/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Fjerne tyggegummi fra textil?
Fra : Rupta
Vist : 1542 gange
500 point
Dato : 01-01-06 23:16

Fik nytårsnat bordnaboens arkiverede antirygetyggegummi godt og grundigt indgnedet i ærmet på en strikket,(farvet) bomuldstrøje, hhv. på ærmeforet, (gråfarvet satin) på min blazer.
Kender nogen i dette forum et probat middel til fjernelse af det ulækre stads?
Det eneste midel jeg kan komme på er kniv eller saks...

//Rupta

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-01-06 23:27

Er der ikke noget med at man smider trøjen i fryseren natten over, og når man tar den op igen, er tyggegummiet lige til at pille af!?

Det er da et forsøg værd!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 510 point
Dato : 01-01-06 23:27

Du kan prøve at lægge den i en fryser.

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=1527

Hilsen ans

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-01-06 23:28

Er der ikke noget med at man smider trøjen i fryseren natten over, og når man tar den op igen, er tyggegummiet lige til at pille af!?

Det er da et forsøg værd!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-01-06 23:28

Det var da pokkers til kandu!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 23:31

den med at smide tøjet i fryseren er ganske udemærket - men er tyggegummiet gået godt ind i stoffet så er det et pillearbejde bagefter - men mon ikke rensebenzin kan klare paragrafferne så ????
Jeg ville spørge et renseri til råds - de plejer jo at kunne fjerne det stads

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-06 00:17

Hej Rupta:

Håber da at du trods alt havde en dejlig Nytårsaften sammen med vennerne.

Om det nu var antirygetyggegummi eller noget andet SHIT du fik godt og grundigt indgnedet i ærmet
på en strikket,(farvet) bomuldstrøje, hhv. på ærmeforet, (gråfarvet satin) på din blazer. SÅ er der Kun 1 god løsning.:

Tag tøjet med ned til en ekspert. LÆS: Renseri. De ved hvad man gør. Men husk at fortælle dem så meget du ved om hvad det er der er kommet på. Det vil hjælpe dem i deres forsøg på at fjerne skidtet.

Miritdk sagde noget lignende. Men HUN er jo også heller ikke så dum.

Under alle omstændigheder, kan jeg IKKE anbefale dig at prøve selv. Holder du af blazeren, så undlad egne forsøg.

Betal lidt for at få den behandlet af en specialist. Eller smid den væk og køb en ny. Moden skifter jo hele tiden.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-01-06 15:03

Ja, og så kommer det til at koste ca. det samme som en NY blazer, hvis du sender den til renseri.

Jeg tror næppe, at det kan komme til at gå SÅ galt, så det ikke kan betale sig at prøve selv.

Herregud... En Trøje..

Godkendelse af svar
Fra : Rupta

Dato : 02-01-06 23:55

Tak for svaret ans!
Også tak til alle andre der er kommet med råd!
Idet linket, som ans vedhæftede, http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=1527 angiver en meget detaljeret og ikke destruktiv fremgangsmåde til løsning af opgaven, må dette svar accepteres.
Godt nytår til Alle.
//Rupta

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-06 00:14

Tak Rupta!

Jeg håber meget, at det vil lykkes for dig, at få det fjernet.

Hilsen ans