/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ntkrnlmp.exe
Fra : toffer
Vist : 448 gange
350 point
Dato : 01-01-06 19:22

Jeg har forsøgt at reorganisere min gamle IBM Aptiva ved først at køre et program KILLDISK og derefter de 6 boot disketter fra Microsoft. Ved 2. boot diskette får jeg en fejl: File \ntkrnlmp.exe could not be loaded.The error code is 7.
Setup cannot continue. Press any key to exit.
Jeg er før lykkedes med denne fremgangsmåde; fx. da jeg konverterede fra Win98 til XP Home SP2.
Jeg har siden puttet lidt flere ram i og har desuden skiftet et CD-brænder ud med DVD/CD-brænder. Og de har fungeret !!!
Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-01-06 19:30

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318729

Som der står her er det enten dine biosindstillinger eller dine ram!

Prøv at sætte din bios til default hvis du kan, og hvis det ikke virker må du prøve at tage den ene ramkreds ud som du opgraderede med!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-06 19:33

Jeg kan da sende filen til dig. Hilsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-06 21:49

Jeg har prøvet at sende dig en besked v.h.a. Kandu's nye mulighed for at sende private beskeder.

Har du modtaget den? Hvis ikke, kan du kontakte mig via hca@inet.dk

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-01-06 22:57

Hvad skal han bruge den fil til Arne? Han har den jo! Den kan bare ikke loade pga hardwareproblemer!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-06 01:14

tedd - Det ved jeg jo ikke noget om. Jeg siger bare at HVIS han mangler den, kan han få den fra mig.

Hvis DIN kommentar, er den der hjælper ham, så får du point og så er spørgeren glad. OK?

Og lad så være med at kommentere andres kommentarer, medmindre de er HELT syge og forkerte.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-06 01:21

tedd - Mange tåbelige skænderier er påbegyndt, fordi kloge folk som dig IKKE har været kloge nok. I denne tråd har jeg jo ikke gjort eller sagt noget forkert?

Hvorfor kommer DU så ind og retter på mig?

Overlad dog for pokker til spørgeren at vurdere om min kommentar var OK eller ej.

Hvorfor synes DU at DU skal blande dig i det?

tedd. Du er dygtig til at besvare en speciel slags spørgsmål. Men ikke alle.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-01-06 13:50

Jeg kommenterer jo netop fordi din kommentar er forkert, Arne! Du forvirrer spørgeren ved at ville sende en fil, som vedkommende ikke har brug for, da han har den i forvejen! Han har problemer med at loade den, og det skyldes en fejl som er beskrevet i det link jeg sendte!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-01-06 06:51

Men ok! Jeg har problemer med min Ferrari, sender du ikke lige en ny?

Kommentar
Fra : toffer

Dato : 03-01-06 12:44

Hej Folks! Jeg har faktisk et problem som jeg ønsker en løsning på - så derfor gider jeg ikke jeres skænderi/mobning her under mit indlæg. Jeg er sikker på at Arne sendte sit svar i en god mening, at jeg så ikke kan bruge det er en anden sag.
GOD TONE !!
Tedd: Jeg har forsøgt at sætte min BIOS til 'standard setings' - hvad de så end er? Jeg har jo tidligere foretaget en BIOS upgrade - så de oprindelige settings kan jeg ikke få fat i.
Den 'nye' RAM blok har jeg også pillet ud; men resultatet er som før!!

Nogen ideer ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-01-06 14:42

Er der en setting der hedder factory default eller load failsafe? Hvad hedder din bios?

Kommentar
Fra : toffer

Dato : 03-01-06 23:06

Kan det passe at min BIOS hedder sådan noget som: PJKT41ADK ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-01-06 23:24

Har nu aldrig hørt om den! De mest almindelige hedder AMI, AWARD eller phoenix! Kan du komme ind i din bios ved opstart?

Kommentar
Fra : toffer

Dato : 06-01-06 19:47

Jeg kan godt komme ind i BIOS - men umiddelbart kan jeg ikke finde ud af hvad min BIOS hedder.
Maskinen er en IBM Aptiva Type 2178 model 850- oprindelig leveret med Win98.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-06 08:16
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-06 08:22

Ja det var det da vist! Du kan prøve at reflashe og så se om problemet opstår igen!

Kommentar
Fra : toffer

Dato : 11-01-06 13:46

Blev godt og grundigt træt af det gamle lort - og har nu købt en ny maskine !!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-06 15:15

Ja det kan være svært at få gang i de gamle pensionister