/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ophængt brændeovn
Fra : yrsas
Vist : 1884 gange
10 point
Dato : 01-01-06 19:20

Hej derude,
vi har en semi-pejs i huset og ville gerne udskifte den med en brændeovn.
Vi har forelsket os lidt i idéen om en ophængt brændeovn. Kan det lade sig gøre med den nuværende skorsten/plads?;
hvad er en fornuftig pris?;er det en god innvestering? nogle gode tips til hvad vi skal overveje?
Tak og godt nytår fra Y

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-06 19:38

Om det kan gøres med samme placering skulle
skorstensfejeren gerne svare på.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 02-01-06 18:23

hej og godt nytår..
Om du /i skal have en vægmonteret -indbygget eller fritstående er lidt en smags sag..Men kræver det ikke en hel del af konstruktionen at hænge så mange kilo op??? Jeg vil mene at det kan blive kostbart bare at få montert den???
Jeg spekulerede selv en del før jeg købte ny ovn og faldt for denne som er næsten et møbel...
http://www.rpv.no/handol-10-t.htm

mvh sverola

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 04-01-06 09:26

Har selv tænkt på det samme......har fundet denne ovn som er lækker

http://www.jimex.dk/tt1w.htm

Det eneste problem med ophængningen er at få ovnen op på rette plads. Hvis den mur i sætter den på er en murstenvæg eller beton burde der ikke være problemer. Det er bare at købe den rette befæstning.