogle rigtig gode råd i den tråd fra d. 19/10.

Mvh - Martin