/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start af PC
Fra : bjarnebr
Vist : 533 gange
200 point
Dato : 02-01-06 02:33

Når jeg starter min PC kommer der et DOS billed frem der fortæller mig at jeg skal vælge hvilken udgave af Windows XP der skal starte, men jeg har kun en udgave af Windows liggende på min PC - Er der nogen der kan fortælle mig hvilken fil jeg skal ændre i for at maskinen starter uden at jeg skal vælge, eller hvad jeg skal gøre?

Accepteret svar
Fra : romedy

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-06 04:59

Der er en fil, der hedder boot.ini, som er den, der har informationerne, om hvilke windows du har liggende, der kan startes op fra.

Du kan læse om her, hvordan der kan ændres i den: http://support.microsoft.com/?kbid=289022

Eller du kan vælge start ->kør- og så skrive 'msconfig' (uden gåseøjne). Du får så systemkonfigurationsprogrammet frem, og der hedder en af fanebladene 'boot.ini'.
I den tekstbox der er der, burde der være to linier under [operating systems].
Der er så en knap nedenunder, der hedder 'Kontroller alle startstier', som tjekker om linierne passer, og jeg er tror, at det er sådan, det skal gøres.

I hvert fald held og lykke med det.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-01-06 09:05

Hej romedy
Det var nælsten det rigtige svar, din foreslåede fremgangsmåde var rigtig nok til at fjerne en af linierne, men kan du eller andre fortælle mig hvordan jeg fjerner en linie mere når programmet fortæller mig at denne linie er ok selv om jeg kun har en windows på min PC

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-01-06 09:39

UNDSKYLD min første kommentar, jeg havde ikke opdaget at det faktisk stod på den side du linkede til, jeg fulgte bare vejledningen på siden og i hjælpfunktionen i dos-siden, så fik jeg løst mit problem.
Derfor siger jeg: Tak for svaret romedy og godt nytår til dig.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-01-06 14:40

Hej.
Det er et fint råd at have liggende, hvis man skulle komme i samme situation, som bjarnebr, så det har jeg gemt i min mappe med gode råd fra Kandu.

Godt Nytår!

max hankat