/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ny mailadresse!!!
Fra : skaarupman
Vist : 3082 gange
269 point
Dato : 01-01-06 23:37

Hej!

Jeg havde 2 computer på netværket med hver sin mailadresse i outlook ekspress... Abonnementet var på 2 ip
adresser hos TDC. Jeg lavede postregler for at holde beskederne adskilt osv. Det fungerede også fint... Imidlertid
ville jeg så have endnu en computer på netværket - altså nu 3... Men desværre kunne TDC kun tilbyde 2 ip adresser
på abonnementet, så jeg var ude at købe en router...

Nu er det hele så blevet koblet sammen, så 2 computere kører via kabel og den 3 kører trådløst! Samtidig har jeg så
været ved at oprette en mailadresse til den nye computer... Problemet er bare at jeg ikke kan sende post til den nye
computer - eller sende fra den. Mailkontoen er sat op på akkurat samme måde som de 2 andre... Pop3 som indgående
og smtp som udgående... Hvad kan der mon være galt? Den melder fejl... Måske har jeg lavet en mailadresse som
allerede eksisterer? Men hvordan tjekker jeg det?
Håber på svar!

/ Skaarupman...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 23:38

hvilken fejlmelding får du ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 23:40

lige et ps - du ER klar over at det kan tage 5 - 10 minutter før tdc registrerer den nye adresse ikke ???? (og så er det jo lige helligdag )

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-01-06 23:42

Ja, nu sidder jeg desværre ikke ved den nye computer, men det er noget med hvor pop3 og smtp bliver nævnt.
Jeg kan desværre ikke gå ind og tjekke, vedkommende som har den ligger og sover derinde.

Men måske den skal sættes anderledes op når det er trådløst? De 2 andre kører fint nok

/ Skaarupman...

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-01-06 23:42

Ja, nu sidder jeg desværre ikke ved den nye computer, men det er noget med hvor pop3 og smtp bliver nævnt.
Jeg kan desværre ikke gå ind og tjekke, vedkommende som har den ligger og sover derinde.

Men måske den skal sættes anderledes op når det er trådløst? De 2 andre kører fint nok

/ Skaarupman...

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-01-06 23:44

Ok - var ikke klar over det, men jeg har prøvet med jævne mellemrum.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 23:46

prøv lige at kigge godt efter dine indstillinger i post først - og derefter om du har lavet en fejl i meddelelsesregler - den mest almindelige er faktisk at man kommer til at skrive hvor navnet TIL i stedet for FRA - og så er den jo nem at rette

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-01-06 23:48

Det har jeg tjekket og den er sat rigtigt op - altså den står som TIL ...... Hent den ikke fra serveren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 23:59

den skal jo netop stå FRA - og ikke hente fra server hvis du vil holde de andre mail adresser ude

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 00:06

Nej for hulan - jeg er da en finder lige tdc linket til dig

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 269 point
Dato : 02-01-06 00:08

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71514 sådan - er det sådan du har det - ellers prøv at kopiere fejlmeddelelsen ind så der kan søges på det

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 02-01-06 09:58

er du nu sikker på at du har skrevet rigtigt med stort og småt?
i udgående post(SMTP) skal alt skrives med stort.
VH: Chrazqx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 10:49

chrazqx... ?????? - hvem hvad hvor - smtp har aldrig nogen sinde stået med stort på nogen af mine pc - eller dem jeg kommer omkring - hvor har du det fra ???? Det eneste jeg kunne komme på hvad det angår skulle da lige være at der skal stå asmtp i stedet.
.... (oplys mig please)

skaarup beklager hvis indlægget generer dig - og hvad - det KAN jo være ovenstående har sin berettigelse

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 02-01-06 10:51

Jeg har aldrig haft problemer med at skrive alt i smtp med småt! Det har altid virket fint - lige indtil nu hvor den 3 computer er koblet på. Jeg ved sku ikke lige hvad der er galt... Alle indstillinger på alle computer ser ud til at være iorden

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 02-01-06 10:53

Men det link som miritdk henviste mig til, står der godt nok asmtp... Det har jeg så til gengæld heller aldrig skrevet i nogle af mail opsætningerne.. Jeg har faktisk ikke gjort noget anderledes med denne her 3 mailkonto

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 02-01-06 10:55

Jeg får følgende meddelse:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi serveren afviste afsenderens e-mail-adresse. Afsenderens e-mail-adresse var: 'Riller@oncable.dk'. Emne 'h', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 Authentication is required to send mail as <.......@oncable.dk.dk>', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553, Fejlnummer: 0x800CCC78

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 02-01-06 10:56

Har lige lavet smtp om til asmtp - men fik samme meddelse ved smtp

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 02-01-06 11:21

ingen forslag??? Jeg kan tilsyneladende godt modtage post på de 2 andre computere fra den nye - men ikke sende til den nye

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 11:40

det kan jo være din router - prøv at ringe til udbyders hotline

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 02-01-06 11:58

Hurraaaaaaa - det virker! Jeg skulle selvfølgelig oprette mailkontoen inde på tdc´s hjemmeside... Der har man op til 5 forskellige adresser...

Pointene går til Miritdk

/ Skaarupman...

Godkendelse af svar
Fra : skaarupman

Dato : 02-01-06 11:59

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 17:47

selvtak håber du kører som du vil igen