/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Overfør Midi lyd til Pc
Fra : Fknight
Vist : 1257 gange
247 point
Dato : 01-01-06 21:15

Hej...
Jeg har et Yamaha Keyboard PSR-295 Keyboard. Jeg har selv fundet på et par melodier og gemt dem i flashhukommelsen som er indbygget i keyboardet. Jeg har prøvet at overføre melodierne til min computer ved hjælp af Musicsoft Downloader som er et stykke software som følger med keyboardet, men porgrammet kan ik finde min melodi.
Jeg kan godt ovreføre Midi songs, og Midi sange jeg henter fra nettet men jeg kan ik ovrefør den sang jeg selv har lavet.

Er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre ?
Hvis der er nogen der har selve keyboardet og softwaren vil jeg meget gerne vide om jeg kan bruge det jeg selv har til at ovreføre mine melodier så jeg ik skal anskaffe noget overflødigt software.

PS: Der er USB port.

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 01-01-06 21:27

ps ps : Jeg bruger musicsoft downloader ver 5.0

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-06 21:55

Dit Yamaha Keyboard PSR-295 er udstyret med USB-kabel. Det er helt sikkert også udstyret med en software-CD.
Installer CD'en, og læs vejledningen. Så burde det komme af sig selv.

Der burde IKKE være nogen grund til at anskaffe ekstra soft - eller hardware. Lær at bruge det du har ved at læse vejledningerne.

Held og lykke med det. og Godt Nytår. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 04-01-06 18:54

Jeg har læst manualen, men kan ikke finde svar på mit spørgsmål der.

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 12-01-06 19:36

Hvis der er nogen der selv har keyboardet så skriv endelliiig hvordan..........

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-01-06 21:55

Har ikke lige et keyboard magen til dit. Men det er en standard MIDI-Procedure så mon ikke det også virker på din

Hvis du vil sende info fra keyboardet til din PC skal du "bulk dumpe" data'ene.

Da du har et Ymerhakker keyboard, vil jeg skyde på du har en "function" knap. Tryk på den og find kategorien "MIDI",
Så finder du "Bulk Send" og trykker på + for at overføre dine numre

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 13-01-06 16:58

jeg har ikke en bulk funktion.
jeg kan klikke på PC knappen og så står der pc off, pc1 eller pc2 Og så vælger jeg pc1 eller pc2 og går ind i programmet musicsoft downloader og prøver at finde min sang, men der er bare ingen..

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 13-01-06 17:31

Hej.. Jeg har løst problemet. Jeg har fundet et program som hedder multitrack studio. Det er et freeware program som man kan bruge til at optage lyd fra keyboard over til pc.

Men jeg synes bare det er mærkeligt man skal anskaffe sig et yderligere program for at gøre det.
Jeg har som sagt Kun:
Digital Music Notebook og
Music soft Downloader.

Music soft Downloader er åbenbart kun beregnet til at overføre sange fra computeren til keyboardet, f.eks. Midi sange man finder på nettet.

De sange jeg indspiler på mit keyboard og gemmer med knappen "rec" gemmes åbenbart som en anden slags fil end Midi. Men hvis der er Nogen som kan optage lyd fra keyboardet og overføre det til Sin pc, uden brug af andre programmer, vil jeg meget gerne høre fra Jer.

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 247 point
Dato : 14-01-06 18:20

Du behøves jo heller ikke at anskaffe ekstra programmer!!! Du skal bare finde din "Bulk send"!!!

Har lige læst manualen til dit keybord. Der står nu altså sort på hvidt, at du skal bruge den fremgangsmåde jeg beskriver ovenover. ALLE keyboards med MIDI har en bulk funktion.. ingen undtagelser der

Din manual på dansk: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/danish/port/dgx205_da.pdf

Se bunden af side 64. Der har du din "Bulk Send".

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 15-01-06 13:15

Du har ret. Jeg har lige kigget på side 64 i bunden og der står det jo. Men det var da et pudsigt sted at skrive det. Jeg havde læst fra side 54 og frem.

Jeg burde nok ha kigget bedre efter.
Tak for hjælpen ;)

Men tænkte også at det ikke kunne være rigtig man skulle ha andre programmer..:) Men jeg hentede multitrack studio som freeware.

Men jeg vil bruge den fremgangsmåde du har oplyst mig om.
Jeg lukker spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : Fknight

Dato : 15-01-06 13:17

Tak for svaret fluffyclaus.
Det var en stor hjælp.

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 15-01-06 15:41

og tak til arne.jakobsen ;)