/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
hvad kræves der af materialer
Fra : CCjunior
Vist : 2671 gange
100 point
Dato : 01-01-06 20:47

Jeg skal have flyttet en gavl. den skal opbygges i træ, men hvad kræver det ??
hvor kan jeg få råd og vejledning??
Er der nogen der har en tegning over opbygnngen af en gavl ville det også være til hjælp..

Junior

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-01-06 21:04

kommer jo an på hvad du mener med at flytte den , skal der bygges noget til huset , eller skal den bare laves igen på samme sted
for at kunne hjælpe , skal vi jo vide hvordan den skal se ud , mål ,vinduer, døre olig. hældning samt hvilken type træ du gerne vil have

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-01-06 21:51

Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen mål, men det er nok også mest fremgangs måden jeg er i tvivl om.
hvad jeg skal bruge og således.

det drejer sig om at flytte gavlen ca1½ meter ud på 1salen. taget og spærene er der, så det drejer sig i bund og grund om en
gang 200mm regler + isolering og vinduer.
men derfra er jeg også på vildspor. hvordan gør jeg det rigtigt ?? hvad siger byggeloven ??
Hvilke materialer skal man bruge? tænker på kvalitet i henhold til lov.
Har også hørt at der er nye isolerings regler. er 200mm isolering nok ??

måske også noget i stil med hvordan vægen ser ud. bræder-regler-isolering-dampsær-bræder-gips.. er det sådan eller mangler der noget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-06 22:10

http://www.ebst.dk/bygningskonstruktioner Her må du ku finde svar på nogle af dine spørgsmål
mvh Sune

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-01-06 22:28

det vil sige at det faktisk kun er en løs væg du vil have for at lukke en taresse
grundlæggende kan man sige at du skal lave et skelet af regler
en ramme hele vejen rundt om hullet , heri skal du have regler lodret med ca 60 cm mellemrum og udvæksling til vinduer
udvendigt monteres der vindpap og træ , kan være vandfast xfiner , trykimpreneret træ eller lærk alt efter ønske
imellem isolering og indvendigt dampspære (0,20 mm plastik som skal være helt tæt )og gips indrest
bliver det til et nyr beboelsesrum skal du huske at der skal byggetilladelse til

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-01-06 22:39

er der ikke noget med at der skal pap mellem regler og mursten ??
er der andre småting som man skal regne med..
vi vil prøve at lave et ca budget på hvad det kan komme til at koste hvis vi selv går igang..

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-06 07:49

det er ikke et krav med pap , når du er oppe på 1 sal , men jeg ville nok gøre det alligevel , så er man sikker
af andre ting skal du huske søm, skruer, fugemasse, evt tapet og maling alt efter hvilken beklædning du vælger både indvendig og udvendigt
bliver det et nyt rum , skal der også en ventilation på 30 cm2 (kan også fås i vinduet )
og alt efter hvordan gulv og tag er opbygget nu , kan det være der skal noget til der

Kommentar
Fra : mbukhave

Dato : 07-01-06 20:40

Du skal under alle omstændigheder søge byggetilladelse, da du øger huset antal m2. Det skal godkendes af kommunen.

Kommentar
Fra : Christianth

Dato : 30-01-06 19:22

Du kan også gå ned i det lokale Stark fx. De hjælper med at beregne alt det der for dig! Og de kan også anbefale håndværkere til dig, hvis du skulle få brug for hjælp

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 08-06-06 22:52

Tak for svaret bredker.

oprydning i mine spørgsmål