/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Bachelor i ernæring og sundhed
Fra : Nanabanana
Vist : 1784 gange
50 point
Dato : 01-01-06 22:08

Hej, jeg er i gang med at lave en OSO-opgave (10. klassesopgave om en uddannelse), og jeg skriver om uddannelsen Bachelor i ernæring og sundhed. Er der evt. nogle, som har den uddannelse, og som jeg kan interviewe omkring uddannelse, job, fritid mv.?
Nana

Kommentar
Fra : gmadsen

Dato : 04-01-06 22:36

hvis du så livet er fedt.......... så kan du måske huske den "unge" pige fra randers som hedder line.hun har taget den uddannelse som du snakker om. hun har også en brevkasse i et ugeblad, hvor hun skriver om vægt

Kommentar
Fra : emilie1982

Dato : 27-01-06 10:45

Hej
Du er sikkert færdig med opgaven, men hvis ikke vil jeg foreslå dig at kontakte et af uddannelsesstederne. www.suhrs.dk. er hjemmesiden for skolen i København. Jeg læser selv til bachelor i ernæring og sundhed, men jeg har kun læst et år ud af 3½, så jeg er måske ikke den bedste til at svare på spørgsmål.
Mvh
Emilie

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 27-01-06 14:01

Hej, endelig nogle, der skriver!
Jeg er ikke færdig endnu. Skal først aflevere i uge 7 heldigvis. :)
Ingen er dårlige at spørge, da jeg f.eks. kunne udspørge dig om undervisningen, lærernes dygtighed, venner, studielivet i det hele taget og sådan.
Jeg har både været inde på Suhr's, Ankerhus' og JCVUs hjemmesider.
Nana.

Kommentar
Fra : emilie1982

Dato : 27-01-06 14:35

Hvis du sender en mail til skolerne er jeg sikker på, at de vil sende den videre til de studerende, så du kan få en masse i snak.
Skal interviewet foregå personligt eller kan det være over mail ?

Mvh
Emilie - der måske gerne vil deltage

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 27-01-06 20:26

Interviewet - hvis det bliver til noget - foregår over mail, da jeg ikke har mulighed for at besøge uddannelsesstederne. Dette er nemest.
Hvilket speciale har du valgt?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 27-01-06 20:27

/vælger

Accepteret svar
Fra : emilie1982

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-06 10:46

Jeg skal vælge specialeretning til sommer. Valget står for mig mellem human ernæring og sundhedskommunikation. De to retninger ligner hinanden meget, så jeg skal have sat mig ind i, hvilke valgfag, der er knyttet til dem. Jeg forventer dog, at jeg vlger human ernæring, da denne retning giver den mest direkte mulighed for at læse videre efter at jeg har fået min professionsbachelor. På nuværende tidspunkt har jeg ingen anelse om, jeg kommer til at læse videre senere, men det er jo rart at have muligheden åben.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 28-01-06 12:26

Det er rigtigt. Hvor vil du så læse videre? Landbohøjøskolen i KBH?
Jeg vil enten vælge klinisk diætetik eller human ernæring. Men nu har jeg lige fået en brochure fra Ankerhus, og de har 7 specialer, dvs. de har åbnet et nyt, hvis man kan sige det sådan. Det nye speciale hedder vist nok "fysisk aktivitet og ernæring." Men man kan ikke læse om det inde på deres hjemmeside, så vidt jeg ved, og i brochuren står der ikke noget om, hvornår det åbner, osv.

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-02-06 12:41

Tak for hjælpen, jeg er næsten færdig med opgaven, og endte med at skrive om Human Ernæring.

Kommentar
Fra : emilie1982

Dato : 16-02-06 17:27

Det var så lidt.
Held og lykke med opgaven og bedømmelsen af den.